נהוג לחשוב שחוויית עובדים שלילית גורמת בעיקר לשיעורי תחלופת עובדים גבוהים וירידה בפרודוקטיביות, אבל מסתבר שהיא לנזקים חמורים נוספים.
מתחת לפני השטח, חווית עובדים שלילית שוחקת את היכולת הבסיסית של ארגון לתפקד, להתחרות ולצמוח. השלכות אלו, שפחות נוהגים לדון בהן, מייצגות נזק לטווח ארוך שיכול לשתק את עסקי הארגון.
להלן 3 נזקים משמעותיים לארגון כתוצאה מחוויות עובדים שליליות:
1 קיפאון של חדשנות ויצירתיות:
כאשר עובדים חשים חסרי ערך, מנוהלים במיקרו או באופן כללי לא מרוצים, עורק החיים היצירתי של הארגון מתייבש.
חדשנות משגשגת בסביבה של ביטחון פסיכולוגי, שבה עובדים חשים בנוח לקחת סיכונים, להציע רעיונות לא קונבנציונליים ואפילו להיכשל לפעמים.
חוויית עבודה שלילית, המאופיינת לעיתים קרובות בפחד, חוסר אמון ורשמיות מוגזמת, מדכאת זאת באופן פעיל.
עובדים שחשים מנותקים אינם מוכנים לעשות מאמצים מעל ומעבר כדי לפתח גישות חדשות או לשתף תובנות חשובות.
הקיפאון הארגוני שנוצר הוא 'רוצח' איטי ושקט של עסקי הארגון. החברה מאבדת את היתרון התחרותי שלה, לא בגלל מה שהיא עושה, אלא בגלל היעדר רעיונות ופתרונות חדשניים חלוציים.
2 תרבות ארגונית רעילה:
חווית עובדים שלילית אינה מוגבלת לעובד אחד לא מרוצה. היא מדבקת מאוד.
'הדבקה' תרבותית רעילה זו מתפשטת דרך מערכות יחסים לא מתפקדות, תחושות תסכול מתמידות ורכילות שלילית. היא יוצרת אווירה של מחלוקת ומורל נמוך בכל הארגון.
זה אף יכול לגלוש אל מחוץ למשרד, שכן הלחץ וחוסר שביעות הרצון של העובד משפיעים לעיתים קרובות על חייו האישיים, דבר שבסופו של דבר משפיע לרעה על הביצועים הירודים שלהם בעבודה.
הארגון הוא זה שנושא במחיר של היעדרות נרחבת של עובדים, בצד נוכחות של עובדים חסרי מוטיבציה.
מצב זה שואב את הפרודוקטיביות ויעילות העובדים, דבר שפוגע בארגון הרבה מעבר לעלות של תחלופת עובדים.
3 חוסר שיתוף פעולה וסכסוכים פנימיים:
חוויית עובד גרועה היא גורם עיקרי לפילוג פנימי בארגון וסכסוכים. כאשר העובדים לא מרוצים והתקשורת ביניהם לקויה, הם מפסיקים לראות את עצמם כחלק ממשימה אחת ומתחילים להסתגר במחלקות שלהם, תוך יצירת הדרה ארגונית.
חוסר הבנה בין-תפקידים גורם לעובדים להפסיק לשתף פעולה, שיתוף המידע משתבש והתפקידים הופכים בלתי ברורים, מה שמוביל למאמצים כפולים ולהחמצת הזדמנויות.
יתר על כן, חוסר שביעות רצון של עובדים מלבה סכסוכים פנימיים ותרבות ארגונית של האשמה.
צוותים הופכים טריטוריאליים ומניחים את הגרוע מכל לגבי עמיתיהם במחלקות אחרות, מה שמוביל לחיכוכים, בזבוז זמן וקבלת החלטות איטית.
כל ההשלכות הללו משפיעות ישירות על שביעות רצון הלקוחות ועל היעילות התפעולית. הנזק האמיתי כאן הוא שחיקת האמון הנדרש לצורך אסטרטגיה של ביצועים מאוחדים.













