שיתוף

מנהלי משאבי אנוש ומגייסים מחברות השמה מתמודדים כיום עם מציאות שבה רבים מאוד מבין העובדים הצעירים מעדיפים לעבוד מהבית או לעבוד במתכונת פרילנס.

ואלה שכבר כן מוכנים לעבוד כשכירים ומהמשרד, לא נוטים להשאר באותו ארגון יותר משנתיים עד ארבע שנים.

בעת ובעונה אחת מתמודדים מנהלי משאבי האנוש והמגייסים עם עולם שהופך יותר ויותר מורכב מבחינה טכנולוגית, ובה בעת גם יותר ויותר נייד.

מנהלי משאבי אנוש חייבים להתיצב בחזית הטכנולוגיה וללמוד במהירות את הדרכים לרתום את הטכנולוגיה והניידות לטובת איתור וגיוס של טלנטים, אחרת הם ישארו מאחור.

במילים אחרות, קבלת ההחלטות בכל הקשור לגיוס מתנהלת בעולם מורכב, רווי מידע וטכנולוגיה מתקדמת, דינמיות ותנועה מתמדת.

לכן, מנהלי משאבי אנוש נדרשים כיום לקבל החלטות בסביבה מורכבת המשתנה תדיר, ובמהירות שלא היתה בעבר.

במילים אחרות, תהליכי הגיוס חייבים להתבצע במהירות, ועדיין יש הכרח לבדוק כל מועמד בצורה יסודית כדי להמנע מגיוס שגוי.

כל הנתונים על המועמד לרבות שנות ניסיון השכלה וכו', היכולת להתרשם מאישיות המועמד ולוודא שהוא עומד בכל הקריטריונים שהארגון הציב לעצמו, והידע איך לבחור מבין כמה מועמדים טובים שכולם עונים על הקריטריונים – לגבי כל אלה נדרש עיבוד מהיר מאוד.

מצמוץ מיותר אחד עלול להביא לכך שהטלנט יחטף על ידי ארגון אחר, שהיה מהיר יותר.

התחרות על טלנטים מובילים גוברת מיום ליום, בעוד שהמשאבים שארגונים יכולים להרשות לעצמם להקצות לתהליך גיוס מורכב שכזה, הינם תמיד מצומצמים ומוגבלים מדי.

כך קורה שתקציב הגיוס מוגבל, הצורך ביותר טלנטים גובר, תהליך הגיוס הופך מורכב יותר מאי פעם, והכול חייב להתבצע במהירות חסרת תקדים.

נהוג לחשוב שככל שהארגון הוא יותר עתיר משאבים, כך הוא יכול להרשות לעצמו לטפח בשגרה גורמים שיקלו עליו בתהליך הגיוס לכשזה ידרש.

אבל דווקא ארגונים קטנים יותר שתקציב הגיוס שלהם נמוך, הם אלה שצריכים יותר מכול לבנות בסיס איתן לגיוס מהיר בבוא הצורך. בסיס שכזה יאפשר להם לחסוך בכסף בעת שיש למלא משרה פנויה בטלנטים בעלי ביקוש גבוה.

כדי להקל במעט על מורכבות הליך הגיוס חשוב מאד, לפני כל דבר אחר, ללמוד במהירות את כל האופציות שמספקת לכם הטכנולוגיה.

יש לדעת להפעיל את הטכנולוגיה החדשנית ביותר, באופן שהיא תאפשר לכם להתיצב בשורה הראשונה של הארגונים שיודעים לנצל את הטכנולוגיה כדי לזכות ביתרונות בכל הקשור לאיתור וגיוס טלנטים מבוקשים.

לאחר מכן יש לבדוק את מותג המעסיק שלכם. לשם כך, לפני שמתחילים בתהליך הגיוס, וכפעילות שגרתית, חשוב מאוד לבדוק את מותג המעסיק כאילו אתם עובדים שמחפשים משרה.

חפשו בכל הרשתות החברתיות מה כותבים עליכם העובדים שלכם (בהווה ובעבר), מה כותבים עליכם עובדים בארגונים אחרים, מועמדים שלא התקבלו לעבודה וכו.

בנוסף, ודאו שיש לכם נוכחות דיגיטלית משמעותית. ברגע שיש לכם נוכחות כזאת, חשוב מאוד לוודא שמה שמתפרסם על החברה הוא גם מה שמיושם בפועל.

ולבסוף, בידקו היכן החברה שלכם עומדת ביחס לחברות אחרות בתחום הפעילות שלה בכל הקשור לשכר וההטבות, ימי גיבוש ושאר גורמים שהופכים את הארגון ממקום עבודה למקום שאנשים נהנים להגיע אליו ולבלות בו את מרבית היום.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה