שיתוף

היתרונות של קליטה מסודרת ומאורגנת של עובדים חדשים הם בגדר סוד גלוי. מסקרים שבוצעו בארה"ב עולה, כי ארגונים שמונהגים בהם תהליכי קליטה סטנדרטיים, המתוכננים מראש כתוכנית פעולה סדורה, מדווחים על יעילות ופרודוקטיביות של כ-54% בקליטת עובדים חדשים בכל תחומי העיסוק של הארגון.

עוד עולה מהסקרים, כי תוכניות קליטת עובדים מסודרות ומתוכננות מראש מגבירות את שיעור שימור העובדים בכ-25%. יתרה מכך, מסתבר כי תוכניות מסודרות שכאלה לקליטת עובדים חדשים, מאפשרות אף לשפר את ביצועי העובדים בשיעור של עד כ-11%.

מה מעכב את ביצוע התוכניות לקליטת עובדים חדשים

אם כן, היתרונות של תוכניות קליטת עובדים מסודרות הם ברורים מאליהם. אם כן, מה בעצם מעכב את ישומן של התוכניות המצויינות והיעילות הללו לקליטת עובדים, שאכן הוכח שהן עובדות.

מתברר שהמכשולים שמעכבים את יישומן של התוכניות היעילות לקליטת עובדים הם הזמן, הכסף, כוח האדם ושאר המשאבים שנמצאים במחסור תמידי.

במילים אחרות, המחסור במשאבים אלה מהווה מכשול בפני קליטה יעילה ופרודוקטיבית של עובדים חדשים. כאן נכנסות לתמונה טכנולוגיות ייעודיות שמאפשרות לייעל את קליטת העובדים החדשים ולהפוך את כל התוכניות שעל הנייר לכאלה שניתן ליישם אותן בשטח.

איך מסייעת הטכנולוגיה לקליטת עובדים חדשים

אם כן, מה בעצם עושה הטכנולוגיה, שמאפשרת ליישם את תוכניות קליטת העובדים החדשים. מתברר שלטכנולוגיה יש כמה תפקידים. בראש ובראשונה, היא מסייעת למעסיקים להקל על העובדים החדשים בכניסתם למקום עבודה חדש ולא מוכר.

הטכנולוגיה מגיעה במגוון שיטות וצורות. אחת מהן היא כלי תוכנה שמאפשרים למנהלי משאבי האנוש לשלוט בכל התהליכים שעוברים העובדים החדשים. לדוגמה, יש תוכנות שמאפשרות למנהל משאבי האנוש לראות על צג, מעין לוח מחוונים דיגיטלי.

צוותי רכישת הכישרונות, למשל, יכולים לתקשר בקלות זה עם זה באמצעות צג המחוונים הזה, ולעקוב אחר ההתקדמות של כל אחד מהעובדים החדשים שזה עתה הצטרפו לחברה, בכל אחד מהשלבים שהוא עובר בהיקלטותו בארגון.

הפקת תובנות והצלבת מידע

פרט לכך, כלי תוכנה שכאלה מאפשרים למנהלי משאבי האנוש גם להפיק תובנות לגבי אופן הקליטה של העובדים: להבין באיזו מידה העובדים החדשים משתמשים בכלים הנכונים, לוודא שכל הכלים הנכונים אכן עומדים לרשותם של העובדים החדשים שזה עתה נקלטו בחברה, לעקוב אחר כל מה שקשור לשכר ולהטבות של העובדים החדשים ועוד.

יש תוכנות שאף מאפשרות להצליב את המידע בין מערכת המעקב אחר התקדמותו של העובד החדש, לבין מערכת ניהול הביצועים. הצלבה זו מאפשרת, בין השאר, גם גישה מהירה להיסטוריית התעסוקה של העובד החדש (בהמשך העסקתו בארגון).

יתרה מכך, הטכנולוגיה הייעודית לקליטת העובדים החדשים מאפשרת למנהלי משאבי האנוש להבין איזה מידע חסר לעובד החדש, אילו קורסים הוא אמור לעבור, אילו קורסים הוא כבר עבר ומה מידת ההצלחה שלו בהם.

מציאות מדומה לעזרת הקליטה

טכנולוגיה מסוג אחר שיכולה לסייע בקליטת העובדים החדשים היא כלים של מציאות מדומה (VR). כלים מסוג זה של מציאות מדומה (Virtual Reality) יכולים לאפשר לעובד שמגיע ביומו הראשון לעבודה, לקבל סיור בכל אגפי הארגון (במציאות המדומה), לשמוע על חזון החברה, על הערכים שלה, על שיטות העבודה, על המשימות המוטלות על הצוות שהוא מיועד להשתלב בו, על המשימות שמתוכננות לו עצמו, על כל הקורסים שהוא יוכל לקחת במהלך הזמן, על המידע שהוא יצטרך לרכוש כדי למלא את תפקידו על הצד הטוב ביותר, וגם על פעילויות הנופש, ימי הכייף, הפעילויות שמארגנת מחלקת משאבי האנוש וכל שאר נושאי הרווחה הרלוונטים עבורו.

בשורה התחתונה, אין צורך לגנן עובדים חדשים ולהקדיש משאבים שממילא חסרים בארגון, כדי לוודא שהם אכן נקלטים. לרשות מחלקת משאבי האנוש יש כיום טכנולוגיה שמאפשרת קליטה יעילה, פרודוקטיבית ומוצלחת של עובדים חדשים.

תוכלו לשמוע עוד על גיוס וקליטה של עובדים חדשים בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה