איך למנוע מפרפקציוניזם לשגע אתכם בעבודה

איך למנוע מפרפקציוניזם לשגע אתכם בעבודה

מומחים אמרו כי לפעמים להיות הטוב ביותר יכול להוציא את הגרוע ביותר מאיתנו

שיתוף
פרפקציוניזם בעבודה

פרפקציוניזם בעבודה

אם אתה תמיד האדם הראשון במשרד והאחרון לעזוב, אתה לא רק בודק את העבודה שלך פעמיים אלא גם בודק את חברי הצוות שלך מדי כמה שעות כי אתה רוצה שכל מה שאתה נוגע בו יהיה מושלם – אתה בבעיה.

הצרה היא, שלעולם הדברים לא יהיו מושלמים ותמיד יהיה מקום לשיפור. הקלדה אחת שגויה בדואר האלקטרוני, ציוץ שגוי מהחשבון של החברה שלך, או מצגת מביכה מעט – כל אלו לא יהיו בגדר לא סוף העולם (או הקריירה שלך). לחתירה לשלמות יכולה להיות השפעה שלילית על ביצועי העבודה שלך, על הקריירה שלך ועל מצבך נפשי וכל אלו עשויים להשתפר אם תהיה יותר קל עם עצמך.

פרפקציוניזם בעבודה יכול לגרום לך לבעיות של ניהול זמן, קושי בהשלמת משימות וחוסר יכולת להתחיל דברים. הפרפקציוניזם יכול להוביל לטינה מעמיתיך לעבודה, לחרדה מוגברת ולמתח בסביבת העבודה שלך. למרבה המזל, יש דרכים שבהן אתה יכול לשמור על איזון בין אכפתיות על איכות העבודה שלך ובין הצורך הבלתי אפשרי להיות מושלם. עליך להשקיע בעצמך כדי למנוע שחיקה, להגדיל את התפוקה, ולשמור על החיוניות בעבודה.

כיצד לעשות זאת?

הגדר ציפיות ראליסטיות

אם אתה תמיד מאוכזב בעצמך ומאנשים אחרים בסביבתך והציפיה שאתה חותר אליה היא שלמות – אז כדאי שתפסיק עכשיו.

התחל על ידי הגדרה של ציפיות ראליסטיות והגיוניות מעצמך ומחברי הצוות שלך. זהה היכן הצורך שלך להצליח מועיל לך, והיכן הוא עומד בדרכך.

כמה יתרונות עשויים להיות שאתה מגלה טעויות, מאורגן ובעל מוסר עבודה חזק. כמה חסרונות יכולים להיות שאתה מותש, מעצבן עמיתים לעבודה, ותמיד לחוץ.

תוכל לשנות את ההתנהגות שלך על ידי קביעת הציפיות הראליסטיות שלך לפרויקט אחד. אתה יכול לקבוע לדוגמה, שזה לא מציאותי לסיים עבודה של חודש ביומיים, ולהתמקד בכל פעם במשימה אחת שאתה יכול לבצע היטב.

אם אתה נכנס לפרויקט עם ציפיות ראליסטיות יותר, התוצאות עשויות להפתיע אותך. תופעות הלוואי יכללו ירידה בלחץ, חשיבה ברורה יותר, מיקוד רב יותר וכתוצאה מכך עבודה איכותית יותר ואושר. כל אלו הם למעשה "הפרס" לו אתה זקוק כדי להמשיך ולהפחית את השלמות במקום העבודה.

הערך את הכישלון

חשיבה פרפקציוניסטית מניחה שעליך להימנע מכישלון בכל מחיר. במקום לראות משהו כ"כישלון" או "טעות" נסו לראות בה הזדמנות ללמידה. חשיבה חיובית מניחה כי לא רק שכישלונות הם חלק הכרחי בתהליך צמיחה, הם גם חלק רצוי.

בפעם הבאה שמשהו לא יעבוד – יעד מכירות שלא הגעת אליו, או בדיקת ביצועים בה קיבלת משוב פחות ממושלם, עיין במידע שיכול להיות לך לעשות טוב יותר, ולהשתמש בנתונים אלו כדי ללמוד ולעשות טוב יותר בפעם הבאה. ככל שאתה מאמץ את כישלון טוב יותר, כך אתה יכול לגדול ולהתפתח ממנו.

אירועים מקצועיים למנהלי משאבי אנוש

אין תגובות

השאר תגובה