שיתוף

הגברת המוטיבציה של העובדים וחיבור עובדים לארגון הם כנראה שני האתגרים החשובים ביותר של כל ארגון.

הסוגייה שטורדת תדיר את מנהלי משאבי האנוש היא, איך ליצור מוטיבציה בקרב העובדים, איך ליצור חיבור בינם לבין הארגון, ויותר מכך, איך ניתן להפוך את העובדים לשגרירי הארגון.

ברקע, אין לשכוח את האתגרים הלא פחות חשובים שנובעים מהאתגרים שהוזכרו למעלה: שימור עובדים טובים והעלאת הפרודוקטיביות.

יש 6 צעדים שניתן לנקוט כדי להגביר את מחוברות העובדים וכתוצאה מכך את המוטיבצייה שלהם ואת הפרודוקטיביות:

1 יש ליצור דיאלוג בין הארגון לבין העובדים. כמו כן יש ליצור חיבור טוב של העובדים לחזון של הארגון.

2 בנוסף, יש לוודא שיש מתאם גבוה בין העובדים לסביבה הארגונית, לרבות עבודת צוות, תחושת שייכות גבוהה לארגון, והתנהלות נכונה בעת הענקת משוב מועיל לעובד. 

3 אפשרות לפיתוח אישי ומקצועי: המשאב המשמעותי והמניב ביותר של הארגון הוא המשאב האנושי.

ארגונים שמשקיעים בו, מאפשרים בכך לכל עובד להתפתח במישור האישי והמקצועי.

זה מאפשר לעובד להרגיש מוערך ושהוא נמצא במקום שמאפשר לו לצמוח להתפתח ולהרחיב את סל המיומנויות הקיים שלו.

עובדים שנהנים מסביבת עבודה כזאת, יחושו צורך לתת לארגון מכישוריהם וישקיעו את מיטב מרצם בנתינה לארגון.

במילים אחרות, עובדים שמרגישים שהארגון מעניק להם כלים, מעצים אותם, מאפשר להם ערוצי קידום והתפתחות, ומאפשר להם להאמין בעצמם, ירצו לתת מעצמם את המיטב והמירב כדי לקדם את הארגון.  

4 גורם נוסף שמגביר מוטיבציה בקרב העובדים טמון בתהליך קבוצתי המאפשר לפתור אתגרים ודילמות בסביבת העבודה.

מדובר בסיעור מוחות בין חברי הצוות, במסגרתו יכולים העובדים להשמיע את קולם, להציע מענה לאתגרים שעולים, ולקדם את הארגון.

בדרך זו יכול הארגון לרתום את העובדים באופן מלא, החל משלב החשיבה על פתרונות יעילים בהסכמת העובדים, ועד שלב היישום בשטח.

שיתוף מסוג זה מעודד מוטיבציה ומעודד את העובדים להשגת ביצועים גבוהים ולהשתתף בהצלחת התהליך, שכן הם חשים חלק בלתי נפרד ממנו.

5 גורם מסוג אחר שמגביר את המוטיבציה של העובדים הוא שיתוף ושקיפות מצד הנהלת הארגון ומצד העובדים עצמם כאחד, מתוך מטרה משותפת להגיע לתוצאות אופטימליות.

6 ולבסוף – גורם לא פחות חשוב שמאפשר להגביר את המוטיבציה של העובדים הוא הקדשת זמן לשיחות אישיות עם כל עובד.

יש לתת לכל עובד תחושה שהוא מקבל חס אישי ושיש מי שמקשיב לצרכיו ולבעיותיו.

המטרה היא לתת לעובד תחושה שהוא לא רק בורג קטן במערכת אלא שלתחושותיו יש אוזן קשבת ומענה.

בשורה התחתונה, יש צורך לזהות מתחים ואתגרים שניצבים בפני העובדים, ולתת להם מענה, לפני שאלה יתחילו להשפיע לרעה על המוטיבציה של העובד ועל הפרודוקטיביות שלהם.

סדנת פרזנטציה אפקטיבית והעברת מסרים מרחוק

אין תגובות

השאר תגובה