מדור לשכת גיוס: "יצירתיות ואופטימיות זה א"ב בתחום הגיוס"

מדור לשכת גיוס: "יצירתיות ואופטימיות זה א"ב בתחום הגיוס"

זה הטיפ שנותן אלון רייטר, סמנכ"ל משאבי אנוש של קבוצת אמן, לרכזי הגיוס בתחום ה-IT, ומוסיף: צריך לחשוב מחוץ לקופסא

שיתוף
משאבי אנוש מאחורי הקלעים

תעודת זהות: מחלקת הגיוס של קבוצת אמן.

מיקום: בני ברק, מול קניון איילון.

נציג המחלקה: אלון רייטר, סמנכ"ל משאבי אנוש.

כמה עובדים במחלקה? 20.

כמה מילים אודות: קבוצת אמן הנה חברה בתחום ה-IT שהוקמה בשנת 1974, ומספקת פתרונות, שירותים ומוצרים בתחום התוכנה. לחברה משרדים במזרח אירופה: בפולין, רוסיה וקזחסטן. בין מוצרי החברה: מוצרי אינטגרציית נתונים, מוצרי וירטואליזציה, אבטחת מידע בתחום ה- Mobile, מוצר לניהול תהליך הפקת חשבוניות או דפי מידע המופקים בארגונים נותני שירות ונשלחים ללקוחות ועוד.

באילו אמצעים מפרסמים משרות? "אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, חברות השמה, חבר מביא חבר, מועמד מביא חבר".

יש הברזות מראיונות עבודה? "כן, מועמד אשר הבריז מראיון, טען בשיחה טלפונית עם רכזת גיוס שהוא מתנצל, התבלבל בתאריך וביקש להגיע במועד אחר. נקבע לו מועד נוסף, אך גם למועד זה לא הגיע… כמובן שחסמנו את המועמד במערכת שלנו ולא נתחיל שוב שום תהליך מולו".

מה כולל תהליך הגיוס בחברה? "הבנה של הדרישות מול המנהל המגייס, פרסום המשרה בדרכים המקובלות אצלנו, חיפוש מועמדים מתאים במאגרים שלנו, ראיונות טלפונים, פרונטליים, מבחני אישיות/טכניים (בהתאם לדרישת הלקוח), מתן הצעת שכר וחתימה על חוזה".

האם מציגים את השכר של המשרה או שואלים את המועמד מהן ציפיות השכר שלו? "נוהגים לשאול את המועמד על ציפיות השכר שלו".

האם אתם מודיעים לכל המועמדים מה הסטטוס שלהם בתהליך? "משתדלים ליידע את המועמדים, במיוחד אלה שהתקדמו בתהליך מעבר לראיון הראשון".

תן טיפ לרכז/ת גיוס בתחום: "יצירתיות ואופטימיות זה א"ב בתחום. כלומר, לעיתים דרישות המשרה נראות מאוד קשות, אך אם חושבים לרגע 'מחוץ לקופסא', ניתן למצוא דרך לאתר גם את אותו המועמד ה'נדיר' ".

תן טיפ למועמדים לעבודה: "הכינו את עצמכם לפני הראיון: בדקו מה פרופיל החברה, למה היא מכוונת, במה עוסקת ולאן רוצה להגיע. הבינו לאיזו משרה אתם מועמדים והתאימו את הצגת היכולות למשרה הספציפית ולא לדבר באופן כללי. בטחון עצמי ואסרטיביות לא מוגזמים עוזרים בכל ראיון ולכל משרה".

מד הלחץ בעבודה מ-1 עד 5 (כאשר 5 מציין לחץ גבוה): 5.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

3 תגובות

  1. אמן מחשבים מעבירים את המועמדים שלהם קורסים מקצועיים תוך חתימה על חוזה עבודה , אך לא משלמים להם על הקורס ובעצם מעסיקים אותם בחינם. לפי מה שזכור לי עד כה , דבר זה אינו חוקי.

  2. מועמד צריך לחקור על החברה שהוא מתמיין אליה, ולא לצאת מנקודת הנחה שרק היא צריכה לחקור עליו. בכלל, הרבה אנשים שמתמיינים משקיעים הרבה עבודה בהכנה לראיונות המקצועיים וקצת מזניחים את הראיונות במשאבי אנוש, ואלו הם הראיונות הכי חשובים.

  3. עבדתי תחת ניהולו של אלון רייטר במשך חצי שנה , קודם כל החוזה שקיבלתי היה מאד חד צדדי. בתחילת העסקתי עשיתי קורס מקצועי ללא תשלום. לאחר מכן קיבלתי תנאים מחפירים מבחינת אוכל ונסיעות והשכר היה נמוך מאד יחסית למקביליי בשוק

השאר תגובה