שיתוף

מיום ליום נדרשים מנהלי משאבי אנוש ליותר ויותר יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסה כאשר הם צריכים לגייס טלנטים יחודיים.

יצירתיות זו נדרשת בכל התחומים והמקצועות, החל במקצועות שנדרשת להם השכלה אקדמאית, דרך מקצועות שנדרשת בהם השכלה אחרת ועד מקצועות שאינם דורשים השכלה כלל.

עובדים צעירים מדורות ה-Y וה-Z דורשים כיום תנאי העסקה מצויינים, קידום מהיר, הכשרות ותנאי עבודה נוחים ומפנקים.

בעבר אמרה מנהל משאבי אנוש בריאיון ל-HRus, כי "שיטות גיוס העובדים דורשות הרבה מאוד יצירתיות. בחברה שלנו אנחנו מחפשים עובדים עם ניסיון, ידע וכישרון, בתחומים מאוד ספציפיים ובסטנדרטים מאד גבוהים.

יש קושי גדול למצוא עובדים שיש להם את סוגי המיומנויות שאנחנו זקוקים להם בשיטות הגיוס הרגילות, ולכן נדרשת מאיתנו חשיבה אחרת.

כתוצאה מכך, נדרשים כיום מנהלי משאבי האנוש להיות בעלי יכולות, ידע ולפעמים גם ניסיון של מנהלי שיווק ומכירות.

יתרה מכך, פנייה גורפת לקהל יעד גדול, בערוצים הרגילים, במקרים רבים לא תניב את התוצאות המקוות.

במילים אחרות, כדי להגיע אל העובדים המתאימים, משתמשים כיום מנהלי משאבי האנוש בכל ערוץ אפשרי.  

לכן נדרשים מנהלי משאבי האנוש לפלח את שוק העבודה ולעצב פנייה יחודית לכל פלח שוק (סוגי מועמדים וסוגי מיומנויות).

בכל פנייה למועמדים חייבת להיות חשיבה על מה המסר ומי קהל היעד. יש להתאים באופן מאוד מדויק את הניסוח והמסר לציבור הספציפי שאותו מחפשים, ולהעביר את המסר הזה במקומות בהם נמצא קהל היעד.

לדברי מנהלת משאבי האנוש שהתראיינה ל-HRus, הדרך היעילה ביותר להעברת המסרים המתאימים, היא על ידי פנייה למועמדים פוטנציאליים באופן שהפנייה תיצור הזדהות אישית.

הנקודה החשובה היא ליצור פרסונליזציה לצורך השגת בידול, בתוך בליל מודעות הדרושים.

בנוסף, יש לבנות קייס סטאדי על ידי ראיונות עם עובדי החברה בדיוק כפי שבונים סיפור לקוח (case study) במחלקת השיווק.

מרכיב נוסף שמנהלי משאבי אנוש מחפשים בעת שהם ממיינים את המועמדים הוא נאמנות לארגון ורמה גבוהה של תחושת מחוייבות.

ככל שהארגון יאתר יותר עובדים שיש להם עניין להתקדם בתוך הארגון ולהיות נאמנים ומחוייבים לו, כך יקטנו שיעורי הנטישה.

אפשר להשתמש בפוסטים ממומנים בפייסבוק, להעלות תמונות של עובדים בדף הפייסבוק, באינסטגרם ובאתר החברה ועוד.

אחד הגורמים שיוצרים נאמנות ומחוייבות עובדים על פני זמן הוא קידום מהיר. כבר בעת הליך הגיוס כדאי לתכנן את מסלול הקידום של כל עובד, ולהמחיש לו את הכדאיות שבהצטרפות לארגון.

כך או כך, דף קורות חיים חייב להיות כלי משני במיום המועמדים. חשוב לבקש מהמועמדים לראות עבודות שעושו בעבר, לוודא שיש להם את הכישרון הדרוש, שיש להם יחסי אנוש מצויינים ושהמקצוע בו בחרו בוער בעצמותיהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה