שיתוף

התרבויות הארגוניות המוצלחות ביותר אינן מתרחשות במקרה. הן דורשות עבודה יסודית כדי לגבש אותן ולהטמיע אותן בחברה.

ברגע שמנהלי משאבי האנוש החליטו ביחד עם ההנהלה הבכירה על ביצוע שינוי בתרבות הארגונית הקיימת, יש להעביר לכלל העובדים מסר אחד, חד וברור: מעתה ואילך, זוהי הדרך שבה אנחנו עובדים, פועלים ועושים עסקים. מעתה והלאה זו היא התרבות הארגונית שלנו.

מחקרים שבוצעו על ידי חברת המחקרים האמריקאית גאלופ מצביעים על כך שרק כ-41% מהעובדים בארגונים בארה"ב (פחות ממחצית העובדים במדינה) השיבו בסקר כי הם 'מסכימים מאוד' עם הקביעה כי הם יודעים מהם העקרונות המנחים של הארגון שבו הם עובדים ובאיזו דרך הארגון שבו הם עובדים מבדל עצמו מהמתחרים.

נתון זה הוא יותר ממדאיג והוא צריך להוות נורה אדומה מהבהבת עבור מנהלים בכירים, ובה בעת גם הזדמנות להפשיל שרוולים ולהתחיל לפעול כדי לשפר את המצב.

ושיפור המצב מתחיל בתקשורת נכונה. הכוונה היא שעל ההנהלה הבכירה בארגון ועל מנהלי משאבי האנוש לשמש דוגמה לעובדים בכל דרך, כחלק מתקשורת אורגנית יומיומית בארגון.

חשוב מאוד לעודד תקשורת מסוג זה בכל הרמות והדרגים בארגון.

יתר על כן, מנהלים בכל הדרגים, מהבכירים ביותר ועד המנהלים הזוטרים ביותר חייבים לוודא שהמסרים שלהם מגיעים לל עובד ועובדת, עד אחרון העובדים.

יש לזכור כי מנהלים ועובדים כאחד חייבים להבין את מכלול הסיבות לכך שהתקבלה ההחלטה על השינוי בתרבות הארגונית.

ויש להבהיר למה השינוי בתרבות הארגונית הוא מהלך רצוי וחשוב לחברה. חשוב מאוד שהעובדים ישמעו על הצורך בשינוי, ולא פחות חשוב, שיחושו בעצמם שיש צורך בשינוי.

על העובדים לדעת כיצד התמקדות בהתפתחותם האישית היא תוצאה ישירה של השגת היעדים, המטרות והמשימות של הארגון. והם צריכים לדעת מדוע השינוי הספציפי בתרבות הארגונית יכול להביא איתו שדרוג ושיפור הביצועים והתוצאות העסקיות.

לכן, כדי להבהיר בצורה ברורה מה צריך להיות השינוי בתרבות הארגונית יש קודם כל ליצור תוכניות לתקשורת בתוך הארגון, שתומכות ביוזמות ובסדרי עדיפויות של מחוברות העובדים.

בנוסף, יש לעודד את העובדים לגלות מהן השיטות והדרכים הטובות ביותר ליצירת תמונה מוחשית של איך צריכים לפעול צוותים המורכבים מעובדים בעלי רמת מחוברות גבוהה, ואיך עליהם להגיע לביצועים גבוהים.

זאת ועוד, יש לייעד עובדים שיהיו ממונים על הטמעת התרבות הארגונית. תפקידם של עובדים אלה יהיה לתקשר, לאסוף מידע ולהמליץ על שיטות עבודה מועדפות.

מדובר בשיטות שיאפשרו לשתף את המידע לגבי הטמעת התרבות הארגונית החדשה עם מנהלים אחרים, לענות על שאלות ולתמוך בפיתוח השינוי בתרבות הארגונית בקרב מנהלים ועובדים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה