"ארגונים צריכים להתרגל לעובדה שכל ראיון עבודה הוא אירוע שיווקי"

"ארגונים צריכים להתרגל לעובדה שכל ראיון עבודה הוא אירוע שיווקי"

גלית גינזבורג, PwC: "שימור עובדים מתבטא בין השאר בהקניית ערך מוסף למועמד, בין אם על ידי מנטור או על ידי העשרה בתכנים שתורמים לו בטווח הארוך"

שיתוף
גלית גינזבורג

"יש לנו בארץ בין 1,000 ל-1,100 עובדים, שרובם המכריע הם מתמחים שמגיעים לעשות את ההתמחות שלהם, ורובם ככולם מדור המילניום. מצב זה מחייב אותנו להיערך בצורה שונה ממה שהיה בעבר", אומרת גלית גינזבורג, ראש אגף משאבי אנוש בפירמת רואי החשבון PwC  בישראל, המובילה את כל מערך משאבי האנוש ב-PwC בארץ, אחת מארבע פירמות רואי החשבון הגדולות בעולם.

אנחנו מקיימים את השיחה עם גינזבורג לקראת הרצאתה בנושא: Y תתקדם! דגשים לראיונות של דור ה- Millennials, בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה.

"לנושא הגיוס יש השלכות מאוד אסטרטגיות על ארגונים שמעסיקים בעיקר את בני דור המילניום ופחות את בני דור ה-X", מסבירה גינזבורג. "בהרצאה בכנס הגיוס אפרט את הדגשים שאנחנו ב-PwC שמים, בגיוסים של דור המילניום, כדי להגדיל את ההתאמה לארגון וכדי לשמר אותם לאורך זמן".

הם מתמחים בראיית חשבון. כמה ברירות יש להם בנושא ההתמחות? הם לא למעשה 'קהל שבוי'?

"קיימת חובת התמחות ורוב המתמחים מסיימים אותה כנדרש. הפירמה שלנו אכן מבוקשת וחשוב לנו לשמור על הסטטוס הנוכחי בו הטלנט הטוב ביותר מגיע אלינו. האתגר שלנו הוא בכך שכיום הרבה יותר קל לקפוץ ממקום אחד למשנהו. הגישה השואפת לקביעות או לרצף העסקה היתה נכונה כשדור ה-X היווה את רוב המתמחים.

"דור ה-Y לא רואים את זה כך. יש להם היום אופציות כמו למשל בתחום הפינטק (טכנולוגיות בתחום הפיננסים) או התמחות בחברות גדולות, שם מחפשים בעלי השכלה פיננסית. נוצר מצב שבו עובדים עתידיים מרגישים שיש להם אופציות וזו אחת הסיבות שקיים אצלנו מרכז השמה פנימי לבוגרים.

"לכן, כיום גם ארגונים בתחום הפיננסים צריכים להתרגל לעובדה שכל ראיון עבודה הוא אירוע שיווקי. אם ברצונך לגייס את הטלנט הטוב ביותר, עליך לשים דגשים על התועלות עבור הטלנט (WIIFM)".

 איך זה מתבטא בפועל?

"שימור העובדים מתבטא בין השאר בהקניית ערך מוסף. מועד הגיוס מסתיים מספר חודשים אחרי תום תהליך הגיוס, כלומר כשהעובד כבר יושב במקומו, וזאת כדי שהוא ימשיך לעבוד בשמחה לאורך זמן. לכל אורך התהליך הזה אנחנו צריכים להראות למועמד שאנחנו נותנים לו ערך מוסף.

"בין אם על ידי מנטור מקצועי ואישי או על ידי העשרה בתכנים שהעובד ירגיש שהם תורמים לו. לאו דווקא בטווח הקצר או למשרה הספציפית שהוא ממלא אצלנו, אלא שהוא יכול לקבל תובנות מקצועיות ואישיותיות שהוא יוכל לממש בעתיד. דוגמה לתועלת מקצועית היא למשל סביבת עבודה גלובלית עם לקוחות גלובליים".

בשורה התחתונה מסכמת גינזבורג, "יש מספר מקומות שניתן לעשות בהם התמחות בישראל, וכמו בענף ההייטק, גם בענף הפיננסים, אנחנו צריכים תמיד למשוך את הטלנט הטוב ביותר. לכן כמו בכל שוק אתה צריך להיות אטרקטיבי בעיני מועמדים".

לדבריה, "PwC יצאו ב-2014 עם הסקר המקיף ביותר שהתפרסם עד היום בנושא דור המילניום בארגונים. השתתפו בו עשרות אלפים של נסקרים שהם בוגרי אוניברסיטאות. חשיבות המנהל והמנטורינג הוא אחד הנושאים הבולטים שעלו בסקר כמגמה שכבר הפכה למוסכמה".

בהרצאה בכנס הגיוס תעניק גינזבורג מגוון טיפים ותשים דגשים על נקודות שהיא ממליצה מניסיונה לציין במהלך ראיונות העבודה. כמו כן  תסביר את החשיבות שבפן השיווקי בראיון עבודה ואת החשיבות שיש להתאמה הטובה ביותר בין המועמד לארגון".

תוכלו לפגוש את גלית גינזבורג ולשמוע עוד על נושא הרצאתה, בכנס הגיוס שיתקיים ב-21 באוקטובר בכפר המכביה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה