שיתוף

ההחלטה האם לשכור את שירותיו של יועץ ארגוני עצמאי (פרילנס)  תלויה בצרכיו הייחודיים של הארגון, במורכבותם של התפקידים במחלקת משאבי אנוש ובמשאבים הזמינים לארגון.

מנהלי משאבי אנוש צריכים לבצע הערכה מדויקת של הכישורים הספציפיים הנדרשים, את משך הצורך ביעוץ ואת השלכות העלויות, לפני שהם מחליטים להוציא משימות משאבי אנוש מסוימות למיקור חוץ.

ללא קשר לגודל הארגון, מיקור חוץ יכול להיות מהלך אסטרטגי שיאפשר גישה למומחיות מיוחדת, לשיפור היעילות ולנווט אתגרים בצורה יעילה.

בקצרה, שכירת יועץ ארגוני עצמאי יכולה להיות החלטה אסטרטגית עבור מנהלי משאבי אנוש המבוססת על גורמים מסוימים.

ההחלטה על הוצאה למיקור חוץ של תפקידים מסוימים במחלקת משאבי אנוש ליועץ ארגוני חיצוני תלויה בצרכים הספציפיים של הארגון, בסדר העדיפויות ובנסיבות של הארגון.

להלן כמה שיקולים ותרחישים שבהם כדאי לשכור את שירותיו של יועץ ארגוני עצמאי:

באילו נסיבות כדאי לשכור יועץ ארגוני עצמאי:

1 מומחיות מיוחדת:

כאשר הארגון עומד בפני פרויקט או יוזמה הדורשת מומחיות מיוחדת (למשל, ניתוח תגמול העובדים, פיתוח מנהיגות או הטמעת טכנולוגיית משאבי אנוש), שכירת יועץ ארגוני עצמאי בעל מומחיות בתחום זה יכולה להיות משתלמת יותר מאשר העסקת עובד במשרה מלאה

2 צרכים זמניים או לטווח קצר:

עבור פרויקטים קצרי טווח או משימות שאינן מצדיקות משרה מלאה, שכירת יועץ ארגוני עצמאי מאפשרת לארגון גישה למומחיות על בסיס זמני ללא התחייבות ארוכת טווח.

3 תכנון אסטרטגי וניהול שינויים:

במהלך תקופות של תכנון אסטרטגי, שינוי ארגוני או ארגון מחדש, יועץ ארגוני עצמאי יכול לספק תובנות והכוונות חשובות.

יועצים ארגוניים עצמאים מביאים נקודת מבט חיצונית ויכולים לסייע בעיצוב ויישום אסטרטגיות לניהול שינויים.

4 הגדלת צוות:

אם צוות משאבי האנוש מתמודד עם עלייה זמנית בעומס העבודה עקב גורמים כמו צרכי גיוס מוגברים או פרויקט משאבי אנוש מורכב, יועץ ארגוני עצמאי יכול לספק תמיכה נוספת ללא צורך בגיוס עובדים קבועים.

אילו משימות משאבי אנוש מתאימות ביותר למיקור חוץ:

1 גיוס ורכישת כישרונות:

אם הארגון זקוק לגיוס בנפח גבוה או כזה שדורש אסטרטגיות מיוחדות לרכישת כישרונות, מיקור חוץ ליועץ גיוס יכול להיות יעיל.

2 תוכניות הדרכה ופיתוח:

פיתוח מקצועי והעברה של תוכניות הדרכה יכולות להתבצע במיקור חוץ ליועץ בעל מומחיות בתכנון והנחיית הדרכה, במיוחד עבור מיומנויות מיוחדות או פיתוח מנהיגות.

3 ניתוח שכר והטבות:

בכל הקשור לניתוח שכר והטבות הכוללים יתרונות מעמיקים, יועץ ארגוני עצמאי יכול לספק בדיקות וחקר שוק כדי להבטיח שהארגון יישאר תחרותי.

4 יישום טכנולוגיית משאבי אנוש:

הטמעות של מערכות טכנולוגיות חדשות או עדכון מערכות טכנולוגיות קיימות עשויות לדרוש מומחיות טכנית.

יועץ ארגוני בעל ניסיון ברתימת העובדים להטמעה מוצלחת של המערכת יכול להנחות את התהליך בצורה יעילה.

האם כדאיות שכירת יועץ ארגוני עצמאי תלויה במספר העובדים בארגון:

ארגונים קטנים יחסית, שהמשאבים שלהם מוגבלים יותר, יכולים להיות במצב שעדיף להם לבצע מיקור חוץ (ליועץ ארגוני חיצוני) של תפקידים ספציפיים של משאבי אנוש, במיוחד אם חסר להם תקציב לצוות משאבי אנוש במשרה מלאה. זה מאפשר להם לקבל מומחיות על בסיס הצורך.

עם זאת, גם לארגונים גדולים כדאי לפעמים לשכור יועץ ארגוני חיצוני, לצורך מומחיות זמנית או כדי לתמוך ביוזמות אסטרטגיות ספציפיות, בלי להכביד יתר על המידה על הצוות הקיים שלהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה