נעדרה לצורך טיפולי פוריות ופוטרה – תפוצה ב-100 אלף ש"ח

נעדרה לצורך טיפולי פוריות ופוטרה – תפוצה ב-100 אלף ש"ח

עובדת שפוטרה בעקבות העדרותה לצורך טיפולי פוריות תקבל פיצוי של 100 אלף ש"ח - כדי להתריע מעסיקים מלהפלות נשים

שיתוף
פיטורי עובדת בטיפולי פוריות

פיטורי עובדת בטיפולי פוריות

עובדת שפוטרה מעבודתה לאחר שנעדרה לצורך טיפולי פוריות, תקבל פיצויים מהמעסיק שלה סך של 100 אלף שקל. העובדת הועסקה בחברת אשר שינוע בתפקיד מזכירה. בתביעה שהגישה נגד החברה באמצעות עורך הדין נדב דלומי, נטען כי הודיעה למנהלה כי תעדר מהעבודה לצורך טיפולי הפריה. לאחר שחזרה לעבודה בתום תקופת הטיפול, נדרש ממנה לעזוב, ללא אישור מיוחד ממשרד התמ"ת כנדרש בחוק. החברה טענה להגנתה, באמצעות עורך הדין אפריים פרומוביץ, כי העובדת פוטרה בשל איש שביעות רצון מתפקודה, וכי התנהגותה היתה בוטה. לטענת החברה התקיימו עמה שיחות אזהרה בטרם הוחלט לפטרה.

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע פסק לטובת העובדת. השופט משה טוינה קבע כי גם קיום שיחות הזהרה אינן מהוות תחליף לשימוע על פי חוק שנדרש מעסיק לבצע עם כל עובד. החוק אוסר על פיטורי עובדת בעקבות העדרותה לצורך טיפולי פוריות – אלא אם ניתן למעסיק היתר מיוחד מהממונה על עבודת נשים או משר התמ"ת. בכל מקרה החברה לא עשתה זאת. השופט קבע כי על החברה לשלם לעובדת פיצוי של 100 אלף ₪, ונקב בסכום גבוה זה על מנת להרתיע מעסיקים מלעבור על החוק ועל הפליית נשים.

החוק אוסר על פיטורי גבר או אשה הנעדרים מהעבודה לצורך טיפולי פוריות והפריה חוץ גופית במשך כל תקופת ההיעדרות ו-150 ימים לאחר חזרתם – בתנאי שהציגו בפני המעסיק אישור רפואי על כך.

במידה והעובדת לא נעדרה מהעבודה והיא קבלה הודעתה פיטורים, והיא מועסקת במשך חצי שנה אצל אותו מעסיק – היא רשאית להציג בפני המעסיק את האישור הרפואי בדבר הטיפולים עד שלושה ימים מיום מתן ההודעה המוקדמת, ובתנאי שהציגה אישור רפואי בתוך 14 יום מיום מתן ההודעה המוקדמת.

דין היעדרות זו היא כדין היעדרות מפאת מחלה.

כנס דיני עבודה יוצא לדרך! לחצו כאן לפרטים ולהרשמה

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה