שיתוף

אם עד לפני כשני עשורים היה נהוג לחשוב שהמשאבים בעולם הם בלתי מוגבלים וחברות צריכות להתמקד בשיפור תוצאותיהן העסקיות בלבד, בלי קשר למה שקורה למשאבים הכלל עולמיים, הרי שכיום לכולם כבר ברור שחברות וארגונים חייבים ליישר קו עם השמירה על הסביבה.

חברות שהן ידידותיות לסביבה נהנות מיתרונות רבים לרבות השפעה חיובית על הקהילות שבתוכן הן ממוקמות.

התרבות הדאגות בעולם בנוגע לסביבה, בצד ההצלחה הרבה של עסקים שקיבלו על עצמם להיות ירוקים בשנים האחרונות מעידים על כך שרוב החברות רק יעולו לעצמן אם ישקיעו יותר זמן ומאמצים ביוזמות הקיימות.

במילים אחרות, במקום למצוא דרכים שיאפשרו לנצל עוד ועוד משאבי חדשים, אנשים וארגונים כאחד צריכים להתמקד במציאת דרכים בנות קיימא כדי לצמוח, תוך שמירה על כדור הארץ ועל המשאבים שנותרו.

על כל חברה ששופכת מיליוני גלונים של נפט לאוקיינוסים, יש כבר היום הרבה מאוד חברות אחרות שפועלות תחת האתוס החדש הזה. להלן כמה חברות ירוקות בולטות:

איקאה: בחנויות של איקאה בעולם יש יותר מ-700 אלף פאנלים סולאריים. בנוסף, לדברי החברה היא השקיעה בקיימות לאורך כל פעילותה העסקית. זה מתחיל בכך שהחברה רוכשת קרוב ל-50% מהעץ שמשמש לרהיטים, מיערות ברי קיימא ו-100% מהבדים נרכשים מחוות שעומדות בתקן Better Cotton שמנחה לגבי שימוש במים ואנרגיה, דשנים כימיים וחומרי הדברה.

יוניליוור: פרט להשקעות בנושא שימור הסביבה, החברה הפכה את נושא הקיימות לחלק מהזהות התאגידית שלה.

החברה קובעת סטנדרטים לגבי חומרי גלם, יצור ועוד, החל בשימוש באנרגיה ומים וכלה בטיפול בספקים ובקהילות בהן החברה פועלת.

כ-75% מהפסולת הלא מסוכנת של יוניליוור לא עוברת למזבלות, וחלק מהספקים החקלאיים שלה המשתמשים בפרקטיקות בנות קיימא. האו"ם העניק למנכ"ל החברה את פרס אלוף כדור הארץ בשנת 2015 על מאמציו להשיג מטרה זו.

פנסוניק: החברה אמנם לא זוכה לשבחי ציבור רבים כמו חברות אחרות, אבל היא זוכה בעקביות לציונים גבוהים של מומחים.

לפנסוניק יש יעדי אנרגיה שאפתניים מבחינת יעילות ומבחינת אנרגיות מתחדשות, והיא מתמקדת בייצור מוצרים ידידותיים לסביבה.

מה שמבדל את החברה זה האופן בו היא שילבה קיימות בחיי היומיום. לדוגמה, היא העבירה את מטה החברה בארה"ב לבניין הסמוך לתחנה המרכזית בניו ג'רזי, דבר שהפחית את הצורך של העובדים לנסוע בתחבורה ציבורית. בכך הפחיתה החברה את "טביעת הרגל" של העובדים בכל הקשור לזיהום אוויר.

בסיכומו של דבר, אחריות סביבתית וחברתית הפכה לנושא שמדאיג מאוד הרבה מאוד אנשים בשנים האחרונות.

הצרכנים וגם העובדים מצביעים ברגליים: הצרכנים מעדיפים לרכוש מוצרים ושירותים מחברות שלדעתם מיישרות קו עם ערכיהם, והעובדים מעדיפים לעבוד בחברות שמתואמות עם ערכיהם בנושאי סביבה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה