ניהול עובדים בשיטת הספר הפתוח

ניהול עובדים בשיטת הספר הפתוח

ישנם מנהלים המצפים מחדרנית, נהג או קוסמטיקאית, לקרוא מאזנים רבעוניים ואף להעלות הצעות ייעול. הם לא חיים בסרט, הם מיישמים את מודל הספר הפתוח

שיתוף
ניהול עובדים
ניהול עובדים

ישנם מנהלים בחברות פרטיות במשק המאמינים בשקיפות מלאה בכל הקשור להתנהלות הפיננסית של הארגון. מנהלים אלו מאמינים בשיטת ה-Open Book Management שדוגלת במדיניות של שיתוף העובדים בהתנהלות הפיננסית של הארגון. מנהלים המאמינים בשקיפות מוחלטת אינם מסתירים מהעובדים דבר. הם מציגים בפניהם מאזנים, תכניות עתידיות, מלמדים אותם איך לקרוא דוחות ולהבין את החישובים הכלכליים של ההנהלה בכל תחום כך שבידי העובדים יהיו כלים להבין ולהתנהל כלכלית נכון יותר, כל אחד בתחומו הוא.

על פי המגזין Human Resources Inc, כ-83% מהחברות הקטנות המובילות את שוק העבודה האמריקאי דוגלות ברמה זו או אחרת במדיניות הספר הפתוח. רובן מתבססות על תיאוריית הספר The Great Game of Business, מאת ג'ק סטאק (Jack Stack).

חברת Pool Covers, המספקת פתרונות בטיחותיים לבריכות פרטיות (כמו מעקי בטיחות, כיסוי בריכה ועוד), אימצה את המודל והיא מיישמת אותו במשרדי החברה הראשיים בקליפורניה. 

כל עובד חדש ב-Pool Covers נדרש לעבור מסלול הכשרה מטעם החברה וכן לעבור את מבחני מועצת ההנהלה כדי שיהפוך לעובד ולבעל מניות, בו זמנית, עם כניסתו לתפקיד. כל עובד חדש שמתקבל לחברה (ששוויה מוערך בכ-6.3 מיליון דולר) מבלה בין 4 ל-5 ימי עבודה כשהוא לומד על המודל העסקי של החברה ועל מצבה הפיננסי באופן יסודי. לאחר תהליך ההכשרה, העובדים מוזמנים לישיבות הנהלה ולוקחים חלק בתהליך קבלת ההחלטות ואף יוזמים רעיונות לשיפור ומציעים דרכים לפתור בעיות קיימות.

השימוש במכשירי GPS לעובדי השטח היה אחת ההצעות של העובדים לשיפור השירות, עמידה ביעדים וחיסכון במשאבים (זמן ודלק). כמו כן, היות והעובדים מבלים שעות מרובות בדרכים, אחד העובדים הציע התקנת מכל דלק בסמוך למשרדי החברה, גם כן כדי לקצר את מסלולי הנסיעה, לחסוך בזמנים ובהוצאות לספקי אנרגיה שונים בצורה מבוזרת.

לורה אורטמן וג'פרי אבנסון, מנהלי Ginger Bay Salon & Spa במדינת מיזורי, הם חסידים גדולים של מדיניות הספר הפתוח. בעסק שלהם כל עובד ספא, בין אם זו חדרנית, קוסמטיקאית או מעצבת שיער, כולם כאחד עוברים מסלול הכשרה פיננסית במסגרתו הם מקבלים כלים מקצועיים לנתח את מצבה הפיננסי של החברה בשלב הראשון ובשלב השני הם נדרשים להיעזר בכלים ובתובנות שלהם כדי להוביל את החברה לכדי חיסכון והתייעלות ואף לכדי שגשוג.

עובדי הספא מקבלים עדכונים פיננסיים – בזמן אמת – על גבי מסך בחדר הצוות. הנהלת החברה משתמשת בערוץ זה כדי לפרסם את ההישגים של כל עובד, החל מעמידה ביעדים ועד לתרומתו הכלכלית של כל עובד לארגון.

כדי להגביר את המעורבות של כלל העובדים בספא במצבה הכלכלי של החברה, אימצה Ginger Bay Salon & Spa מערכת התרעות העובדת על מצבי כוננות מענף אחר לגמרי – HLS Home Land Security (ביטחון מולדת). מערכת ההתרעות הזו מחוברת לבסיס הנתונים הפיננסיים של החברה והיא ערוכה לספק התרעות בסולם של 1-5. מצב אחד הוא של עסקים כרגיל, כאשר הכול כשורה, ומצב 5 הוא כוננות חירום, כאשר יש צניחה מדאיגה במספרים – זו ההתרעה החמורה ביותר שגורמת לעובדים לעצור הכול ולעשות הערכה מחדש.

אורטמן: "מערכת החירום הכניסה את העובדים לחרדות בהתחלה, אבל זה לטובה. זו מערכת שמאפשרת לנו לדעת מה קורה בכל רגע נתון ולהגיב. עובדים שמבינים שהעסק במצב חירום נכנסים מיד ל-mode של 'מה אני יכול לעשות?', 'איך אני יכול לעזור?'. העובדים שלנו העלו רעיונות מדהימים וייצרו פתרונות גאוניים לשיפור והתייעלות בעקבות המעורבות הטוטאלית שלהם במצבה הפיננסי של החברה."

  

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה