שיתוף

בין שלל הפתרונות לנושא הגברת מחוברות עובדים ושימורם בארגון בולט הנושא של תקשורת פנים ארגונית.

לכן, תקשורת פנים ארגונית יעילה היא אחת הדאגות המרכזיות של מנהלי משאבי האנוש.

ארגון שיש לו יותר מדי עובדים צעירים שמתפטרים לפני תום השנה הראשונה שלהם בעבודה, לדוגמה, צריך לבדוק היטב את יעילותה של התקשורת הפנים ארגונית שלו.

למעשה, תקשורת פנים ארגונית שמנוהלת בצורה יעילה ומועילה היא אחד התנאים הבסיסיים לשגשוגו של ארגון.

בין התנאים החיוניים ליצירת תקשורת פנים ארגונית יעילה במקום העבודה ושימורה, נמנית יצירת סביבת עבודה חיובית.

אחת הסיבות לחשיבות הרבה של הקפדה על תקשורת פנים ארגונית טובה היא העובדה, שתקשורת טובה בין יחידות הארגון השונות מאפשרת להשיג שיתוף פעולה פורה בין העובדים לכל אורכו ורוחבו של הארגון.

יתרה מכך, בימים אלה, כאשר יש יותר ויותר ארגונים שמאפשרים לעובדים לעבוד מהבית, לפחות בחלק מימי השבוע, יש חשיבות עליונה לתקשורת יעילה שזורמת בין העובדים לבין עצמם ובינם לבין המנהלים.

לכן, ארגון ששואף להשיג שיתוף פעולה פורה בין העובדים, חייב לבדוק אחת לתקופה את מצב התקשורת בין העובדים, בין המחלקות והצוותים ובין העובדים להנהלה.

זאת ועוד, בהנתן המעבר המאסיבי של חברות רבות למודל העבודה ההיברידי, יש חשיבות רבה לתכנון הנגשת התקשורת הפנים ארגונית לכל העובדים בארגון, כולל העובדים שעובדים מהבית ולא פחות מכך, עובדים שמתגוררים במדינות אחרות.

למעשה, אחת המשימות החשובות שמתווספות כעת למכלול המשימות החדשות של מנהלי משאבי אנוש הוא לוודא שהמנהלים הבכירים מעבירים לעובדים בצורה בהירה, את המסרים החשובים ומתקשרים היטב את הציפיות שלהם מהעובדים.

המשימה לוודא שהתקשורת הפנים ארגונית זורמת ביעילות בתוך הארגון, שכל המסרים מגיעים אל כל העובדים, ושהתקשורת מניבה שיתוף פעולה פורה בתוך הארגון, הופכת פשוטה יותר ליישום ככל שהארגון הוא יותר דיגיטלי וככל שמחלקת משאבי האנוש מאמצת יותר טכנולוגיות מתקדמות.

אין זה סוד שככל שלארגון יש יותר פלטפורמות טכנולוגיות מתקדמות, כך התקשורת הפנים ארגונית טובה יותר, שכן היא מאפשרת יעילות גבוה יותר, בכל הקשור להעברת המידע לעובדים לגבי מה שקורה בחברה, לרבות בשפות האם של העובדים שמתגוררים מעבר לים ועובדים מביתם. אותו דבר אמור לגבי משוב והערכה לעובדים בישראל ואלה שעובדים מביתם בחו"ל.

ממחקרים שבוצעו בארה"ב בקרב עובדים מרחוק עולה, כי עובדים מרוחקים שעובדים מביתם באופן מלא (בפרט אם הם מתגוררים במדינות אחרות), יכולים להיות בעלי מחוברות גבוהה מאוד לארגון, רק כאשר יש להם מנהל טוב וכאשר התקשורת הפנים ארגונית מסייעת להם להרגיש מחוברים ושיש מי שתומך בהם.

במילים אחרות, כאשר יש תקשורת פנים ארגונית טובה ויעילה, עובדים מהבית יכולים להמשיך להיות מחוברים, יעילים ופרודוקטיביים ולהתמודד טוב יותר עם תחושת השחיקה שבריחוק, הלחץ, הדאגה ותחושת הבדידות הנלווית לעבודה מרחוק.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה