מה מטריד את מנהלי משאבי אנוש?

מה מטריד את מנהלי משאבי אנוש?

סקר של Deloitte מציג את שורת הנושאים שמטרידים את מנהלי משאבי אנוש. החשש העיקרי של 87% מהמנהלים - היעדר מחויבות וחוסר נאמנות העובדים לארגון

שיתוף
סקר עובדים לשנה החדשה

סקר עובדים לשנה החדשה

מסקר חדש של Deloitte ניתן ללמוד כי אנשי משאבי אנוש אמנם נראים רגועים, שלווים ואופטימיים, עד כמה שניתן, אך מתחת לפני השטח – הרבה מאוד סוגיות מטרידות אותם. הסקר, שבו השתתפו 3,300 מנהלי משאבי אנוש ומנהלים אשר מובילים את ההון האנושי, מ-106 ארגונים שונים, מציג את המקורות הראשיים לדאגה.

הדאגה הראשונה של אנשי משאבי אנוש קשורה לחוסר המחויבות והיעדר המוטיבציה בקרב העובדים. כ-87% מקרב מנהלי משאבי אנוש שהשתתפו בסקר מציינים את המצב של היעדר מחויבות ומוטיבציה בקרב העובדים כחשש עיקרי. זאת לעומת רק 79% בשנה שעברה, קרי בין 2014 ל-2015 חלה עלייה בשיעור של 8% בקרב מנהלי משאבי אנוש שרואים בהיעדר מחויבות העובדים מקור ראשי לחשש ואף מקור למשבר.

מהסקר עוד עולה כי למעלה מ-50% מקרב משתתפי הסקר מציינים את היעדר המחויבות והיעדר המוטיבציה בקרב העובדים כאחת החששות העיקריות (גם אם היא לא הראשית) וזה לעומת רק כ-25% בשנה שעברה.

האם הארגון ערוך למצוא וליישם פתרון לבעיה המרכזית שמטרידה את אנשי משאבי אנוש?
על פי הסקר, למעלה מ-60% מהארגונים עדיין אינם מיישמים תכניות ייעודיות למדידת המחויבות של העובדים ורק 12% מקרב הארגונים בונים ומיישמים תכניות ייעודיות לחיזוק התרבות הארגונית ושמירה על מחויבות העובדים ועל מוטיבציה גבוהה. לסיום, רק 7% מקרב הארגונים מגדירים את עצמם כבעלי תכנית "מצוינת" למדידת נאמנות ושביעות רצון העובדים ושמירו העובדים.

סוגיה נוספת שמשאירה את אנשי משאבי אנוש ערים בלילה מרוב דאגה – בעיית מנהיגות וניהול
על פי הסקר החדש, לא רק העובדים מהווים מקור לחששות וחוסר שקט בקרב מנהלי משאבי אנוש. גם המנהלים, עד הבכירים שביניהם, מהווים מקור לחשש ודאגות. 50% מקרב משתתפי הסקר ציינו את החשש מפני כשלים ניהוליים / כשלי מנהיגות בארגון כנושא מדאיג מאוד, וזאת לעומת רק 38% בשנה שעברה. בנוסף, פערים בניהול (ידע, כישורים ויכולות) מהווים מקור מרכזי לדאגה בקרב אנשי משאבי אנוש שחוששים שמא המנהלים בארגונים שלהם חסרים את הכלים והיכולות שנדרשים מהם כיום. דאגה זו משותפת ל-86% מקרב המשתתפים בסקר.

אנשי משאבי אנוש דואגים כי העובדים במתח
אחת הדאגות העיקריות (66%) שהצטרפו לרשימת הדאגות בשנים האחרונות קשורה לבריאות הנפשית והאיזון. מנהלי משאבי אנוש חוששים שמא סביבת העבודה מלחיצה ומסובכת מדי וכי העובדים לא עומדים בעומסים. מנהלי משאבי אנוש מזהים צורך לפעול להפגת מתחים כדי להפוך את סביבת העבודה לרגועה / מאוזנת יותר ובמקביל, הם רואים מנגד את הצורך להקל על העובדים דרך תהליכי עבודה קצרים ופשוטים יותר.

דרושים טאלנטים דחוף!!!
היעדר כישורים מתאימים וטאלנטים שעונים על הדרישות החדשות והמשתנות של הארגון – זה מה שמטריד את אנשי משאבי אנוש בשנים האחרונות. 75% מקרב משתתפי הסקר הציגו את הנושא כאחת הדאגות העיקריות ורק 8% מקרב המשתתפים בסקר מאמינים שהארגונים שלהם חזקים מספיק כדי להתמודד עם האתגר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה