שימוש בהומור ככלי גיוס

שימוש בהומור ככלי גיוס

חשבתם לבקש מהפונים למודעת הדרושים שתפרסמו לצרף בדיחה לקורות החיים? המטרה היא לא להשתעשע, אלא לספק לכם כלי סינון נוסף ומעניין

שיתוף
הומור

הומור

אתם בודקים השכלה, ניסיון, התאמה לתרבות הארגונית ומאפייני אישיות. הכל כדי לסנן היטב את זרם המועמדים ולמצוא את האדם הטוב ביותר. אבל אנחנו מנחשים שיש אמצעי סינון שרוב המגייסים עדיין לא רתמו לשירותם: הומור.

ג'ניפר וולצר, מנכ"ל חברת Backup My Info! מבקשת ממועמדים לצרף בדיחה לקורות החיים ולמכתב הפנייה שלהם. זאת יכולה להיות כל בדיחה שנראית להם מצחיקה. וולצר סיפרה ל-HR morning שהיא קוראת את הבדיחות, נשענת לאחור ומחכה לראות האם הן גורמות לה לצחוק בקול.

המטרה האמיתית של הפרקטיקה הזאת אינה כמובן לשעשע את המגייסים. הבקשה גם לא נועדה לבחון את חוש ההומור של המועמדים (למרות שיש לו יתרון בתפקידים רבים). במקום זאת, הדרישה החריגה לצרף בדיחה משמשת כאמצעי שיגרום לפונים להיפתח קצת ולתת למגייסים לראות את הצבעים האמיתיים שלהם, עוד לפני שמתקיימת עמם פגישה פנים אל פנים. אם תחליטו לאמץ את הפטנט של וולצר, סביר להניח שמרבית הבדיחות שיגיעו אל שולחנכם יהיו מהסוג הלא מזיק. עם זאת, היזהרו ממגישי מועמדות שמשגרים בדיחות פוגעניות. חשבו מה בעצם חושף על עצמו אדם ששולח אליכם בדיחה מלוכלכת.

סננו החוצה את מספרי הבדיחות הפוגעניות

אם מחפש עבודה חש נוח מספיק לשלוח בדיחות בעלות טעם רע למישהו שלמעשה הוא מנסה להרשים (אתם, המגייסים), הדבר יכול להעיד על כך שאותו אדם חסר רגישות ומודעות למה ראוי או לא ראוי בסביבת עבודה. אולי כדאי לדמיין גם מה יקרה אם תגייסו את שולח או שולחת הבדיחה הפוגענית והם יספרו אותה או אחת אחרת מאותו סוג לחברים לעבודה וללקוחות. זאת יכולה להיות צרה צרורה שממתינה מעבר לפינה. אל תבזבזו זמן והסירו מרשימת המועמדים את מספרי הבדיחות המלוכלכות כבר בשלב הראשוני של המיון. זה אומר שאפשר לקרוא את הבדיחות אפילו לפני שקוראים את קורות החיים ואת המכתב הנלווה.

מה לגבי מועמדים שהתעלמו באלגנטיות מבקשתכם ולא שלחו בדיחה? מניסיונה של וולצר, גם האנשים האלה יכולים להיות צרה שממתינה להתממש. ייתכן כמובן שהסיבה לכך שהם לא שלחו בדיחה היא שהם קצת עצורים מכדי לשלוח הלצה שתגרום לכם לכאב בטן מרוב צחוק, אבל גם הם, כמו יתר הפונים, אמורים להרשים אתכם. התעלמות מהבקשה לשלוח בדיחה יכולה להיות סימן לכך שאותם אנשי אינם מצטיינים במילוי הנחיות או שאינם שמים לב לפרטים. כאשר פונים אינם מצרפים בדיחה, כבר בשלב הראשוני הזה, הם מתעלמים מהוראה שקיבלו מכם, מעסיקיהם או מנהליהם העתידיים הפוטנציאליים. שקלו לסנן אותם החוצה, לאותו סל שאליו העברתם את מספרי הבדיחות הגסות מדי.

למי כן לתת עדיפות? אולי לכאלה שצירפו בדיחה לא נדושה, כזאת שטרם שמעתם, בדיחה שמצליחה להשכיב אתכם מצחוק בלי לרדת נמוך, בלי ללעוג לשום פלח באוכלוסייה ובלי להגעיל. בדיחות כאלה עשויות להעיד על יצירתיות, רגישות ואינטליגנציה גבוהה. אה, גם על חוש הומור.

במקרה הטוב הבקשה לצרף בדיחה לקורות החיים יכולה לעזור לכם להיפטר מכמה מועמדים לא רצויים. במקרה הרע תעבירו קצת זמן בגיחוכים בזמן שאתם סוקרים את ערמות קורות החיים. זה לא רע.

עוד על כלי גיוס ומיון מועמדים – בכנס הגיוס השנתי שיערך ב-4 בפברואר. לחצו כאן לפרטים

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה