שיתוף

דור ה-Z שנכנס בתקופה זו אל שוק העבודה במספרים הולכים וגדלים צפוי בעשור הקרוב לתפוס את השדרה המרכזית של שוק העבודה.

בדומה לדור המילניום, הציפיות של דור ה-Z מהארגונים אינן דומות לציפיות שהיו לדורות העובדים שקדמו להם.

יתרה מכך, אף על פי שלבני דור המילניום יש ציפיות גבוהות יותר מהארגון לעומת הדורות שקדמו להם, מתברר כי לדור ה-Z יש ציפיות אף גבוהות יותר מאלו של דור המילניום.

לכן, ארגונים שמחפשים עובדים חייבים לקחת את זה בחשבון כאשר הם נאבקים על טלנטים מבוקשים.

על אף המיתון והפיטורים, לטלנטים מבוקשים יש עדיין את הכוח לבחור בין הרבה יותר ארגונים, מה שמאפשר לחברות להגביר את המשחק ולבצע שינויים כדי למשוך עובדים ולשמור אותם מאושרים.

יש 3 מגמות שמאפיינות את הדרישות של דור ה-Z:

1 עבודה מהבית צפויה להפוך לדבר קבוע בהיקפים נרחבים:

סביר להניח שעבודה מהבית באופן מלא או לכל הפחות על פי מודל העבודה ההיברידי לא צפויה להעלם, או לפחות לא אמורה להיעלם.

רובם של עובדי דור ה-Z דורשים בתוקף להמשיך לעבוד מהבית, לאחר שנתיים שעשו זאת במהלך המגיפה.

העצמת העובדים והיצע קטן יותר של מועמדים בעלי מיומנויות הם שני מרכיבים קריטיים שיוצרים עודף ביקוש לעובדים (למרות המיתון) ולכן ביקוש גבוה לעבודה מהבית.

יותר ויותר חברות צפויות לגלות שעליהן להציע לעובדים עבודה מהבית בהיקפים משמעותיים כדי לאייש משרות פתוחות.

המשמעות של התחשבות בעובדים שעובדים מהבית היא גם הרחבה משמעותית של מאגר המועמדים מכיוון שחברות יכולות לבחור מבין כישרונות בכל הארץ ואף בחו"ל.

בה בעת, תופעה זו גם מובילה לתחרות גדולה יותר על כישרונות מקומיים מול מעסיקים באזורים גיאוגרפיים אחרים.

2 חבילות תגמול טובות יותר ואיזון טוב יותר בין העבודה לחיים האישיים:

מעסיקים בכל העולם מציעים כיום לבני דור ה-Z שכר טוב יותר, בונוסים וחבילות הטבות משופרות כדי לפתות עובדים להצטרף אליהם.

בני דור ה-Z מעדיפים מקומות עבודה שמאפשרים להם איזון בין עבודה לחיים אישיים, ביטוחי בריאות איכותיים והטבות אחרות.

מחקר שערך אתר גלסדור שעוסק במשאבי אנוש, בקרב עובדים בארה"ב מצא, כי ברקע האינפלציה העולמית, יותר עובדים מבקשים שכר גבוה יותר, אבל גם הדרישה להטבות טובות יותר נמצאת במגמת עלייה.

לדברי החוקרים, ככל שארגונים מציעים הטבות אטרקטיביות יותר, כך הם נהנים מיתרון תחרותי.

עובדה זו נכונה עוד יותר לגבי מעסיקים שהתפקידים במקום העבודה אינם מתאימים לעבודה מרחוק, כאשר ההטבות הן חלק קריטי מחבילת התגמול הכוללת.

3 תרבות ארגונית חיובית, אושר בעבודה ורווחה:

אחד הגורמים המרכזיים שיכולים למשוך טלנטים מבוקשים בני דור ה-Z הוא תרבות ארגונית חיובית.

לבני דור ה-Z יש השפעה גדולה מאוד על התרבות הארגונית של החברה.  התרבות הארגונית כוללת שקיפות בנושא השכר, הטבות ביטוחי בריאות ואיכות חיים, איזון בין עבודה לחיים אישיים, גמישות במיקום העבודה ובשעות העבודה, ויוזמות גיוון, הכלה ושוויון.

בנוסף, העובדים מדור ה-Z רוצים להרגיש שמחים ומוערכים בעבודה. כ-49% בלבד מהעובדים שנסקרו במחקר השוק של גלסדור אמרו שהחברה בה הם עובדים מבצעת סקרים שמודדים את מידת האושר והרווחה של העובדים.

עוד עולה מהמחקר, כי תרבות ארגונית חיובית הינה חשובה הרבה יותר לדור ה-Z מאשר לבני דור המילניום.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה