שיתוף

על פי מחקר של שירות התעסוקה בנושא האבטלה בישראל, לאנשים מעל גיל 50, הסיכוי למצוא עבודה יורד ב- 30%.

הסתברות למציאת עבודה

המחקר של שירות התעסוקה הישראלי בתחום האבטלה בישראל, מצא, כי לתובעי אבטלה בני 30-50 יש סיכוי נמוך בכ- 16% למצוא עבודה בכל רגע נתון, ביחס לצעירים מתחת לגיל 30. מעל גיל 50, הסיכוי יורד ב- 30% נוספים.

 

המחקר בדק את ההסתברות למצוא עבודה, 6 חודשים אחרי הגעה ללשכה. השאלה שנבחנה: מה ההסתברות שתמצא עבודה לאחר חודש, חודשיים, 3 חודשים, 4, 5, 6 … עד 24 חודשים לאחר ההגעה ללשכה.

התוצאות מראות כי, אחרי 6 חודשים – כשליש מתובעי אבטלה לא מצאו עבודה. אחרי שנה – כ- 17% מתובעי אבטלה לא מצאו עבודה. אחרי שנתיים – 14%.

עוד נמצא במחקר כי, 40% מתובעי אבטלה מרוויחים כבר בחודש הראשון. (יתכן כי מדובר בהחזרי עלויות ואז יש הטיה של התוצאות). כשמסתכלים על זכאים בלבד, בחודש הראשון מרוויחים רק 33%.

מה לגבי נשים?

הסיכוי של אישה למצוא עבודה בכל רגע נתון, נמוך בכ-9.4% מסיכויו של גבר למצוא עבודה. (אם כי יתכן וחלק מההשפעה מגיעה מנשים שממשיכות חופשת לידה ובפועל לא מחפשות עבודה).

מובטלים מעל גיל 50

לתובעי אבטלה בני 30-50 יש סיכוי נמוך בכ- 16% למצוא עבודה בכל רגע נתון, ביחס לצעירים מתחת לגיל 30. מעל גיל 50, הסיכוי יורד ב- 30% נוספים.

אוכלוסיות שונות

למוסלמים יש סיכוי נמוך ב- 15.6% למצוא עבודה מאשר ליהודים. ההבדל בין הדתות בולט עד 10 חודשים לאחר הגעה ראשונית ללשכה. לאחר מכן, היחס משתווה פחות או יותר.

ככל שמספר הילדים עולה, כך הסיכוי למצוא עבודה פוחת. ביחס למובטלים ללא ילדים, מובטלים עם ילד אחד או שניים בעלי סיכוי של 10% פחות.

בעלי 3 עד 7 ילדים הם בעלי סיכוי של כ19% פחות ואילו הורים לשמונה ילדים או יותר הם בעלי סיכוי של 47% פחות. מדובר בירידה דרמטית עם כל קטגוריה.

קיים מתאם בין מספר ילדים לרמת דתיות / מסורתיות לכן ההבדל לא בהכרח משקף את ההסבר הישיר של ילדים על תעסוקה, אלא גם משקף את ההבדל בין חרדים ליהודים שאינם חרדים, ובין מוסלמים דתיים מאוד לבין מוסלמים לא דתיים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה