שיתוף

טלנטים שנוקטים יוזמות במישור הכמעט יומיומי ונוטים לחדשנות ולמציאת פתרונות לבעיות מאתגרות במיוחד, הם מנוע הצמיחה החשוב ביותר של כל ארגון.

תכונות של יצירתיות, שאיפה ליזום יוזמות חדשות באופן תדיר ולהוביל חדשנות על בסיס קבוע, צריכות להיות בראש סדר העדיפויות של כל הנהלה של חברה ששואפת לצמוח מעל לממוצע בענף שלה, בבואה לבחון מועמדים חדשים.

ולא מדובר רק בחברות בתחום הייטק. יזמות, יצירתיות וחדשנות הן תכונות שיכולות לסייע מאוד לכל חברה, מכל תחום, להרחיב את עסקיה ולגדול בטווח הארוך ואף הבינוני.

בעת הליך הגיוס, כאשר ארגון מחפש עובד חדש למשרה קיימת, או לתפקיד חדש שיש לבנות אותו מבראשית, השאלה הגדולה שמנהל משאבי האנוש עשוי להתלבט בה היא: האם לגייס מועמד מנוסה, שיוכל להשתלב בעבודה במהירות וללא השהות הנדרשת להכשרתו, או האם לגייס עובד חסר ניסיון, או בעל ניסיון בסיסי ביותר, שיש ללמדו הכול מבראשית, אבל ניתן להקנות לו את ההרגלים ושיטות העבודה הנהוגים בחברה.

ועם זאת, פרט לשיקול של ניסיון או היעדר ניסיון, כל ארגון החפץ לצמוח, להרחיב את עסקיו ולשפר את התוצאות העסקיות שלו, חייב לגייס עובדים שהם יזמיים, חדשניים ויצירתיים.

סוגיית הניסיון או היעדר הניסיון אינה יכולה לבוא על חשבון תכונות אלה.

תכונות היזמות, היצירתיות והשאיפה לחדשנות משמען שלעובד יש מוטיבציה וכישרון להגות רעיונות חדשניים למוצרים חדשים (או לשירותים חדשים) שיסייעו רבות לצמיחת החברה כולה.

עובדים בעלי תכונות יזמיות יחפשו תמיד את המוצר הבא של החברה. הם בעלי תושייה ויש להם יכולות להפוך את הרעיונות שלהם למוצרים או שירותים חדשניים.

עם זאת, עובדים בעלי תכונות אלה הם בדרך כלל עובדים עצמאיים שנדרש להם מרחב פעולה.

עובד שמוותר על עצמאותו ועושה בדיוק את מה שאומרים לו, הוא בדרך כלל לא עובד שנוטה לנקוט יוזמות עצמאיות.

לפיכך, חברות שקיבלו החלטה שהן רוצות טלנטים יזמיים, חדשניים ויצירתיים, חייבות להטמיע את הערכים הללו בתרבות הארגונית, ובין השאר למנות מנהלים שיוכלו ליישר קו עם תכונות אלה.

מנהלים, ובפרט מנהלים ישירים כמו ראשי צוותים וראשי מחלקות, שמעדיפים להיות הפוסקים היחידים שעל פיהם ישק דבר, ואשר אינם יכולים לחיות בשלום עם עובדים שלוקחים יוזמות עצמאיות, ולעיתים אף חשים מאויימים מעובדים שהם מאוד יצירתיים, לא יאפשרו לעובדים בעלי תכונות של חדשנות, יצירתיות ויזמות להביא לשולחן את התכונות שבזכותן הם גוייסו לחברה.

חשוב לזכור, שארגון שמגייס עובד שהוא יזם בנשמתו, מאוד יצירתי ושואף לחדשנות, חייב לאפשר לו לבטא את התכונות הללו.

טלנט כזה שמגלה שמצרים את צעדיו, לא מאפשרים לו ליזום, מבטלים באופן כמעט קבוע את רעיונותיו החדשניים ומטילים עליו משימות חסרות דימיון ויצירתיות, לא ישאר בחברה ויעזוב זמן קצר לאחר גיוסו.

לכן, אם ארגון מקבל החלטה שהוא רוצה לטפח את החדשנות היזמות והיצירתיות, הוא חייב להטמיע את הערכים הללו לכל אורכה ורוחבה של החברה. כל עובדי החברה ומנהליה, ללא יוצא מהכלל, חייבים ליישר קו עם אסטרטגיה זו.

רק כך תווצר הלימה בין ההחלטות שמתקבלות על ידי ההנהלה הבכירה לגבי האסטרטגיה והמדיניות, לבין המציאות בשטח.       

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה