שיתוף

בכל תקופה, לחץ ומתח במקום העבודה מאיצים שחיקה של עובדים. אבל הלחץ והמתח של עובדים ומנהלים כפי שהיו בשנה האחרונה, בעקבות משבר הקורונה, נמצאים בקנה מידה אחר לחלוטין מכל מצב אחר של לחץ ומתח בכל תקופה אחרת של חברות וארגונים.

לכן, דווקא בתקופה הנוכחית, חשוב מאוד ללמד את המנהלים והעובדים כאחד להיות פחות קשים עם עצמם ועם אחרים בכל הנוגע להישגים בטווח המיידי.

מנהלי משאבי אנוש ומנהלים ישירים צריכים לזכור, דווקא בתקופה זו, כי לחץ מוגבר מדי על העובדים להגיע להישגים יותר ויותר גדולים, בפרט כאשר הלחץ הזה נמשך על פני שנה שלמה, יוצר שחיקה מהירה מאוד בקרב כל העובדים.

חשוב להדגיש, כי כאשר על העובד מופעל לחץ בלתי סביר להשיג יעדים, והוא לא מצליח להשיג את כל היעדים כנדרש, זה יוצר אצלו תחושה של כישלון אישי.

ותחושה זו מרפה את ידי הצוות כולו ובסופו של דבר גם את ידי המנהל הישיר. כולם רוצים להיות מושלמים, הטובים ביותר, בעלי ההישגים הגבוהים ביותר.

הדרישה לשלמות מגיעה בדרך כלל מהדרגים הבכירים ביותר וממשיכה לכל אורך הקו עד אחרון העובדים. לכן חשוב מאוד שכל המנהלים בכל הדרגים יזכרו ששאיפה למצויינות אינה שאיפה לשלמות.

הציפייה מהעובדים להגיע כל הזמן לשלמות יוצרת מתח בלתי פוסק. ובתקופה זו, כאשר העובדים עובדים מביתם, המתח הזה עלול להמשך על פני כל שעות היממה.  

התוצאה היא שחיקה מהירה ובסופו של דבר צניחה חדה בביצועים. במילים אחרות, הפעלת לחץ מיותר על העובדים עלולה להשיג את ההיפך מהתוצאה המקווה.

לכן חשוב לשדר לעובדים שגם אם מדי פעם הם לא ישיגו את כל היעדים, או שלא יעמדו בלוחות הזמנים בדיוק כפי שהוכתבו, הארגון לא יקרוס ותמיד ניתן לתקן. גישה כזאת תוריד מאוד את רמת הלחץ ובעקבות כך גם את מידת השחיקה.

זאת ועוד, יתכן שיש עובדים שירגישו לחוצים כאשר תנאי העבודה אינם מתאימים להעדפותיהם האישיות. כאן נכנסים לתמונה מנהלי משאבי האנוש שנדרשים לסייע למנהלים הישירים לזהות את הפערים האלה ולגשר עליהם במידת האפשר.

אחד המפתחות להפחתת מידת השחיקה הוא התנהגות מכוונת התמודדות. התנהגות זו היא דרך פעולה המאפשרת לעובד להסתגל במהירות רבה יותר לשינויים וללחצים שהם יוצרים.

בתקופות אלו של לחץ מוגבר חשוב שהעובדים יחושו בטוחים. לכן חשוב לזהות במהירות היכן יש בעיות, ובו בזמן להכיר בכך שכל עובד עושה כמיטב יכולתו, גם אם הוא לא השיג את כל היעדים שמצפים ממנו להשיג.

מפתח נוסף להתמודדות עם שחיקה של עובדים הוא ניצול היכולות והיעילות שניתן להשיג הודות לפלטפורמות הטכנולוגיות המיועדות למשאבי אנוש

פלטפורמות אלה הופכות את כל נושא ניהול ההון האנושי לקל ופשוט יותר, ובה בעת מאפשרות להפיק את המירב והמיטב מהעובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה