שיתוף

בשנת 2018, תפקידו של מנהל משאבי אנוש אינו מוגבל למשימה מסוימת. יש מאות דברים שעליו לעשות החל מניהול העובדים דרך ניהול תהליכי הגיוס, השכר וההטבות, תכניות הרווחה ועוד.

מהן המשימות העיקריות של מנהל משאבי אנוש בשנת 2018?

גיוס הטובים ביותר

גיוס כישרונות העל זו אחת המשימות החשובות והקשות ביותר של המגייסים. יש רק מנטרה אחת שמנחה אותם בתהליך והיא: גיוס הטובים ביותר. לצורך כך, מנהלי משאבי אנוש/גיוס עוברים הכשרות, השתלמויות, קורסים, מתעדכנים במודלי הגיוס העדכניים ביותר, בתוכנות ובמערכות הגיוס המתקדמות ובכל ידע חדש שיוכל לסייע להם בכך. גיוס רע גורם נזק לחברה, כמו גם למורל ולפרודוקטיביות של העובדים הקיימים. משמעות הדבר היא אחריות ענקית של מנהלי משאבי אנוש/גיוס להעסיק מועמדים טובים.

תקשורת פנים ארגונים

שמירה על תקשורת פנים ארגונית, היא תחום אחריות נוסף של מנהל משאבי אנוש. אין עסק שיכול לפעול בצורה חלקה, אם יש חוסר תקשורת בין העובדים למנהלים ובינם לבין עצמם. מנהלי משאבי אנוש ממלאים תפקיד חיוני בשיפור רמת התקשורת וניהול תקשורת תקינה, ע"י הטמעת כלי תקשורת טכנולוגיים מתקדמים וכן חיזוק השיח באמצעים מנטליים.

אינטראקציה עם העובדים

אינטראקציה בין העובדים היא חלק מהתקשורת, ואינטראקציה טובה היא אחת הדרכים היעילות ביותר לשמור על העובדים מרוצים ומעורבים. זה תמיד טוב לדבר עם העובדים על הבעיות שהם עומדים בפניהן ועל דברים שהם צריכים. האינטראקציה צריכה להיות גם בין העובדים ולמנהלים. מדיניות הדלת הפתוחה היא מודל משאבי אנוש יעיל מאוד, המאפשר לעובדים לגשת למנהל משאבי האנוש כאשר הם זקוקים לייעוץ, חיזוק ומתן תשובות לשאלות.

שיטות עבודה

מנהל משאבי אנוש צריך להיות בקיא בשיטות עבודה של החברה ולדעת מי יהיו המנהיגים הבאים בארגון. מנהל משאבי אנוש אחראי על בניית מדיניות ונהלים, יצירת משרות לעובדים, ניהול משכורותיהם, פוליסות ביטוח, סידורי חופשות, ועוד. על מנהל משאבי אנוש להיות בקיא בדיני עבודה ובמדיניות החברה בה הוא עובד, באשר לכל אלו. תפקידו של מנהל משאבי אנוש אינו מוגבל לחברה, אלא גם לטיפול בעניינים חיצוניים. בדרך כלל, הם צריכים לנהל ספקים חיצוניים, חברות ביטוח, סוכנויות חיבור פס רחב, והרשימה היא אינסופית.

ניהול עובדים מרחוק

היכולת לעבוד בלוחות זמנים גמישים ועבודה מרחוק, נכנסו חזק בשנים האחרונות וימשיכו ככל הנראה גם בשנה הקרובה. עבור עובדים רבים, זו יכולה להיות הטבה מדהימה להציע גמישות בעבודה ועבודה מהבית. עבור מעסיקים, אם מנהלים זאת כראוי, כוח עבודה מרוחק יכול להפחית את הלחץ ואת עלויות הניהול של העובדים תוך הגברת המורל. מנהל משאבי אנוש אחראי לניהול העובדים מרחוק, לשמירה על מעורבותם ולעידוד פניות מהם בעת הצורך.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה