רוצים אבל מתביישים

רוצים אבל מתביישים

Yahoo Education מפרסם את חמשת המשרות ההולמות ביותר את הביישנים ו/או העובדים הסובלים מכישורים חברתיים נמוכים ומעדיפים לעבוד סולו

שיתוף
פיטורים
פיטורים

השכלה פורמלית, ידע וכישורים ספציפיים הם דרישות סף למשרות רבות בשוק העבודה של ימינו אבל הם לא יכולים לפצות על מרכיבים אישיותיים או העדר מרכיבים אישיותיים החשובים לא פחות (ולעתים אף יותר) לתפקיד.

אנשים חסרי כישורים חברתיים, ביישניים או אנטי-חברתיים, הם חלק ואפילו חלק אינטגרלי משוק העבודה של היום, שכן אם לשפוט על פי חמשת המשרות ההולמות במיוחד את הפרופיל של 'ביישניים' – מדובר על המשרות הנהנות מביקוש עצום בשוק העבודה המקומי והגלובאלי.

מדור Yahoo Education פרסם את רשימת 5 התפקידים המתאימים ביותר לאנשים מוכשרים אשר לא נועדו לעבוד עם אנשים. מדובר על עובדים איכותיים, מוכשרים, חרוצים ולעתים אף שאפתניים הרבה יותר מהממוצע שהחסם היחיד שלהם הוא העובדה שהם לא חשים בנוח בסביבת הגורם האנושי ומעדיפים לתקשר עם כמה שפחות אנשים (אם בכלל). לפני קצת יותר מעשור היו מציעים להם לשקול להישאר בבית ולגדל ילדים (או חתולים), היום, בעידן הטכנולוגיה המפותחת, יש שפע של עבודה לטיפוסים האנטי-חברתיים, תתפלאו, יש אפילו ביקוש בשוק. להלן חמשת העבודות המובילות:

מתכנת מחשבים ובודק תוכנה: זו עבודה קלסית לטיפוסים ביישנים. עבודת התכנות ובדיקת התוכנה היא עבודה יחידנית המתבצעת כמעט ללא מגע עם אנשים (מנהלים, עמיתים, לקוחות וספקים). זהו תפקיד לאנשים טכניים שמעדיפים את שפת המחשב על פני תקשורת בינאישית.

מנתח מערכות מידע רפואיות: שלא כמו מרבית המקצועות בתחום השירותים הרפואיים, הדורשים מגע יום יומי דינאמי עם אנשי צוות ועם לקוחות הקצה (המטופלים עצמם ובני משפחותיהם), מנתחי מערכות מידע עובדים מאחורי הקלעים. התפקיד שלהם הוא לוודא שכל הנתונים מגובים במערכת, שהם מדויקים ונגישים לבלעי המקצועות הזקוקים להם בכל עת. כמו המתכנת, גם מנתח המערכות מנהל יחסי עבודה עם המחשב כתחליף לתקשורת בינאישית.

מעצב גרפי: נחשב אף הוא לעבודה אופטימלית לאנשים עם כישורים חברתיים אולם בניגוד לתכנות ולניתוח מערכות מידע, המעצב נדרש לחוש יצירתי מפותח. העבודה שלו מתבצעת מול מחשב אבל כלי העבודה שלהם הם תוכנות עיצוב ואנימציה. גם כאן התקשורת עם לקוחות הקצה, מנהלים ו/או עמיתים היא שולית ביותר לתפקיד.

מנהל רשתות: הוא התפקיד הבא המתאים לעובדים לא-תקשורתיים בעלי כישורים טכניים. זהו תפקיד שדורש כושר למידה עצמית, משמעת עבודה וכושר ניהול עצמי למופתי. כמובן שגם עבודה זו מצריכה אוריינטציית מחשב גבוהה.

רואה חשבון: התפקיד החמישי ברשימת התפקידים המתאימים לאנשים שלא אוהבים לעבוד עם אנשים הוא זה של רואה החשבון. זו עבודה שדורשת כושר אנליטי גבוהה בכל הקשור למספרים כשדוחות ומשוואות הן מה שמעביר לרואה החשבון את יום העבודה במקום אינטראקציה בינאישית. זו עבודה שניתן לבצע בפרטיות, בבית או במשרד של לאדם אחד והטכנולוגיה המפותחת מאפשרת לרואי חשבון לנהל את הפעילות שלהם כיום מכל מקום ובכל עת מה שהופך את המקצוע לכזה שהולם טיפוסיים אנטי-חברתיים.

 לאמא הפולניה שחלמה שבנה יהיה רופא או עורך דין, מתוך דאגה לעתידו ולביטחונו הכלכלי, נראה היום שמומלץ לגדל ילד לא חברותי, אחד המעדיף מספרים, תוכנות עיצוב ובכלל – מחשבים על פני אנשים, כדרך לאמצעי להבטיח לו יציבות תעסוקתית וכלכלית בשוק העבודה העתידי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה