שיתוף

חברת סודהסטרים ועובדיה בכל העולם, התגייסו כדי לסייע לבני נוער אוקראינים שנעקרו מבתיהם והם שוהים כעת כפליטים בפולין.

במסגרת התגייסו זו, הקימה חברת סודהסטרים בפולין מרכז תמיכה עבור בני נוער פליטים מאוקראינה. מרכז התמיכה כולל מתחמי משחק ומנוחה.

המרכז הוקם תוך שיתוף פעולה עם ארגון Nienudno Poland – ארגון המקים מסגרות חינוכיות במטרה לייצר שגרה במידת האפשר עבור בני הנוער שנעקרו מבתיהם ומחיי השגרה שלהם – והוא מופעל על ידי עובדי סודהסטרים מכל העולם.

ההחלטה להקים את מרכז התמיכה לבני הנוער נועדה להשלים את החסר עבורם. ההחלטה התקבלה בסודהסטרים לאחר שארגון ה-Nienudno Poland סיפר לנציגי חברת סודהסטרים כי אוכלוסיית בני הנוער אינה מקבלת מענה מספק.

מדובר במרכז ייעודי לבני הנוער הממוקם בתוך מתחם הפליטים, הנמצא במרחק של כ-20 ק"מ ממרכז ורשה, ומגיעים אליו כ-10 אלפים איש מדי יום, רובם נשים וילדים.

במרכז שהקימו סודהסטרים בשיתוף עם Nienudno Poland ניתן למצוא אזורי משחק ומנוחה, אביזרי כושר, עמדות פלייסטיישן, עמדות מחשב, ובעיקר, נקודות חשמל, המאפשרות לאלו המגיעים אל מרכז התמיכה, להטעין את המכשירים הניידים שלהם ולשמור על קשר עם חברים ומשפחה.

חברת סודהסטרים רכשה עבור מרכז התמיכה את כל הציוד. אחת לעשרה ימים יוצאת משלחת של עובדי החברה מכל העולם על מנת לתפעל את המרכז ולהיות שם עבור הצעירים בשעתם הקשה. רובם של עובדים אלה הם דוברי השפה האוקראינית.  

גלית צוקר, סמנכ"לית משאבי אנוש גלובלית בחברת סודהסטרים אמרה עם פרסום הידיעה, כי "מבדיקות שערכנו גילינו שרובם המכריע של ארגוני התמיכה בפליטים שמים דגש מיוחד על אוכלוסיית הפעוטות והקשישים, בעוד שבני הנוער רבים אינם מקבלים מענה מספק לצרכיהם.

"בחרנו להקים מרכז מאובזר בציוד ומתקנים, שיהוו עבור בני הנוער, מקור לאסקפיזם ונחמה. החלטנו להוציא משלחות של עובדי החברה שיסייעו במלאכת הקודש של תפעול המרכז וליווי הצעירים בשעתם הקשה.

"הפרויקט מאגד בתוכו את כל ערכי סודהסטרים, ולא היה יכול לצאת לפועל לולא הרוח המדהימה והסוחפת של העובדים שלנו".

אייל שוחט, מנכ"ל סודהסטרים העולמי אמר עם פרסום הידיעה, כי "יחד עם העולם כולו נחרדנו מהמראות הקשים שהגיעו מהמלחמה והרגשנו שאנחנו חייבים לעשות משהו.

"ניסינו לחשוב איך נוכל לסייע, ולו במעט, והחלטנו להקים מרכז עבור הצעירים תחת השם 'אי השלום – ורשה'.

"שם זה מתכתב עם הכינוי 'אי של שלום' המזוהה עם מפעל הייצור שלנו בלהבים, אשר מהווה סמל לדו קיום ולעבודה משותפת בין ערבים ליהודים.

"אני נרגש מהפעילות שלנו עבור הצעירים ומודה לעובדים מכל העולם שהתנדבו לנסוע לפולין ולסייע בהפעלת המרכז הזה".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה