שיתוף

מעסיקים רבים נוטים לשכוח שלעובדים מגיע גם זמן מנוחה. כדי לוודא שהעובדים מקבלים את ימי המנוחה שלהם קיים חוק שעות עבודה ומנוחה. החוק מגביל את מספר השעות שניתן לדרוש מעובד לעבוד במשך היום ואת מספר ימי העבודה בשבוע. כמו כן קובע החוק הנחיות מפורטות לגבי הפסקות בעבודה.

חוק שעות עבודה ומנוחה קובע כי ביום עבודה סטנדרטי עובדים שמונה או תשע שעות (תלוי במספר ימי העבודה בשבוע). במשמרות לילה ובימי שישי (היום שלפני יום המנוחה) ובערבי חג, יש לעבוד שבע שעות בלבד, אלא אם כן ההסכם בין המעסיק לעובד קובע אחרת.

חשוב לציין כי שר התמ"ת יכול לאשר שינוי בתקנות אלה. עם זאת, בכל מקרה אין להעסיק עובד יותר מ-10 שעות ביממה (ללא שעות נוספות), ואין להעסיק עובד יותר מ-45 שעות בשבוע.

אשר לשעות המנוחה השבועית: על פי החוק, המעסיק חייב לאפשר לעובד לפחות 36 שעות רצופות בשבוע. שעות אלה מיועדות  למנוחה השבועית של העובד.

לדברי עו"ד קובי חתן, בראיון שערכנו איתו לפני כחודש הוא הדגיש, כי דרישה מעובד לעבוד 7 ימים בשבוע בלי יום מנוחה שבועי היא עבירה פלילית.

שעות המנוחה השבועית (כאמור 36 שעות ברציפות) יכולות להיות בימי שבת, שישי או ראשון, על פי דתו של העובד. בעבודות מסוימות ניתן להחליף את ימי המנוחה, או להמעיט בשעות המנוחה.

ועם זאת, המעסיק חייב לתת לעובד לא פחות מ-25 שעות מנוחה שבועיות ברציפות. יודגש כאן, כי אסור בשום אופן לחייב אדם לעבוד ביום המנוחה שלו.

זאת ועוד, חל איסור לפתוח בתי מלאכה, מפעלים וחנויות ביום המנוחה (בשבת), ולהעסיק עובדים ביום זה. איסור זה לא חל על מי שאינו יהודי, וברשות מקומית אשר בה רבע מכלל התושבים אינם יהודים.

אשר לשעות נוספות: על פי החוק, אסור להעסיק עובד יותר מ-12 שעות ביום אחד (כולל השעות הנוספות). עובד יכול לעבוד ארבע שעות נוספות ביום עבודה, אבל לא יותר מ-16 שעות נוספות בשבוע אחד. על כל שעה נוספת המעסיק חייב לשלם תשלום נוסף.

כפי שמפורט בראיון שערכנו עם עו"ד קובי חתן, עבור השעתיים הנוספות הראשונות זכאי העובד לקבל תוספת של 25% על שכרו הרגיל. והחל מהשעה השלישית הנוספת, יקבל העובד תוספת של 50% על שכרו הרגיל.

ביום המנוחה זכאי העובד לקבל תוספת של 75% (משכרו הרגיל) עבור השעתיים הנוספות הראשונות ו-200% על כל שעה נוספת מעבר לשעתיים הנוספות הראשונות, כלומר החל מהשעה הנוספת השלישית והלאה.

אשר להפסקות למנוחה במהלך העבודה: ביום עבודה הכולל שש שעות עבודה או יותר, תופסק העבודה לצורך מנוחה ואכילה. ההפסקה צריכה להיות בת 45 דקות.

מתוך אותן 45 דקות הפסקה, יש לתת לעובד הפסקה של לפחות 30 דקות רצופות, שבמהלכן הוא רשאי לצאת ממקום העבודה לצרכיו האישיים. לא ניתן לקחת הפסקה ליותר משלוש שעות.

בשנת 2009 נקבע תיקון לחוק, שעל פיו העובד זכאי, במהלך כל יום עבודתו, לקחת הפסקה לצורך שימוש בחדר השירותים לפי רצונו וצרכיו. עוד קובע החוק, כי בין יום עבודה ליום העבודה שאחריו חייבת להיות הפסקה של שמונה שעות לפחות (12 שעות עם מדובר במשמרת לילה).

על פי חוק שעות עבודה ומנוחה, המעסיק חייב לנהל פנקס בו מפורטות שעות העבודה, שעות המנוחה השבועית, שעות נוספות, גמול על שעות נוספות וגמול על עבודה במנוחה השבועית.

למרות כל זאת, יש עובדים במגזרים מסויימים שהחוק לא חל לגביהם:

  • שוטרים ועובדי שירות בתי הסוהר.
  • עובדי מדינה שתפקידם מחייב לעבוד מחוץ לשעות הרגילות.
  • עובדי דיג ויורדי ים.
  • אנשי צוות אוויר.
  • עובדי הנהלה (מנהלים בכירים).
  • עובדים שלא נמצאים תחת פיקוח של שעות העבודה והמנוחה, כמו למשל אנשים שעובדים מהבית.

זכות לשבת במהלך העבודה: חוק הזכות לישיבה בעבודה קובע, כי מעסיק חייב להעמיד לרשות העובדים כיסא לשבת עליו. אסור לו למנוע מהעובדים לשבת במהלך העבודה, אלא אם התפקיד מחייב עמידה.

בזמן ההפסקה צריכים לעמוד לרשות כל העובדים כיסאות או ספסלים עם משענת גב. מספר מקומות הישיבה צריך להיות כמספר העובדים או יותר. מצבם של מקומות הישיבה חייב להיות תקין.

כנס רווחה וחווית העובד

כנס הגיוס השנתי 2024

50 תגובות

  1. עובד משמרות (12 שעות) , אחרי יומיים משמרות לילה מ19:00 בערב עד 07:00 בבוקר מגיע לי יום מנוחה על חשבון המעסיק?
    כי אחרי לילות המעסיק שלי מחייב אותי ביום חופש. זה חוקי ?

  2. לא מובן מה זה מחייב ביום חופש?
    האם מחייב אותך במנוחה – זה הנוח.
    האם גורע לך יום חופש צבור כי אתה צריך לנוח ולא מגיע למשמרת רגילה – זה לא חוקי.
    החוק מחייב לאחר משמרת לילה מנוחה של 12 שעות לפחות (הדבר אינו על חשבון המעסיק), בדומה לאם היית עובד משמרת רגילה משמונה בבוקר עד חמש בצהריים, והיית חוזר למשמרת יום אחרי. כלומר לא ניתן, ע"פ החוק, להעסיק עובד שסיים משמרת לילה במשמרת צהריים לדוגמה, גם אם העובד מסכים לכך.
    גמרת משמרת לילה שהתחילה ביום שני בשבע בערב והסתיימה ביום שלישי בשבע בבוקר, לא תכול לקבל משמרת במהלך יום שלישי, והמשמרת יום/צהריים הבאה שלך יכולה להיות רק ביום רביעי.

  3. האם ניתן לתבוע בבית דין מעסיק על חריגה ממקסימום השעות המותרות בשבוע? לדוגמה אם עובד כל יום 10 שעות וביום שישי 8 שעות…עובד בוקר קבוע. יש שבועות בהם גם עבדתי 60 שעות בשבוע. עובד שעתי רגיל
    אודה לתשובתך
    טומי

  4. היי טומי,
    למעט אם מדובר במשמרות לילה (אז שבוע עבודה לא יעלה על 58 שעות כולל השעות הנוספות), ובהנחה ששולם שכר ע"פ תעריף שעות נוספות לשעות העודפות (בחישוב יומי), אז כעקרון מותר תחת ההיתר הכללי להעסקת עובדים בשעות נוספות אשר מפורסם ומעודכן מעת לעת ע"י משרד העבודה.
    יש מגבלה על כמות השעות הנוספות אבל היא משתנה מענף לענף, ומזמן לזמן (לדוגמה יש היתר מיוחד לזמן הקורונה). לכן יש לבדוק ספציפי כל מקרה לגופו.

  5. שלום, האם המעסיק יכול להביא אותי רק לחצי שעה ביום? קיים איזה מינימום שעות ביום?

  6. שלום לכם ברצוני לדעת מה השעות הסטנדרטיות ביום אם מדובר במפעל של מזון (פלסטיק) אני עובד 8 שעות ביום המעסיק מוריד לי הפסקה בת 50ד' ביום בסוף הוא מחשב לי 7.50 האם זה חוקי? לפעמיים המעסיק נותן לי לעבוד אחרי משמרת לילה באותו יום לחזור למשמרת צהריים האם זה חוקי?? ושאלה אחרונה האם מותר למעסיק להגיד לאחראי המשמרת שאסור להחליף עובד להפסקות שתיה או שרותים או כל דבר אחר כמו תפילה ?? אשמח לתשובות תודה .ואגב יש הוכחות על הדברים שאני רושם אותם ומה עליי לעשות בזה תודה

  7. האם יש מגבלה על כמות ימי השישי בחודש
    בהם מותר להעסיק עובד.

  8. אין הגדרה של שעות סטנדרטיות רק הגדרה של שעות עבודה, ושעות נוספות, כאשר החישוב של השעות הנוספות במשמרת לילה היא בהקדמה של שעה אחת (כפי שכתוב מעלה).
    החישוב לא מסתדר, אם עובדים 8 שעות ויש הפסקה של 50 דקות זה 7 שעות ועשר דקות, אם חישב שבע שעות וחצי, או שבע שעות וחמישים דקות אז הקיזוז הוא פחות מההפסקה בפועל. קיזוז זמן ההפסקה הינו חוקי בתנאי שאין אילוץ להשאר במקום העבודה בזמן ההפסקה. משך ההפסקה יכול להיות עד 3 שעות, והזכאות לה היא בעבודה של מעל 6 שעות (לעובד כפיים = עבודה פיזית) או מעל 8-9 שעות לעובדים אחרים.
    לגבי חזרה למשמרת צהריים אחרי משמרת לילה, בעייתי מעט יותר, יש מספר התניות (כמו זמן מינימלי בין משמרת לילה למשמרת הבאה, וזמן מנוחה שמוגדר בחוק), ולכן יש לבדוק כל מקרה לגופו.
    לגבי השאלה האחרונה החוק עצמו לא מגדיר מותר אסור ברמה זו, אך מחייב לדוגמה לאפשר תפילה.
    ההמלצה במקרים מסוג זה היא לפנות לייעוץ פרטני – אנו לא מספקים ייעוץ מסוג זה.

  9. חסר מידע, האם העבודה מסתיימת אחרי כניסת שבת לדוגמה.
    כעקרון אין מניעה של עבודה בשישי. מוגדר בחוק שבוע עבודה של 5 ימים ושבוע עבודה של 6 ימים.

  10. שלום
    אני עובד כללי במסעדה עובד בה 3 שנים, במשמרות משמרת בת 6 שעות (12-18, 18-00),
    אני עובד בשבוע כ 45-50 שעות.
    אך המעסיק שלי משבץ אותי לעבוד 9 ימי עבודה רצוף ולפעמים גם 11 ימים עבודה רצוף, ללא יום מנוחה.
    האם אני יכול לתבוע אותו? ואם אני יעזוב את העבודה אקבל פיצויים כאילו שפטרו אותי?

    בנוסף כול חודש יש טעיות חוזרות בחישוב השכר

  11. אם לא ניתן יום מנוחה זה בהחלט עבירה שניתן לתבוע בגינה. לגבי הפיצויים – ככל הנראה בתביעה תוכל לקבלם, אבל כאמור סביר שזה יהיה בתביעה ולא על מול המעסיק, שכן לא סביר להניח כי ישלם פיצויים בדין מתפטר כדין מפוטר, שכן אם עושה עברה מסוג אחד למה שלא יעשה עברה מהסוג השני. בכל מקרה מומלץ לקבל ייעוץ פרטני לפני כל מהלך שכן יש לבדוק שאין מדובר במקרה חריג, אישור מיוחד או הסכמה (למרות שמקרים אלו כנראה לא תקפים למקום עבודתך הנוכחי).

  12. שלום, האם החישוב של יום עבודה הוא על פי יום קלנדרי, או שמה במידה וישנה הפסקה של 8 שעות בין 2 משמרות באותו יום אז הן נחשבות כמשמרות בימים עוקבים?
    לדוגמא:
    מתחיל משמרת ביום ראשון ה- 1.1 בשעה 23:00 ומסיים ביום שני ה-2.1 בשעה 07:00, ולאחר מכן עושה משמרת נוספת ביום שני, בין השעות 15:00 ל- 23:00, האמת במקרה כזה משמרת אחת "נספרת על יום ראשון ובהמשמרת השנייה ביום שני או שמה סוכמים את השעות שעבדתי בכל יום?
    תודה רבה

  13. ערב טוב רציתי לשואל.. אם אני נהג בחברה שמשווקת מוצרים לחניות , בערך שבוע שלם עבדתי יום ראשון 14 שעות יום שני 15 שעות יום שלישי 11 שעות יום רבעי 14 שעות ויום חמישי 13 שעות יש לי אפשרות לתבוע תמעסיק ? לא הסכמתי לשעות עבודה כאלה מרובות אבל אני נימצא בדרכים כל היום ואני לא יכול להשאיר תרכב לבד (לקום וללכת) .. אז אני חייב לסיים תקו חלוקה ועד שאני לא מסיים אני לא חוזר .

  14. באופן יבש ניתן לומר שכן, בגלל שהחוק מתיר עבודה של עד 12 שעות ביום, ולא יותר מ-12 שעות נוספות בשבוע. ולמה באופן יבש – האם מדובר בשבוע בודד לאורך כל תקופת העסקתך? האם קו דומה נעשה ע"י עובדים אחרים בפחות זמן? האם המשמרת תוכננה מראש לשעות אלו או שמדובר במקרה חריג?

  15. בגלל שהמשמרת הראשונה, במקרה זה, היא משמרת לילה, החוק מגדיר כי לאחר משמרת לילה זמן המנוחה המינימלי יהיה 12 שעות (ולא 8 שעות), ולכן אם יש פחות מכך – זה כן צריך להיספר כמשמרת אחת עבור חישוב השעות הנוספות.

  16. אני עובד 12 שעות ימים א-ה במפעל ,האם אני יכול לעבוד גם ביום שישי ? או שהחוק מגביל ממני לעבוד משמרת יום שישי??

  17. אין בעיה בשבוע עבודה של 6 ימים, הדבר מוגדר בצורה ברורה בחוק.

  18. אני עובד בסופר כל יום 12שעות כולל שישי 7שעות עקב כניסת השבת ,זה מה שהוא דורש השאלה אם זה תקין?

  19. מותר להעסיק עובד עש 12 שעות ביום, ועד 16 שעות נוספות בשבוע, כך שעל פניו נראה תקין. אבל בגלל שהחוק שונה ב-2018, ובגלל שיש לבחון כל מקרה לגופו מומלץ לפנות לייעוץ פרטני בנושא.

  20. היי אלון רציתי להתייעץ אם חוקי לעבוד 18 ימים רצוף ללא יום מנוחה?
    (עובד בבית מלון גדול במרכז הארץ) יש מחסור של עובדים ונאלץ לעשות ומשמרות של 13 12 שעות לפחות ביום.
    כולל ערבי חג יש עילה לתביעה במקרה כזה?
    ואם כן מה גובה הפיצוי?

  21. אנו לא מספקים יעוץ משפטי, יש לפנות לעורך דין בנושא

  22. היי, רציתי לשאול האם זה חוקי בענף האבטחה להכריח עובד לעבוד בשבוע מסויים 6 משמרות

  23. מקומות עבודה יכולים להיות לפי 6 ימי עבודה שבועיים.

  24. שלום אני עובד בבית חולים פרטי כמה שנים .
    לרוב היינו עובדים 14 שעות משעה 6:30 עד השעה 20:30
    היו מורידים הפסקה 45 דקות . לאחרונה התחילו להוריד עוד שעה בין 14:00 עד 15:00 למרות שצוות נוכח במחלקות וטוענים שזאת הפסקה והחוק מחייב לא יותר מ12 שעות עבודה ושהצוות יתאם בינו לצאת להפסקות כך שמישהו ישאר במחלקה . לפעמים יש מחלקות שיש בהן רק איש צוות אחד ולא יכול לעזוב את המחלקה .
    השאלה היא האם מקסימום שעות עבודה זה גם כולל הפסקות או המקרה שלנו שזה 12 ~ ועוד ~2 שעות הפסקה .
    יש לציין שהמקום לא מותאם להפסקות ומנוחה . אין חדר אוכל אין כורסאות למנוחה שנמצאות מחוץ למחלקה או בכלל באיזור סגור או פתוח בחוץ .
    האם אני יכול להתפטר כהרעה בתנאי עבודה .
    ותודה

  25. על פניו נראה כי ניתן להתפטר בדין מפוטר, כי זה שינוי בתנאי העסקה, אבל ממליצים לשאול עורך דין מומחה לדיני עבודה שכן יש לבחון כל מקרה לגופו.

  26. שאלה – עובד בתחום השמירה שעובד במפעל ועובד בשעות הלילה משעה 18:00ועד 06:00 6 ימים בשבוע . שומר ממוצאי שבת ועד יום חמישי כולל .
    השאלה היא האם זה חוקי ? ואם לא חוקי אזי מה החוק אומר בנושא . העובד אינו עובד חברת שמירה אלא מועסק ישירות במפעל .
    תודה רבה

  27. יש מגבלה לגבי כמות משמרות לילה שניתן לתת לעובד, יש לקבל ייעוץ מקצועי משפטי על מול הנתונים הקיימים.

  28. היי
    אני עובדת בחברה אבטחה ברשות המעברים
    בתפקיד מאבטחת-בודקת ביטחונית.
    במשמרת בוקר שמתחילה בשעה 3:30 לפנות בבוקר עד השעה 11:30 בבוקר אני בשעה 3:55 נכנסת לתוך עמדה סגורה בלי אוכל/שתיה/סיגריות רצוף עד השעה 7:20/8:00.
    רציתי לדעת אם זה תקין לעבוד כל כך הרבה שעות רצוף במקום סגור ללא הפסקה ?

  29. שלום מעוניין להעסיר עובדת בתחום הסיעודי.
    השעות הנדרשות הן 12 שעות עבודה יומיות כולל שישי..משמע סהכ 72 שעות שבועיות האם חוקילעשות כך?.
    מבחינת החוק כמה זמן הפסקה מינימלי ומקסמלי? האם ניתן לתת הפסקה של 3 שעות ולהתקזז מבחינת התשלום?
    מה הוא תחשיב התשלום עם הפסקה שכזו של 3 שעות אם ניתן ואם לאו של יום עבודה שכזה?
    תודה

  30. את מדברת פה על שלוש וחצי- ארבע שעות עבודה. זה לא זמן ארוך. במהלך משמרת של 8-9 שעות מגיע לך הפסקה אחת של חצי שעה רצופה, על פניו נראה שזה עומד בדרישות החוק.

  31. בתחום הסיעודי יש כללים מעט אחרים, יש לפנות לחברות שמתעסקות בכך.

  32. אם עבדתי 20 שעות
    מ9 בבוקר עד 6 בבוקר למחרת
    יש עילה לתביעה?

  33. להתייעצות פרטנית על מקרה מסויים אנו ממליצים לפנות לבעל מקצוע. הפורטל לא יכול להתייחס לדברים נקודתיים או אישיים.

  34. האם המעביד יכל לחייב אותי לעבוד משמרת של מעל ל9 שעות ?

  35. לשם כך יש תשלום שעות נוספות. לחייב, אם הדבר לא מתאים לאחד מהצדדים – ניתן להפרד.

  36. יש לי שאלה כזאת אבל אחרת האם למעסיק מותר לגעת בשעות שלי בלי הסכמה שלי
    ואם הוא מוריד לי שעות של משמרת בוקר ליום אחד וגם הוא מתערבב לי בעבודה ובפרטיות שלי ונכנס לטריטוריה של בן אדם כל פעם מחדש .
    ומעסיק לא מבין שיש לי משפחה וילדים שלי וכל פעם מתערבב לי בהכל .

  37. מצטער לא מובן מה השאלה…
    בכל מקרה פרטי, בכל מקרה, ההמלצה היא לפנות לגורם מקצועי מוסמך, שכן יש לבחון את הטענות על מול החוזה העסקה, וכן לרדת לשורש הטענות. זה לא עניין של שחור ולבן, ואין ביכולתנו להתייחס למקרים ספציפיים.

  38. אם יש לי חוסרים בשעות העבודה החודשיות אך חלק מהימים בשבוע השלמתי שעות מעבר לתקן האם זה מזכה אותי בתוספת שעות נוספות והאם אני יכול לתבוע את מקום העבודה שלי ועדד כמה שנים ?

  39. תלוי בהסכם העסקה שלך, אך בסטנדרט – התשובה היא כן. לא ניתן לקזז שעות נוספות מיום אחד על מול שעות חוסר מיום אחר.

  40. שלום. אני עובד באבטחת ישובים, רציתי לדעת
    האם יש רף של שעות עבודה נוספות בחודש?
    האם יש רף של שעות עבודה כולל נוספות בחודש שאי אפשר לעבור?

  41. אני עובד באבטחה, 6 ימים בשבוע, האם יש הגבלה על שעות עבודה חודשיות? כולל נוספות?

  42. יש הגבלה של 12 שעות עבודה מקסימלי ביום, ומגבלה של לא יותר מ-16 שעות נוספות בשבוע.

  43. שלום אני עובד בשטיפת מכוניות מתור מפעיל מכונה ועושה קיטור יש עובדי ניגוב בחוץ בקיטור אני עובד לבד ועובד יחיד שיודע איך לתפעל את המכונה. עובד כל יום מ 8 עד 21 שזה 13 שעות ושישי מ 8 עד 15 שזה 7 שעות וזה משהו שאני ממש לא רוצה אבל עושה כי אני עובד יחיד שם וחייב להוצאה לפועל אבל זה הורג לעבוד כל יום 13 שעות ועוד יום שישי 7 שעות שאני לא מצליח בכלל לעשות כביסה או דברים אישיים שלי למשל כמו ללכת לרופא או לסידורים שלי כי לא מאפשרים לי לקחת חופש יותר נכון נותנים לי את השעות שאני יעשה את הסידורים ויגיע לעבודה אבל בעצם אני רק גם רוצה לנוח כי הרגליים שלי קורסות מה אני יכול לעשות בנושא ומה יצא לי מי זה סכום כסף בערך שמגיע לי אם יתבע את החברה או לא יודע אשמח לתשובה וכמובן אני יעבוד כך שלא נמצא עובד והמנהל מצפה שאני ימצא עובד אחראי אחד מהחברים שלי אבל כשאני מסביר לו שאין כזה הוא אומר שזה בעיה אתה תצטרך לעבוד 13 שעות

  44. אני אח בבית חולים אחרי משמרת לילה מותר למעסיק להחזיר אותי למשמרת ערב ? היום עבדתי לילה אחרי לילה אני ישר חוזר לערב מותר ?

  45. היי רציתי לשאול לגבי שעות עבודה ומנוחה.
    אני עובד במקום סגור שבו אני גם נמצא ברציפות מראשון עד חמישי,
    ואני עובד במתכונת שעות של 8 שעות עבודה ו8 שעות מנוחה.ויוצא הרבה פעמים שאני עובד 2 משמרות באותה יממה( מתוך 24 שעות עושה משמרת לילה לדוגמה של 8 שעות ואחר כך 8 שעות מנוחה ושוב משמרת של 8 שעות) האם זה חוקי? והאם 2 המשמרות צריכות להיחשב כמשמרת אחת ואז בעצם השעות של המשמרת השנייה ייחשבו כשעות נוספות?
    תודה מראש!

  46. משגיח כשרות ועובד אירועים שמעוסק באופן סדיר 5 ימים בשבוע , ולפעמים יש צורך בגלל אירוח מיוחד בשבתות . להעסקת העובד 7 ימים בשבוע .
    העובד מסכים לכך לעבוד 7 ימים ולוותר על יום מנוחה השבועי. האם למרות הסכמתו ורצונו של העובד לעבוד 7 ימים ולוותר על יום המנוחה. המעסיק מחוייב בכל זאת לכפות עליו מנוחה פיצוי ?
    אדגיש שוב
    העובד מסכים ורוצה בכך ומוותר על שעות המנוחה השבועית.

  47. כעקרון עובד לא יכול לוותר על זכויותיו, כך שבדיעבד, גם אם הסכים, במידה ולא יהיה מרוצה מימך מסיבה כולשהי בעתיד, יוכל לתבוע אותך בנושא זה.

  48. כעקרון, כפי שנכתב, במידה והמשמרות אינן בטווח המנוחה כחוק (לאחר משמרת לילה לדוגמה צריך 12 שעות מנוחה), אז זה נחשב כהמשך אחת של השנייה, ואז כפי שכתבת, זה צריך להיספר בתעריף שעות נוספות. וגם לזה יש הגבלה של כמות שעות שבועיות (כמו גם, הגבלה של כמות שעות נוספות וכמות שעות במשמרות לילה) – כפי שמוגדר בחוק.

  49. החוק מגדיר זמני מנוחה קבועים בין המשמרות, כך שצריך לבחון שעומד בטווחי הזמן כפי שכתוב בחוק.

  50. מומלץ לפנות לקבל ייעוץ משפטי פרטני בנושא, על פניו נראה לא סביר, ולא חוקי, אך נדרש לבחון את הדברים לגופם.

השאר תגובה