שיתוף

מחלקת משאבי האנוש היא עמוד השדרה של הצלחת הארגון, החל מגיוס וקליטת עובדים חדשים ועד היכולת להבטיח פעילות יעילה וחלקה של כל שאר המחלקות.

אלא שהצורך ללהטט בין מספר משימות בבת אחת עלול לגרום ללא מעט מכשולים בדרך ליישום המדיניות של משאבי האנוש.

כדי לצלוח את המכשולים ולהמנע ממהמורות במשימות מסויימות, יכולים מנהלי משאבי האנוש ליישם שיטות פעולה הנהוגות על ידי מנהלי פרויקטים במחלקות אחרות בארגון.

מנתונים סטטיסטיים עולה, כי היקף שוק התוכנות לניהול פרויקטים ממשיך לגדול. אותן תוכנות יכולות להיות מיושמות כחלק משיטה יעילה להגדרת יעדים עבור מנהלי משאבי אנוש.

ניהול פרויקטים כרוך בניהול ההתקדמות של כל פרויקט, כמו למשל ייזום, ביצוע והשקה, בדומה למה שעושה מחלקת משאבי אנוש.

מנהלי פרויקטים הם אלה שאחראים על הרכבת הצוות המתאים לתפקיד, הקצאת משימות ומעקב אחר ההתקדמות עד לסיום הפרויקט. מחלקות משאבי אנוש יכולות לעבוד בשיטות דומות.

בדרך כלל, סדרי העדיפויות של מחלקת משאבי אנוש כוללים את ניהול חיי העובד מרגע גיוסו וקליטתו בחברה ועד סיום עבודתו ועזיבתו.

בתוך כך, אחראים מנהלי משאבי האנוש על ניהול מגוון נושאים כמו למשל בעיות תקשורת, בעיות מנהיגות, התמודדות עם יעדי אחריות חברתית של החברה, מתן מענה בנושא דיני עבודה לרבות חובות הארגון וזכויות העובד ועוד.

במילים אחרות, העבודה המוטלת על מנהלי משאבי האנוש כוללת הרבה מאוד משימות והיא וחולשת על תחומים רבים מאוד. אלא יש איזשהו גבול לכמות העבודה שצוות אחד של משאבי אנוש יכול לעשות בעת ובעונה אחת.

לכן יש כאן חשיבות גדולה להאצלת סמכויות. אימוץ המיומנויות הנדרשות למנהלי פרויקטים, על ידי מנהלי משאבי האנוש, יכול לסייע למנהלי משאבי האנוש לעמוד בדרישות הקריטיות ביותר למחלקה שלהם, כך שיוכלו למצוא פתרונות לכמה בעיות במקביל.

לדוגמה, מנהל פרויקט חרוץ לא יתחיל לעבוד על פרויקט לפני שהוא מנתח את היסודות, שהן השאלות הקשות ביותר שעומדות בבסיס הפרויקט:

מה בדיוק הלקוחות רוצים, איזה סוג של פרויקט יכול לעמוד בציפיות, מה יחשב לאי עמידה בדרישות, כמה זמן צריך לקחת כדי לתקן את התקלות וכו.

ברגע שמנהל משאבי האנוש ינקוט בהכנת בסיס שכזה, ויישם את המדיניות שננקטת על ידי מנהלי הפרויקטים, הוא יוכל להשיג יעדים ביעילות רבה יותר ומהר יותר.

במילים אחרות, התמקדות ב'פירוק' המשימה לשלבים וביצוע הדברים היומיומיים שבאמת נדרשים בפועל, במקום להתמקד בתפיסות כוללניות ומטרות גדולות מדי, עשויה לאפשר למנהל משאבי האנוש לייצר יותר הצלחות ותחסוך זמן יקר.

בד בבד, ממליצים המומחים בנושאי ניהול פרויקטים, לעבור לעתים קרובות עם הצוות על האתגרים הגדולים ביותר שלהם בעבודה ולתכנן יחד איתם פתרונות ודרכי פעולה כדי להתמודד עם אותם אתגרים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה