סקר אולג'ובס: 53% מהמעסיקים לא סובלים שגיאות כתיב בקו"ח

סקר אולג'ובס: 53% מהמעסיקים לא סובלים שגיאות כתיב בקו"ח

כמעט שליש מהמעסיקים אמרו כי הם מקבלים קורות חיים רבים לא מתאימים לתפקיד, ורק 15% אמרו שקורות החיים שמגיעים אליהם כתובים מצוין

שיתוף

הנה סקר מן הסוג שגם מעסיקים וגם עובדים אוהבים תמיד לדוש בתוצאותיו.

אתר הדרושים אולג'ובס ביצע סקר כזה בקרב 340 מעסיקים בשבועות האחרונים. מהסקר עולה שיותר ממחצית מהמעסיקים השיבו שקורות החיים שהם מקבלים אינם כתובים היטב.

לתשומת לב המועמדים: כמעט שליש (30%) מהמעסיקים אמרו כי הם מקבלים קורות חיים רבים לא מתאימים לתפקיד או לתחום הנדרש, ורק 15% אמרו שקורות החיים שמגיעים אליהם כתובים מצוין.

 

מי מצטט שירים בקורות חייו?

לשאלה מהם הכשלים בקורות החיים שפוגעים בסיכויי הזימון של מועמד לראיון, 53% מהמשיבים ציינו שגיאות כתיב;  אחריהם אמרו 45% הוספת אינפורמציה אישית שאינה קשורה למשרה כמו לדוגמה ציטוטים, שירים(!) ותחביבים; 32% ציינו פירוט של ניסיון תעסוקתי לא רלוונטי לתפקיד; 27% דיברו על קורות חיים באנגלית למשרה שאינה דורשת זאת ואילו 26% לא סובלים קורות חיים ארוכים בני יותר מעמוד אחד.

על חשיבותה של איכות הכתיבה ניתן ללמוד מכך שהיא עשויה להזניק את סיכויי הקבלה של המועמד, בעיקר בגלל הזמן המועט שמקדישים המגייסים לסינון. 26% (רוב המשיבים) מהמעסיקים מקדישים כדקה לסינון ראשוני של קורות החיים; 22% מהם מקדישים עד חצי דקה בלבד; 19% יקריבו פחות מ-20 שניות ויש גם 14% שיסתפקו בעד עשר שניות בלבד.

מפוזרים? 40% מהמעסיקים הדגישו כי שתי הנקודות החשובות ביותר לכתיבת קורות חיים מוצלחים הן סדר וארגון, וגם מיקוד ותמציתיות.

במסגרת הסקר, קיבלו הנסקרים סימולציה שבה היה עליהם לפרט כיצד ייגשו למיין 400 קורות חיים שקיבלו. שימו לב לתוצאות: 48% אמרו שיעברו על קורות החיים עד שימצאו מועמד מתאים לראיון; רק 38% אמרו שיעברו על כולם בלי יוצא מן הכלל ואילו 14% בלבד אמרו שייעזרו בשירותי מיון מקצועי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה