עבודה גמישה מסייעת לנשים להצליח, אך עושה גברים אומללים

עבודה גמישה מסייעת לנשים להצליח, אך עושה גברים אומללים

חוקרים מצאו כי נשים עם הסדרי עבודה גמישים יהיו בסבירות גבוהה יותר לקידום אולם גברים עם עבודה גמישה מרגישים לא מונעים וכי הקריירה שלהם בסיכון

שיתוף
קיצור שבוע העבודה

סביבת עבודה גמישה

מחקר מצא כי נשים עם סידורי עבודה גמישים מרגישות מחויבות ומעודדות יותר לממש את פוטנציאל הקריירה שלהן.

נשים עם סידורי עבודה גמישים צפויות יותר להצליח וליהנות מקידום, בעוד גברים עם סידורי עבודה דומים מרגישים מיואשים, נשפטים בחומרה וחשים שהקריירה שלהם נפגעת, כך עולה ממחקר משותף של Bain & Company ו- Chief Executive
החוקרים שאלו 1,030 עובדים במקומות עבודה ברחבי אוסטרליה לגבי השימוש שלהם בסידורי עבודה גמישים, ועל האופן שבו הם תופשים את הארגון שלהם. נמצא, כי נשים מתחילות להיות שאפתניות כמו גברים אבל זה נשחק לאורך זמן, ע"פ החוקרים.

מקום עבודה גמיש הוגדר ככזה המאפשר לעובדים לשלוט מתי, היכן וכיצד הם עובדים, כולל עבודה במשרה חלקית, עבודה מהבית, קביעת שעות העבודה שלהם ומתי הם יקחו חופשה.

החוקרים גם ביקשו מהעובדים לדרג את הסיכויים שלהם להמליץ על הארגון שלהם כמקום עבודה שטוב לעבוד בו, וכמקום בו נשים תוכלנה להתקדם לעמדות בכירות. רמות הביטחון וההתחייבות היו נמוכות יותר עבור גברים שעבדו בגמישות לעומת אלו שלא.

גברים היו גם בכפליים סיכויי לקבל דחיה עבור בקשתם להסדרי עבודה גמישים לעומת הנשים.

"הבוס שלי אמר לי שאני לא יוכל להתקדם אם אעבוד במשרה חלקית", אמר אחד מהם שהגיב לסקר.

נשים עם סידורי עבודה גמישים, לעומת זאת, היו מחויבות יותר לממש את פוטנציאל הקריירה שלהן וחשו יותר בטוחות לגבי מקום עבודתן. ע"פ ממצאי הסקר.

זה מצביע על כך שהארגונים עדיין לא פיצחו את הקוד על איך לעשות סידורים כאלו לעבודה גמישה של גברים. כך נכתב בדו"ח.

אחד ממחברי הדו"ח והמנהלת של Merryck & Co, מרדית הליקר, אמרה ע"פ הפרסומים, כי הסיבות העיקריות לרצון לגמישות במקום העבודה היו זהות אצל גברים ונשים כאחד: טיפול בילדים, טיפול בהורה קשיש או חולה, ורצון גדול יותר באיזון בין עבודה לחיים.

"בדיוק כפי שנשים נאלצו לפוצץ את המיתוס שהן פחות שאפתניות, גברים חווים עכשיו פסקי דין שצריך לפזרם", אמרה הליקר. "ערכי התרבות שלנו מוטבעים עמוק ולכן עלינו לשנות תפישות שתפקידן של הנשים הוא לטפל בילדים, ולקבל את העובדה שגברים יכולים ורוצים לקחת על עצמם גם כן את התפקיד הזה".

"עם זאת, אין זה משנה למעסיקים מהם הסיבות של העובדים שלהם לרצון לעבוד בגמישות", אמרה הליקר, "עם ההתקדמות הטכנולוגיה, רוב העסקים עכשיו מסוגלים לפעול מכל מקום, כלומר מקומות עבודה גמישים צריכים להיות הנורמה.
עם זאת, רק ל- 48% מהארגונים היו מדיניות עבודה גמישה פורמלית". היא אמרה.

"הניסיון של נשים הוכיח כי עבודה גמישה יכולה להגביר את תחושת הנאמנות לחברה ואת הפרודוקטיביות" היא אמרה. "אנחנו רק צריכים לעודד תמיכה בכירה לגברים שרוצים סידורים דומים".

ג'סי אולסן, מנהל תחום עבודה ומנהל גיוון עם אוניברסיטת מלבורן, אמר כי הרבה שיחות סביב מקומות עבודה מתמקדות בהגדלת מספר הנשים לכוח העבודה. "מרכיב קריטי זה מאפשר לגברים לחזור הביתה", אמר אולסן. "אם אנחנו רוצים שנשים יכנסו יותר למקומות העבודה והשוויון התעסוקתי המגדרי יגדל, אנחנו צריכים להקל על גברים לקבל לידם את הטיפול בבית".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה