שיתוף

האתגרים הניצבים בפני מנהלי משאבי האנוש של ארגונים הולכים וגוברים מיום ליום. מאיתור, מיון וגיוס הטלנטים הטובים ביותר בשוק והמתאימים ביותר לצורכי הארגון, דרך נושאי רווחה, מיתוג מעסיק, ועד למשימה החשובה ביותר – עידוד המוטיבציה של העובדים בכל הרמות, והיכולת לגרום להם לגייס את מיטב ומירב מרצם למשימה של קידום הארגון והתוצאות העסקיות שלו.

מספר המטרות הניצבות בפני משאבי האנוש הולך וגדל מיום ליום ויחד איתו גובר האתגר להשיג את כל המטרות ולעמוד בציפיות. הטכנולוגיות המתפתחות בקצב מואץ ומיועדות למשאבי האנוש מספקות אמנם פתרון טוב אבל לא מספיק.

היכולת לשדרג את יכולותיו של אגף משאבי האנוש ולנצח במאבק על שוק העבודה התחרותי, תלוי במידה רבה ביכולות, בכישרון ובמידת היוזמה של מנהלי משאבי האנוש.

תחומים חדשים במשאבי אנוש

יתרה מכך, מנהלי משאבי אנוש שרוצים להציב את הארגון שלהם בשורה הראשונה של ההישגים, חייבים לייבא יכולות וכישורים מתחומים שבאופן מסורתי לא היו שייכים לתחום משאבי האנוש.

ואכן, לאחרונה רואים יותר ויותר תפקידים בכירים באגפי משאבי האנוש שמיועדים לקשור את השגת יעדי משאבי האנוש להשגת יעדים עסקיים, ולשם כך הוגדר תפקיד השותף העסקי למשאבי האנוש (HRBP).

תפקיד בכיר נוסף שמתחילים לראות כיום בתחום משאבי האנוש הוא מנהל השיווק והתקשורת במשאבי האנוש (HRMC). מטרתו של תפקיד זה היא ליישם במשאבי האנוש, את התורה, השיטות והיכולות, שפותחו במהלך עשרות שנים בתחום השיווק המכירות והתקשורת.

שיווק ותקשורת במשאבי אנוש

אחרי הכול, אסטרטגיות שעד לפני כמה שנים היו נחלתם הבלעדית של אגפי השיווק והמכירות, יכולות לסייע רבות לפיתוח אסטרטגיות ויכולות בתחום משאבי האנוש ולהקפיץ את משאבי האנוש קדימה בדילוגי צפרדע.

פרט להזדמנות הפז שתפקיד זה של HRMC טומן בחובו עבור ההתפתחות והקידום של אגף משאבי האנוש והשגת יעדיו, הוא גם מציע אופק התפתחות עבור מנהלי משאבי אנוש שמעוניינים לעבור לשלב הבא בקריירה שלהם. בד בבד הוא גם מאפשר לאנשי מקצוע מתחומי השיווק והתקשורת, להשתלב בתפקידים בכירים בתחום משאבי האנוש.

המשמעות בפועל היא, שבעוד מספר ההזדמנויות הניצבות בפני מנהלי משאבי אנוש הולך וגדל, גם מספר המתחרים שלהם (מתחומים אחרים) על כל משרה בכירה גדל לפחות באותו קצב.

התקדמות למשרה בכירה במשאבי אנוש

מכיוון שכך, מנהלי (ומנהלות) משאבי אנוש שהחליטו שהגיע הזמן להתקדם לתפקיד הבא, להרחיב את תחומי האחריות שלהם ולהבטיח לעצמם משרה בכירה יותר, חייבים לעשות עבודת הכנה: לסקור את כל הידע שצברו על פני השנים, את כל סוגי המומחיות שלהם (או שלהן), את כל סוגי ההתנסויות המקצועיות ואת כל התחומים שבהם עסקו על פני השנים.

כל סוגי הידע, ההתנסויות והמומחיות הללו, לא בהכרח חייבים להיות במסגרת עבודות קודמות. לאנשים רבים יש תחביבים ותחומי עניין שהם טובים בהם, גם מחוץ לעבודתם הרשמית.

כדי לפרוץ את גבולותיו של מסלול הקידום הרגיל של מנהל משאבי האנוש, יש לבדוק באיזו מידה הידע, הניסיון וסוג ההתמחות שלכם מתאימים לתפקיד החדש שאתם מעוניינים להתקדם אליו.

בד בבד, גם עובדים או מנהלים מתחומים אחרים, שמעוניינים להציג מועמדות למשרות באגפי ומחלקות משאבי אנוש, יכולים לבדוק, איך סוג ההתמחות שלהם יכול להתאים לעבודה במשאבי האנוש של הארגון.

בכתבה זו אספנו עבורכם את הדרישות שיש לארגונים מתפקיד ה-HRMC – מנהל תקשורת ושיווק במשאבי אנוש, המשלב ידע ומומחיות במשאבי אנוש עם ידע ומומחיות בתקשורת ובשיווק:

1 מיומנויות תקשורת בינאישיות מצויינות.

2 ניסיון מוכח ברמה גבוהה של יכולת תקשורתית: ניסיון וידע בפיתוח אסטרטגיות שיווק ותקשורת, ויישומן בפועל.

3 יכולות פרואקטיביות, מידה רבה של יצירתיות, ויכולת לעבודה מוכוונת השגת יעדים ותוצאות.

4 יכולת לעבוד באופן עצמאי, יכולת להציע יוזמות חדשות ומיומנות בביצוע משימות על פי סדר עדיפויות.

5 מיומנויות גבוהות בניהול מגוון אספקטים של שיווק ותקשורת על פני כמה פרויקטים בו זמנית, תוך עדכון שוטף של כל המעורבים האחרים בפרויקטים.

6 יכולת מוכחת לתרום לחשיבה חדשנית וליישם רעיונות חדשים.

7 יכולת מוכחת לעמוד בלוחות זמנים הדוקים.

8 ניסיון בעבודה מול מגוון רחב של ערוצי תקשורת, בראש ובראשונה ברשתות החברתיות.

9 יכולת וניסיון מוכחים באיסוף נתונים, ניתוחם ומינופם להשגת שיפור.

10 יכולת להשפיע ברמה השיווקית והתקשורתית על כל הרמות בארגון ועל כל המנהלים בכל הדרגות.

11 יכולת ומסוגלות אישית להיות מעורבים בפרטים הקטנים של כל פרויקט בכל תחום שמתבצע במשאבי האנוש, כולל פרויקטים שמתבצעים בו זמנית.

12 יכולות כתיבה מצויינות באנגלית ובעברית כאחד (במקרים רבים נדרשות אנגלית ועברית ברמת שפת אם).

13 ניסיון בפיתוח והוצאה לפועל של קמפיינים שיווקיים.

14 ניסיון מוכח של כמה שנים בתפקידי שיווק ו\או תקשורת ו\או תקשורת שיווקית.

סדנת עולם העבודה החדש

אין תגובות

השאר תגובה