שיתוף

חברות במקום העבודה היא היבט בניהול ההון האנושי שיכולות להיות לו השלכות חיוביות ושליליות כאחת.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להכיר בחשיבות של טיפוח סביבת עבודה תומכת ומכילה שבה העובדים מרגישים שהם מוערכים לא רק על ידי הארגון אלא גם על ידי עמיתיהם, ובה בעת שיש להם חברים אמיתיים במקום העבודה שהם יכולים לסמוך עליהם.

הבנת המורכבות של חברויות במקום העבודה ונקיטת צעדים יזומים כדי לנהל אותן ביעילות, מאפשרות למנהלי משאבי אנוש לקדם שיתוף פעולה, מחוברות והצלחה בארגון.

למעשה, חברות במקום העבודה יכולה להיות תופעה מורכבת ורבת פנים.

להלן 5 היבטים של חברות במקום העבודה שמנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מודעים אליהם:

1 חברות אמיתית בין עובדים משפרת את שיתוף הפעולה והפרודוקטיביות:

בניגוד לאמונה שחברות במקום העבודה יכולה להוביל להסחות דעת ולירידה בתפוקה, מחקרים מראים כי קשרים חברתיים חזקים בין עובדים יכולים למעשה לשפר את שיתוף הפעולה, את התקשורת בתוך הארגון ואת עבודת הצוות.

חברות בין עובדים מטפחת אמון, תמיכה הדדית ותחושת שייכות לארגון, מה שעשוי להוביל לרמות גבוהות יותר של מעורבות ופרודוקטיביות בקרב העובדים.

2 חברות בין עובדים עלולה להוביל להדרת עובדים אחרים וליצירת לקליקות:

בעוד שלחברות בין עובדים יכולים להיות יתרונות חיוביים, היא יכולה גם ליצור קליקות ותחושות הדרה בקרב עובדים שאינם חלק מהמעגל הפנימי של החברים.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מודעים לפוטנציאל של יצירת קליקות ולנקוט בצעדים יזומים כדי לקדם הכלה, גיוון ותחושת שייכות בקרב כל העובדים.

זה יכול לכלול טיפוח שיתוף פעולה חוצה תפקידים, ארגון פעילויות לבניית צוות וקידום תרבות של פתיחות והכלה.

3 קונפליקטים בין חברים בעבודה עלולים להשפיע לרעה:

כאשר מתעוררים קונפליקטים בחברות בין עובדים, זה יכול לזלוג למקום העבודה ולהשפיע על הדינמיקה של הצוות, התקשורת והמורל.

מנהלי משאבי אנוש צריכים להיות מוכנים להתמודד עם קונפליקטים בין חברים בצורה הוגנת וללא משוא פנים, להקל על דיאלוג פתוח ועל תהליכי פתרון קונפליקטים, ולספק תמיכה והדרכה כדי לעזור לעובדים להתמודד ביעילות עם אתגרים בין אישיים.

4 גבולות חשובים:

בעוד שחברות במקום העבודה יכולה להועיל, חשוב שעובדים ישמרו על גבולות מקצועיים וימנעו מחציית קווים שעלולה לסכן את היחסים המקצועיים שלהם או ליצור ניגודי עניינים.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לתקשר ציפיות ברורות לגבי התנהגות וגבולות נאותים במקום העבודה, לספק הדרכה על התנהגות מקצועית, ולטפל בכל מקרה של התנהגות בלתי הולמת במהירות וביעילות.

5 חברות במקום העבודה יכולה להשפיע על מחוברות ושימור עובדים: עובדים שיש להם קשרים חברתיים וקשרי ידידות חזקים במקום העבודה נוטים יותר להרגיש מחוברים לארגון, מרוצים ומחויבים לעבודתם ולארגון.

מנהלי משאבי אנוש יכולים למנף את כוחה של חברות זו כדי לשפר את מעורבות העובדים ושימורם על ידי טיפוח סביבת עבודה חיובית, קידום הזדמנויות לאינטראקציה חברתית ובניית מערכות יחסים.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה