מדוע קורות חיים מוערכים יתר על המידה

מדוע קורות חיים מוערכים יתר על המידה

בעידן הנוכחי חברות משכילות להבין כי שימוש בקורות חיים לבחינת התאמתו של מועמד למשרה המוצעת הינו Over Rated

שיתוף

קורות חיים אינם באים כחלופה לראיונות עבודה שיגבו את ההחלטה לגביי אותו מועמד, גם כשהם אינם מבטיחים תוצאות.

פעמים רבות כישרונות טובים מתפספסים בשל כתיבת קורות חיים מרושלת או שאינה מספקת מידע מדויק לגביי הניסיון והידע המקצועי. מעסיקים עשויים לפספס איש IT מדהים למשל, רק כיוון שקורות החיים שלו נכתבו בצורה לקונית.

התפישה ההולכת וגוברת בנושא המיון הראשוני של מועמדים גורסת כי צריך לתת צ'אנס גם למועמדים שקורות החיים שלהם אינם מאפשרים החלטה חד משמעית לכאן או לכאן.

להלן 4 סיבות לכך שקורות חיים מוערכים יתר על המידה:

קורות חיים לא תמיד אותנטיים

פעמים רבות מעסיקים נשענים על המידע בקורות החיים כדי ללמוד על ההיסטוריה המקצועית של העובד, באילו חברות עבד, למשך כמה שנים ומה הרקע המקצועי שלו. עם זאת, לא תמיד המידע בקורות החיים, אותנטי. מכיוון שמועמדים מניחים שקורות החיים הם כרטיס הכניסה לראיונות העבודה, פעמים רבות הם נוטים להגזים ולפאר אותם. הניסיון והידע המקצועי מתעבה באמצעות סופרלטיביים מכאן ועד השמיים, ומעסיקים שמסתמכים על הכתוב שם, עשויים ליפול בין השורות. מאידך, ישנם מקרים בהם קורות החיים כתובים בצורה תמציתית, דווקא מאנשי תוכנה ופיתוח שמאוד חזקים בתחומים הריאליים ופחות בכתיבה ותוכן. במקרים הללו ניתן לפספס מועמדים סופר מוצלחים, בשל התנסחות לקונית.

תורת המשחקים

ג'ון נאש המומחה לתורת המשחקים, אמר שלפני שאתה מקבל החלטה בתחום כלשהו תשאל את עצמך מה יקרה אם כולם ינהגו כמוך. אם כל הגברים יבחרו את האשה היפה ביותר בפאב ויזמינו אותה לדייט, היא תהיה בסופו של דבר רק של מישהו אחד. כל אלו שהיא לא בחרה בהם יישארו לבד. אך אם תדעו להבחין גם ביתרונותיהן של הנשים היפות פחות ולבחור בהן, אתם תמצאו את עצמכם בדייט במקום לבד עם עצמיכם, ויתכן שאף עם מישהו טובה יותר המציגה תכונות נעלות בהרבה מיופי חיצוני.
כך גם לגביי קורות חיים. עליכם לקחת בחשבון שחברות נוספות שקיבלו את קורות החיים המרשימים של המועמד שאתם קיבלתם, ירצו במועמד הזה. הם יתחרו עליו ויציעו לו שכר והטבות פנומנליים, וכל אלו שיתחרו על אותו מועמד ולא זכו בו, יישארו בסופו של דבר ללא מועמדים טובים. אם לעומת זאת תבחרו במועמד המציג קורות חיים פחות אטרקטיביים, תזמינו אותו לראיון עבודה ותבחנו את היתרונות שלו שם, כך על פי תורת המשחקים, תוכלו להגדיל את הסיכוי לגייס מועמד טוב ואיכותי.

מגוון צר של כישרונות

חשיבה מבוססת קורות חיים מובילות למגוון צר של מועמדים. סביר שאת מרבית קורות החיים תקבלו ממועמדים שיש להם קורות חיים מוכנים בשלוף ויכולים לשלוח לכם אותם בלחיצת כפתור מהמחשב. האוכלוסיות האחרות דווקא, כגון סטודנטים, בוגרי תארים, אנשים מאוכלוסיות חלשות, ממגזרים שונים, בדרך כלל לא מחזיקים קורות חיים מוכנים. את הכישרונות הטובים באוכלוסיות אלו אתם עשויים לפספס בגדול, כשאתם נשענים על קורות חיים באיתור מועמדים מתאימים.

לראיון עבודה יש את המשקל המשמעותי

לראיון העבודה הוא המפתח לבחינת המועמד, הרבה יותר מאשר קורות החיים. בראיון העבודה אתה זוכה לפגוש את המועמד שמאחורי המילה הכתובה. אתה יכול להתרשם גם מהאנרגיה שבחדר וממה שהוא משרד. משפת הגוף שלו, מהמימיקה, מקצב הדיבור. אתה יכול להבחין באותנטיות די בקלות ולשאול אותו שאלות מכוונות על מנת להוציא מידע נוסף שלא מצוין בקורות החיים. אתה יכול לעמת אותו עם דברים שכתב בקורות החיים על מנת לוודא שהם מגובים. ואתה יכול להתרשם מהחוויה של השהייה במחיצתו של המועמד, ולחוש בעצמך אם נעים ונוח להיות במחיצתו ולעבוד איתו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה