תוצאות ההצלחה של הגיוס המגוון

תוצאות ההצלחה של הגיוס המגוון

חשיבה מחוץ לקופסה המאפיינת כיום ארגונים אינה פוסחת על תחום משאבי האנוש. להפך, יצירתיות בתחום הגיוס וניהול ההון האנושי, משמרת ומקדמת את הצלחת הארגון כולו, כאשר היא מבוצעת נכונה

שיתוף
אלית הרשקו

אלית הרשקו

על גיוס יצירתי ומגוון תשוחח אלית הרשקו, מנהלת הגיוס והגיוון התעסוקתי בחברת HP ישראל, בהרצאתה בנושא, בכנס משאבי האנוש השנתי שיתקיים ב- 31 במרץ.

"חברת HP מציגה רעיונות חדשניים של שיתוף העובדים בתהליכי הגיוס, ושיתופי פעולה עם גורמים גדולים במשק לצורך גיוס מועמדים מאוכלוסיות ומגזרים שונים ורחבים" אומרת אלית הרשקו.

"מנהלים רבים שואלים את עצמם, כיצד אוכל להגדיל את כמות המהנדסים בחברה? איך אגיע ליותר מהנדסות מהמגדר הנשי? וכיצד אגייס טוב יותר, מועמדים מאוכלוסיות להן אין ייצוג הולם בארגון שלי? התשובות לכך טמונות בגיוס מגוון, יצירתי וחכם" מסבירה הרשקו.

דרכים יצירתיות לגיוון בגיוס בחברת HP-Indigo

חברת HP-Indigo מיישמת מספר פרויקטים של גיוס מגוון:

פרויקט ראשון שחברת HP-Indigo מיישמת, הוא שילוב מהנדסות מתחומים שונים בארגון, בליווי נערות שלומדות מדעים בבתי הספר, לאורך השנה. מהנדסות החברה מדריכות אותן, מכוונות ומשפיעות על בחירת לימודיהם ותחומי ההתמחות שלהן בעתיד, לכיוון הטכנולוגי.

פרויקט שני מיושם בשילוב עובדים מהחברה הערבית שכבר עובדים בחברה, באיתור מועמדים רלוונטים ובעריכת ראיונות טלפונים למועמדים חדשים. הפרויקט הזה מאפשר הפחתת חסמים וחששות אצל המועמדים החדשים וסינון מדויק יותר עקב היכרותם של העובדים הקיימים עם התרבות הערבית.

פרויקט נוסף הוא שיתוף פעולה עם הצבא, העירייה המקומית וקשרי קהילה בארגון, לאיתור נערים ונערות שנשרו ממערכת החינוך, הכשרתם לעבודה על מכונות הדפוס של HP-Indigo, יצירת משרות מתאימות עבורם בצבא (על מכונות הדפוס שלנו) ובהמשך גיוסם לחברה או איושם אצל לקוחות החברה.

מה מאפשר הגיוון בגיוס שאינו מתאפשר בגיוס רגיל?

"המטרה של הפרויקטים הללו בסופו של דבר, לספק ערך מוסף לארגון. הגינו פתרונות יצירתיים על מנת לגייס מועמדים רלוונטיים בהתאם לצרכים של הארגון. אם ישנו חוסר במפעילי מכונות בתהליכי הגיוס הרגיל אז ניצור שיתופי פעולה מגוונים; נכשיר נערים שנשרו מהמערכת לעבודה על המכונות שלנו, שיתוף פעולה עם הצבא למשל, הכשיר חיילים לתפקידי "דפס" והם משרתים בצבא ביחידות בהן מוצבות מכונות הדפוס שלנו ומפעילים אותן.

הרעיון הוא לבוא ולייצר עוד ועוד פתרונות לגיוסים יצירתיים, לתפקידים בהם חסרים לנו עובדים או שקשה לנו לגייס להם, כגון: מפעילי ומהנדסי מכונות, מהנדסות נשים בתחומים שונים, עובדים מאוכלוסיות שטרם קבלו הזדמנות אך הם בעלי פוטנציאל ועוד, ולהעשיר את הארגון שלנו בעובדים שאנחנו מכשירים בעצמנו."

כיצד תורם שיתוף עובדי הארגון בתהליך הגיוס?

"שיתוף העובדים הקיימים בארגון בתהליכי הגיוס, מייצר ערך מוסף לעובדים ומעשיר את ה- מחוברות שלהם עם הארגון.
בכל שלושת הפרויקטים עובדי החברה לקחו חלק. בחברה הערבית, העובדים הפיצו את המשרות, שלחו אלינו קורות חיים ועשו ראיונות טלפוניים למרואיינים שחבריהם הביאו. בפרויקט של הנשים, מהנדסות מתוך הארגון קבלו תלמידות מכיתות מדעים לפגישות בארגון, סיורים, פעילויות טכנולוגיות על המכונות ובמעבדות והרצאות על מנת שיטעמו מהטכנולוגיה שלנו.

לאורך המפגשים המהנדסות שלנו ביצעו תמיכה אישית ופעילויות מגוונות ומעניינות עם התלמידות, ובסופו של דבר מעל 90% מהתלמידות, אמרו שירצו לעסוק בתחום הטכנלוגי בסופו של דבר. נכון שמדובר בהשקעה לטווח הארוך, אחר מאחר ובישראל חסרות מהנדסות מכונות, חשמל, תוכנה, מערכות ובתחומים טכנולוגיים נוספים, זוהי השקעה מבטיחה ומשתלמת.
בפרויקט של הצבא, החברה שגויסו היו נערים ונערות שנשרו ממערכת החינוך. בשיתוף פעולה עם קשרי קהילה, העירייה והצבא, הוכשרו הנערים והנערות ללמידה ועבודה על המכונות וכשהם יסיימו את השירות הצבאי הם יגיעו אלינו או ללקוחות שלנו.

בפרויקטים הללו יש הרבה ציונות ואהבת האחר, כמו גם מחוברות של העובדים. בפרויקטים של הגיוס המגוון והיצירתי, ניתן לראות את השפעת משאבי האנוש ואת שיתופי הפעולה על מנת להגיע למועמדים שונים ולזכות בהישגים מגוונים."

מה היית מייעצת לארגונים אחרים?

""לצאת מהקופסה", "לחשוב גיוון" הפכו למושגים בנליים. אני מסכימה עם מה שעובד מוכר ובטוח, אבל זכרו ויישמו חשיבה אחרת – חשיבה יצירתית. מספיק שתעשו דבר אחד שונה מהתהליך השגרתי והקבוע, כגון; גייסו ממוסד לימודי עימו עוד לא עבדתם, שתפו עמותות בגיוסים, ערכו שיתופי פעולה שונים, שנו את התהליך ובמקום מבחן מסוג שיגרתי הכינו case מתוכן התפקיד עצמו, אתרו מה הם החוסרים שלכם והיכן הקשיים והיצמדו לפתירתם בדרך שונה מזו שנקטתם עד כה. הדבר הזה יכול להביא את הארגון שלכם להשתפרות, ליצירתיות ואפילו לשווקים חדשים".

HP היא חברה המונה כיום כ 3000 עובדים ומנהלים, בשלושה אתרים בארץ.
אלית הרשקו בעלת תואר ראשון מהאוניברסיטה הפתוחה ותואר שני מאוניברסיטת בן גוריון בניהול. היא בעלת ניסיון של כ 15 שנה בתחום הגיוס ו 8 שנים בהובלת תחום הגיוון בתעסוקה- דיוורסיטי . ב- HP כ- 11 שנה.

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה