שיתוף

הדגש הרב שנהוג לשים על דמי הניהול בעת בחירת הביטוח הפנסיוני (קרן פנסיה, ביטוח מנהלים וכו) גורם לפעמים לחוסר מיצוי של החיסכון הפנסיוני כתוצאה מכך שלא נלקחו בחשבון גורמים נוספים כמו השירות שמעניקה קרן הפנסיה והיכולת של מחלקת ההשקעות שלה לייצר תשואות גבוהות יותר לעומת ביטוחים פנסיוניים אחרים.

כלומר, בבחירה בין קרן פנסיה שגובה דמי ניהול גבוהים יותר אבל מספקת שירות טוב יותר, אמינות גבוהה יותר וטיב ההשקעות שלה מוכח על פני זמן, לבין קרן פנסיה שדמי הניהול שהיא גובה נמוכים מאוד אבל השירות בינוני והתשואות הן סטנדרטיות, כלל לא בטוח שגובה דמי הניהול צריך להיות הגורם המכריע. 

אין ספק שגובה דמי הניהול הוא שיקול חשוב, אבל הוא לא אמור להאפיל על המשמעות של איכות השירות והשקעות חכמות בעת בחירת הביטוח הפנסיוני.

מתן עדיפות למצוינות בשירות ולתשואות גבוהות מאפשר לעובדים למקסם את פוטנציאל החיסכון הפנסיוני שלהם, להפחית את סיכוני ההשקעה וליהנות מחוויה חיובית ומתגמלת עם קרן הפנסיה שבחרו.

להלן 5 סיבות מרכזיות להענקת עדיפות גבוהה לאיכות השירות של הגורם המבטח את הביטוח הפנסיוני וליכולתו לבצע השקעות חכמות שמניבות תשואות גבוהות ביחס לשוק:

1 יעדים פיננסיים ארוכי טווח:

המטרה העיקרית של ביטוח פנסיוני היא לעזור לעובדים להשיג את יעדיהם הפיננסיים ארוכי הטווח כלומר תכנון פרישה יעיל.

איכות השירות והשקעות חכמות ממלאות תפקיד משמעותי בהשגת יעדים אלו על ידי הבטחת ביצועי קרן הפנסיה לאורך זמן ומיקסום תשואות לעובדים החוסכים.

2 ניהול סיכונים:

איכות השירות כוללת היבטים שונים, לרבות תמיכה בלקוחות והבנת הפלטפורמה הטכנולוגית שעל גביה מתבצעת הפעילות, היענות ללקוח והשקעת מאמצים עד לפתרון הבעיה, שקיפות מול העובד וקלות תקשורת איתו.

ביטוח פנסיוני שנותן עדיפות לאיכות השירות הוא בעל יכולת גדולה יותר לספק מענה טוב לדאגות העובדים (הלקוחות), לספק סיוע בזמן ולהציע הסברים ברורים לגבי אסטרטגיות השקעה וסיכונים.

גישה פרואקטיבית זו לשירות לקוחות עוזרת להפחית סיכונים ומשרה אמון בקרב העובדים\הלקוחות.

3 ביצועי ההשקעות:

השקעות חכמות מתייחסות ליכולתו של הביטוח הפנסיוני לקבל החלטות מושכלות לגבי סוגי ההשקעות על סמך מחקר יסודי, ניתוח שוק והערכת סיכונים.

ביטוח פנסיוני שנותן עדיפות להשקעות חכמות, נוטה יותר לייצר תשואות אטרקטיביות לעובדים, תוך ניהול סיכוני השקעה בצורה יעילה.

זה כשלעצמו תורם לצמיחת החיסכון הפנסיוני של העובדים ומגביר את הביטחון הפיננסי שלהם בפרישה.

העדפת השקעות חכמות דורשת העסקת אנשי מקצוע מנוסים מתחום ההשקעות ובעלי ידע וכשרון רב.

אלא שאנשי מקצוע אלה הם יקרים יותר ולכן יתכן שכתוצאה מכך, דמי הניהול יהיו גבוהים יותר.

4 שיקולי עלות תועלת:

אמנם גובה הדמי ניהול הוא גורם שיש לקחת בחשבון, אבל הוא לא אמור להיות הקובע הבלעדי בבחירת ביטוח פנסיוני.

במקום זאת, בעת בחירת קרן פנסיה, ביטוח מנהלים או כל ביטוח פנסיוני, על העובדים לקלת בחשבון את הצעת הערך הכוללת, תוך התחשבות בגורמים כגון איכות השירות, ביצועי ההשקעה וגם דמי ניהול.

ביטוח פנסיוני שגובה דמי ניהול גבוהים יותר אבל בה בעת מספק שירות טוב יותר ותשואות  השקעה מעולות, עשוי להציע ערך טוב יותר בטווח הארוך בהשוואה לביטוח פנסיוני שדמי הניהול שלו נמוכים אבל גם הביצועים שלו פחות טובים.

5 חווית לקוח\עובד:

חווית הלקוח שיש לעובדים לגבי ביטוח פנסיוני מסוים משפיעה משמעותית על שביעות הרצון שלהם מאותו ביטוח פנסיוני, ועל מידת האמון שלהם בו.

גורמים המבטחים ביטוחים פנסיוניים, שמעניקים עדיפות גבוהה למצוינות בשירות, יוצרים חוויות חיוביות ללקוחות (העובדים החוסכים) על ידי מתן הדרכה מותאמת אישית, משאבי ידע וגישה נוחה, קלה ופשוטה למידע בחשבון ומעקב אחריו.

כל זה מטפח תחושת אמון ונאמנות בקרב העובדים (החוסכים) ומשפר את חוויית תכנון הפרישה הכוללת שלהם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה