בונז'ור להסכם קיבוצי חדש

בונז'ור להסכם קיבוצי חדש

כשנה לאחר שעובדי מפעל בונז'ור של אסם התאגדו - נחתם ההסכם קיבוצי המיוחל. במסגרם ההסכם עוגנו תנאי העסקת העובדים וביטחונם התעסוקתי

שיתוף
הסכם קיבוצי

זהו ההסכם הקיבוצי הראשון שההסתדרות חותמת מול מפעל בונז'ור של חברת אסם, הממוקם בקריית גת. מדובר על הסכם קיבוצי שיחול על 200 עובדי המפעל המאוגדים כשתוקף ההסכם הוא עד סוף אוגוסט 2013.

ההסכם הקיבוצי הראשון במפעל בונז'ור נועד לעגן את זכויות העובדים והוא מתייחס לשעות עבודה, שעות נוספות, תגמול על עבודה במשמרות, דמי הבראה, חגים ואף יום בחירה. ההסכם הקיבוצי טומן בחובו הישגים נוספים לעובדים וביניהם ניתן למנות: זכאות העובדים לבגדי עבודה לשימושם במהלך העבודה ואף נעלי עבודה אחת לשנה, הסיעות לעבודה וארוחות (צהריים/ערב).

ההסכם הקיבוצי החדש נועד להבטיח את עתידם של עובדי המפעל באמצעות הסדרי ביטוחים פנסיוניים על פי ההפרשות הנהוגות בענף המזון – בשיעור של כ- 19.5%. בנוסף, עובדי המפעל יזכו (לראשונה) לקרן השתלמות בשיעור 2.5% ע"ח העובד ו- 7.5% ע"ח המעביד.

הישג נוסף בהסכם החדש הוא ביטוח תאונות עבודה בהתאם לחוק ביטוח לאומי, במסגרתו ישולמו לעובדי המפעל דמי פגיעה של עד כדי 90% משכרם המלא עד מיצוי מכסת הימים המאושרת לתשלום על ידי ביטוח לאומי. בנוסף, הנהלת המפעל התחייבה לשלם את מלוא ההפרשות לקרן השתלמות ולקופות הגמל של העובדים עבור ימי ההיעדרות עקב התאונות עבודה.

עובדי בונג'ור יהיו מעתה חברים בעמותה לקידום מקצועי של עובדי המזון והפרמצבטיקה. יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה אומר היום: "כשנה בלבד לאחר שהעובדים התאגדו בהסתדרות חתמנו על הסכם קיבוצי ראשון עבורם. מדובר בהסכם ראוי המעגן את תנאי העסקתם ושומר על ביטחונם התעסוקתי. ראוי לציין את שיתוף הפעולה וההבנה מצד הנהלת אסם-נסטלה".

את המשא ומתן מול הנהלת החברה הובילו:  הרצל יאקה – יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו – מ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה ובני כוהנים – מזכיר האיגוד המקצועי בהסתדרות במרחב קריית גת.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה