עבד על מקום העבודה

עבד על מקום העבודה

ארה"ב: בחור צעיר שנכנס לארגון טכנולוגי על תקן 'מתמחה' המשיך להגיע למקום העבודה הרבה אחרי תום תקופת ההתמחות. הוא אפילו נשאר לישון במשרדי החברה

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

חברות רבות פותחות את שעריהן בפני סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות בתכניות התמחות למיניהן. כך עשתה גם מנוע החיפוש America on Line AOL. במסגרת תכנית מתמחים במסלול הטכנולוגי, הכניסה AOL קבוצת מתמחים לפרק זמן של 4 חודשים.

המתמחים נדרשו לפתח סטרטאפים ולעבוד עליהם, במשך 4 חודשים, כמתמחים זמניים מטעם החברה, תמורת מלגה בסך 20,000 דולר עבור התקופה. הם כולם קיבלו תג עובד כדי להיכנס בשערי החברה.

באתר HR Asia דווח בשבוע שעבר על מקרה חריג בו אחד העובדים הצעירים, בחור בשם אריק סיימונס, נכנס לתכנית המתמחים של AOL ולא יצא עם תום הפרויקט. להפך, הוא אף עבר לגור במשרדי החברה!

הנהלת החברה שילמה לו את המשכורת עבור הפרויקט ונפרדה ממנו לשלום תוך איחולי הצלחה בהמשך הדרך – אולם לא דרשה ממנו להחזיק תג עובד. כך, ניצל סיימונס את זכויותיו הישנות, כמתמחה מן המניין, והמשיך לפקוד את משרדי החברה. כעת, משהסתיימה תקופת התמחותו והוא איבד את מקור ההכנסה, הוא לא רק הגיע לעבודה כדי לעבוד אלא נשאר להתגורר בבניין תוך שהוא מנצל את השירותים שמעמידה החברה לטובת העובדים וביניהם: חדר כביסה, חדר כושר ומלתחות, חדרי אוכל, מזנון ועוד. הוא נהג לישון על ספות במשרדים השונים ולאחסן את חפציו בארונות אחסון בתוך חדר הכושר.

סיימונס המשיך לנצל את המשאבים העומדים לטובת העובדים גם לצורך הפרויקט שלו, הסטארטאפ עליו הוא המשיך לעבוד, תוך שימוש בעזרים הטכנולוגיים שמעמידה החברה לרשות עובדיה.

אולם מבריקה, התכנית של סיימונס הגיעה לסיומה בתקרית מביכה בה אחד המאבטחים שהגיע לבניין מוקדם מן הרגיל תפס אותו ישן בבניין. המאבטח התכוון להזעיק את כוחות המשטרה תחילה אולם מאחר והוא זיהה את סיימונס כאחד המתמחים לשעבר, הוא נמנע מלערב גורמי משטרה והסתפק בכך שלקח ממנו את תג העובד והורה לו לעזוב את הבניין 'תחת אזהרה'.

בריאיון לתקושרת, לאחר חשיפת הפרשה, הסביר סיימונס איך הצליח לא רק לעבוד אלא לחיות בחברה שכלל לא העסיקה אותו: "הייתי קם מוקדם בבוקר, לפני שהעובדים האחרים היו מגיעים. הייתה תמיד כזו תנועה של עובדים שיוצאים ונכנסים מהבניין שהם לא הבחינו בכך שאני שם. הם בטח חשבו לעצמם 'איזה עובד חרוץ, הוא תמיד מגיע לפנינו ויוצא אחרינו'. אף אחד לא הבחין שאני בכלל לא עובד חברה!".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה