סיכום כנס HR-Tech 2013

סיכום כנס HR-Tech 2013

למעלה מ-300 משתתפים גדשו את מרכז וואהל בכנס משותף עם פורטל אנשים ומחשבים - ששילב את שני העולמות שרק מתקרבים והולכים עם הזמן: משאבי אנוש וטכנולוגיות

שיתוף
כנס משאבי אנוש HR-Tech

כנס טכנולוגיות משאבי אנוש HR-Tech התקיים אתמול במרכז וואהל שבבר אילן, ועם כ-300 משתתפים. מילות פתיחה נשאה יושבת ראש הכנס, טלי שקד, מנכ"ל חברת  Blat-Lapidot HR cloud שאמרה שאנשי משאבי האנוש יחד עם אנשי הטכנולוגיה ומערכות המידע, יוצרים יחד את הסינרגיה הנדרשת להצלחת הארגון. שתי הדיסציפלינות מאפשרות לנהל את הידע ואת ההון האנושי בצורה הטובה ביותר.

ראשונה להרצות עלתה ענת מרקוס, מנהלת טכנולוגיות גלובליות לניהול משאבי אנוש בחברת טבע. מרקוס שיתפה את הקהל כי תאגיד הענק – הפועל בכ-60 מדינות והמעסיק למעלה מ-46 אלף עובדים – יצאה באסטרטגיה חדשה במסגרתה תנהל טרנספורמציה עסקית בכל תחום – ובעיקר בניהול מערכות המידע.  

יואב ונטורה, שותף ומנהל בחברת AKT, סיפר על המגמות העיקריות בטכנולוגיות משאבי האנוש, שבאות לידי ביטוי בשנים האחרונות. "לא בטוח שלפני חמש שנים היה מקום לקיים כנס כזה", אמר. כיום, לעומת זאת, כשהמגמות חדשות, לפחות 75% מהארגונים עוסקים בבחינה, בהערכות או בהטמעה של מערכות המידע בארגון, כי הם יודעים את הפוטנציאל שיש למערכות החדשות לתרום לעסק. אז לקח ונטורה את הקהל למסע בזמן, שסקר את המגמות בעולם המחשוב בעולם, החל מבסיסי הנתונים שהיו קיימים  בשנות ה-80'-90', ועד למערכות הענן הקיימות כיום.      

לאחר ארוחת בוקר מפנקת עלתה לבמה ד"ר יעל לפידות-רז, ראש המחלקה ללימוד יעוץ וניהול משאבי אנוש במכללה למנהל. לפידות- רז הציגה יישום מעניין לפיתוח מנהלים. השינויים שחלו בידע גרמו מקריאה בלבד של חומר לימודי, לכתיבה ולאקטיביות מלאה. בהרצאתה פרטה כיצד באים לידי ביטוי השינויים בעולם הלמידה, והדגימה משחק מחשב מרתק שבאמצעותו מנהלים חדשים נכנסים לתפקיד בהצלחה.

כריס מק'אלן, מומחה למידה מסאפ בריטניה, נחת בארץ כדי להדגים כיצד סאפ העולמית מייצרת תכני למידה עבור תהליכים עסקיים המתרחשים בארגונים, וכיצד התהליכים האלה תורמים לעובדים עצמם.

לאחר הפסקה מתוקה התפצלו המשתתפים לשני מושבים:

במושב האחד נשא דברים אוהד גירון, מומחה ב-Workforce Analytics בחברת AKT,ש הציג את חשיבות ה-Workforce Analytics כעולם ומלואו המאגד את מגוון הפתרונות שקיימים בארגון והנותן מענה לשאלות עסקיות. הוא הציג פתרונות וגם קשיים בתהליכי הטמעה ופתרונות לקשיים אלה.

גל רימון, מנכ"ל ומייסד חברת GamEffective, הציג אלמנטים מעולם המשחקים, שמטרתם לשים את העובדים במרכז ולהגביר את המוטיבציה וההנעה שלהם.

במושב המקביל ניתן היה לפגוש במיכל מגן, מייסדת ובעלת האתר HR SHARING, שסיפרה על חשיבות שיתוף הפעולה ושיתוף המידע בתוך קהילת משאבי האנוש. כיצד נחסוך עבודה מפרכת של מיון עשרות ומאות קורות חיים שאינם רלוונטיים? לצורך כך כינסה שולחנות עגולים של המשתתפים, שנחלקו לפי תחומי עיסוק, על מנת שישתפו איזו שיטת גיוס היא היעילה ביותר  עבורם.

ג'אז ורשינין, מנהל מחלקת פיתוח למידה בבזק בינלאומי, סיפר על פרויקט קליטת עובדים חדשים בחברה. הפרויקט היה מאתגר במיוחד מאחר שהתייחס למשווקי החברה, המעסיקים בעצמם את העובדים אך מקבלים את שירותי ההדרכה של בזק בינלאומי. עד אותו זמן עובדים אלה היו מגיעים מרחוק, נאלצים להקשיב לתכנים שלאו דווקא רלוונטיים אליהם ולבזבז זמן רב. לאחר שהציג את תוכנית ההדרכה החדשה, המוצלחת והיעילה במיוחד, התבשרה מחלקת פיתוח הלמידה כי הצלחת התוכנית הביאה לזינוק של 100% במכירות החברה.

הכנס נחתם בארוחת צהריים טעימה. להתראות בכנס הבא: משאבי אנוש צפון ב-26-27 ביוני!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה