שיתוף

תחום ביטוחי הבריאות הפך עם השנים לתחום בו ישראלים רבים קונים לעצמם ביטוח בריאות נוסף על זה שכבר קיים עבורם דרך קופות החולים. מדובר בביטוחי בריאות משלימים שמכסים עבור המבוטחים מקרים ובעיות רפואיות שהוחרגו מהביטוחים הרפואיים של קופות החולים. 

חשוב לציין כי הביטוחים הרפואיים האלו הפכו גם להיות שירות שחברות ענק גדולות מציעות לעובדים בהם. למעשה החברה מנהלת מו"מ עם סוכנות ביטוח גדולה ומשיגה לעובדים שלה ביטוח בריאות בתנאים טובים יותר מאלו שהעובדים היו מקבלים לו היו ניגשים לבדם אל חברת הביטוח. 

מבחינה זו החברות הגדולות במשק מנצלות את גודלן ואת כמות העובדים שניגשת דרכן אל חברת הביטוח וזאת לרווחת עובדיהן. מעבר לחברות הענק גם חברות בינוניות וקטנות פועלות בתחום להשיג לעובדיהן ביטוחי בריאות בתנאים הכי טובים שהן יכולות להשיג למרות שכאן מדובר בתנאים פחות טובים מאלו שמשיגות חברות הענק.

ששון מנה, כנס חדשנות במשאבי אנוש 2013
ששון מנה

מי שעוסקת רבות גם בתחום ביטוחי הבריאות ומנהלת משאים ומתנים עם חברות הביטוח השונות עבור הלקוחות שלה זו סוכנות הביטוח משגב. מנכ"ל החברה ששון מנה מסביר כי משום שמשגב הנה סוכנות עצמאית שאינה בבעלות של חברת ביטוח גדולה הרי שלמשגב אין שום אינטרס נסתר לסייע לחברת ביטוח גדולה ולהפנות את המבוטחים דרכה דווקא לחברה זו גם אם התנאים שזו תיתן לעובדים פחות טובים מהתנאים שתיתן חברת ביטוח אחרת. בהקשר לכך הוא מציין כי החברה מנהלת עבור העובדים פעילות משמעותית מול חברות הביטוח השונות ומשיגה להם פוליסות ביטוח רחבות שהם לא היו משיגים באופן עצמאי. 

בשיחה עימו מסביר ששון כי "בתחום ביטוחי הבריאות, אנחנו במשגב יודעים לנהל מכרזים מול הגורמים הכי גדולים במשק. אנחנו אגב שוכרים לשם כך יועצים חיצוניים שמנהלים את המכרזים ומכריעים איזו חברה מציעה את התנאים הכי טובים עבור העובדים שאנו מייצגים. הסיבה שאנחנו במיוחד שוכרים יועצים חיצוניים היא כדי שלא ניתפס כלל כמוטים לטובת חברה כזו או אחרת". 

בנוגע להטיה אפשרית אחרת מסביר מנכ"ל משגב כי "צריך לדעת שבמקרה של תביעה נגד החברה המבטחת, סוכנים רבים נמצאים למעשה בניגוד עניינים של ממש. הסיבה היא שהם בבעלותה של החברה אותה תובע המבוטח שלהם. כלומר הסוכנות הרי הפנתה את המבוטח אל חברת הביטוח שהיא בעלי הסוכנות וכך קורה שבעת תביעה של המבוטח, הסוכן, שאמור לייצג את התובע, מצוי ממש בניגוד עניינים כי הוא גם מייצג בסופו של דבר את החברה שנתבעת. כאן לנו ממש אין את הבעיה הזו כי אנו חברה שאינה בבעלות של שום סוכנות ביטוח גדולה. לכן אנו נייצג את הלקוח בצורה הכי טובה האפשרית כדי שהוא ימצא הכי טוב את הזכויות שלו". 

ששון מנה מציין עוד כי מעבר לעצם ההגעה לתנאים הכי טובים עבור המבוטחים דרכה נותנת משגב למבוטחיה בתחום הבריאות שירות 24 שעות ביממה. "בביטוח בריאות יש מצבים שמבוטח זקוק לניתוח באופן מידי לכן אנחנו זמינים עבור הלקוחות שלנו וקשובים לפניות שלהם סביב השעון 24 שעות ביממה". 

מעבר לזמינות המוחלטת עבור המבוטחים מסביר ששון מנה את היתרונות שיש לישראלים שמבוטחים דרך החברה בה הם עובדים וכן הוא מפרט את סוגי הכיסויים הביטוחיים השונים שמשגב משיגה לחברות לפי גודלן השונה. 

"כדי להסביר מה היתרון של גודל אציין למשל כי לקוח פרטי של חברת ביטוח שייפגע בברך שלו ויצטרך ניתוח כדי לשקם את הרגל ייענה הרבה פעמים על ידי החברה שמבטחת אותו כי ניתוח מסוג זה הוחרג מביטוח הבריאות שלו והיא לא מכסה עבורו ניתוח כזה. אולם אם חברה של אלף עובדים תגיע אלינו וננהל עבורה מו"מ להשגת ביטוח בריאות נוכל להשיג עבור העובדים כיסוי ביטוחי רחב יותר שכן יכלול את הניתוח הזה. מבחינה זו אנחנו ממנפים את כמות העובדים הגדולה להשיג להם תנאים הרבה יותר טובים ממה שהם היו משיגים כלקוחות פרטיים. אגב את התנאים האלו אנחנו משיגים אפילו אם המעסיק לא מוסיף מכיסו עוד כמה שקלים כדי להרחיב את הכיסוי הביטוחי שנותנת חברת הביטוח לעובדים. כמובן אם המעסיק גם מוסיף מכיסו עוד כמה שקלים על מה שהעובדים משלמים אז בכלל זה טוב וניתן להשיג תנאים עוד יותר מיטביים לעובדים בחברה".

מעבר להישגים שיודעת משגב להשיג עבור חברות של אלף עובדים ויותר מציין מנכ"ל משגב כי החברה יודעת להשיג תנאים טובים בתחום הביטוח גם לחברות קטנות שיש בהם פחות ממאה עובדים.

לדבריו "בחברות גדולות של יותר ממאה עובדים, חברה מעל מאה עובדים נחשבת לחברה גדולה, אנו בחברת משגב משיגים להם ביטוח קולקטיבי שכולל כיסוי ביטוחי משמעותי. אבל אנחנו יודעים לתת שירות גם לחברה של 50 עובדים וגם לחברה זו להשיג ביטוח טוב. כאן יהיה מדובר בסוג של הסדר שנקרא הסדר מפעלי שבמסגרתו נשיג לחברה ובמילא לעובדים שלה, אחרי שננהל עבורה משא ומתן, הנחה בתשלום על הביטוח וכן נשיג גם הקלות בחיתום של ההצטרפות אל ביטוח הבריאות. אגב לא פעם אנחנו מנהלים משא ומתן לחברה כזו ומשיגים לה תנאים טובים כמעט כמו התנאים שאנחנו משיגים לחברות גדולות ממאה עובדים. לכן בשורה התחתונה אם למעסיק קטן גם חשובים העובדים שהוא מעסיק הרי שהוא לא ייתן להם לנהל את המו"מ מול חברת הביטוח באופן פרטי אלא הוא יפנה אלינו ואנחנו ננהל עבורו את התהליך הזה". 

מעבר לביטוח הבריאות הכללי שניתן לעובדים על ידי המעסיק יודעת חברת משגב גם לתת ביטוחי בריאות פרטיים לאירועים חד פעמיים שנדרשים לא פעם על ידי המעסיקים. 

"בית חולים אחד ארגן פעילות לעובדים שלו מחוץ לשטח בית החולים. במסגרת הארגון הזה רצה בית החולים ביטוח בריאות שיגן על העובדים עבור הפעילות הנקודתית הזו ואנחנו ידענו להשיג עבור בית החולים ביטוח מתאים בדיוק לצורך זה. במקרה אחר בית חולים שלח מספר רופאים שלו לפעילות התנדבותית באפריקה. גם כאן רצה בית החולים ביטוח בריאות שיכסה את התנאים השונים שעלולים הרופאים שלו לפגוש והשגנו לו ביטוח כזה. באופן דומה יש גם מעסיקים שרוצים ביטוח מהסוג הזה עבור יום ספורט שהם מארגנים לעובדים שלהם או שמדובר בחופשה קולקטיבית של העובדים ברחבי הארץ. בכל המקרים האלו אנחנו יודעים לארגן את הביטוח הכי טוב עבור המעסיק ועבור העובדים שלו" מציין מנכ"ל משגב, שמסכם ומציין כי "העובדה שאנחנו סוכנות בינונית, שפועלת לא רק בתחום הפנסיה אלא גם בתחום הביטוח, מאפשרת לנו גם בתחום ביטוחי הבריאות לנהל מו"מ רחב אל מול רוב סוכנויות הביטוח השונות וזאת מבלי להפנות את המבוטחים שלנו דווקא אל סוכנות מסויימת כפי שינהגו סוכנים שהם בבעלות חברת הביטוח הגדולה. כמו כן הגודל שלנו הוא יתרון אל מול סוכנים קטנים כי סוכן קטן יתקשה לנהל משא ומתן מול כל החברות אלא הוא יתרכז רק בשתי חברות ויעבוד רק מולם ומהם הוא ישיג את הביטוחים ללקוחות שלו, לעומת זאת משגב תנהל מו"מ רחב מול חברת הביטוח ותשיג בדרך כלל תנאים טובים משמעותית ממה שיצליח להביא סוכן עצמאי קטן".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה