יותר משרות משאבי אנוש מצריכות כישורי ביג דאטה

יותר משרות משאבי אנוש מצריכות כישורי ביג דאטה

מחלקות משאבי אנוש משתנות במהירות. אחד השינויים הבולטים ביותר הוא דרישה הולכת וגוברת לאנשים שיודעים לעבוד עם נתונים גדולים

שיתוף
טכנולוגיה והעלאת מוטיבציה

טכנולוגיה והעלאת מוטיבציה

"הגיקים הגיעו אל משאבי האנוש!" הצהיר ג'וש ברסין, מייסד חברה למחקר וייעוץ לעסקים על בסיס למידה תאגידית. "סטטיסטיקאים, מתמטיקאים ומהנדסים נכנסו למרחב אנליזת האנשים (people analytics)." 

בכתבה שפורסמה בפורבס שרטט ברסין, יועץ עסקי בעל שם, את התפתחות השימוש בביג דאטה, שאותה הוא מכנה people analytics בתהליכי גיוס וניהול כישרונות. "מחלקות משאבי אנוש נהיות רציניות בנוגע לאנליזות. ואני מתכוון לרציניות," הוא כתב. עד כמה רציניות? נתונים של חברת Wanted Analytics מציגים כמה מספרים שמראים את הגידול במשרות משאבי אנוש שדורשות כישורי ביג דאטה.

נתונים גדולים – דרישת חובה
על אף שאין מדובר במספרים גדולים – רק 400 משרות גיוס ברבעון האחרון של 2014 דרשו כישורי עיבוד נתונים, אולם על פי Wanted Analytics מדובר בגידול של 54% משנה לשנה. הדרישה לכישורי ביג דאטה מופיעה לעתים קרובות יותר בפרסומי משרות משאבי אנוש כלליות וכן במשרות משאבי אנוש לתפקידי מחשוב, מומחי הטבות ואנשי הכשרה.

ברבעון האחרון של 2014, כ-1,500 משרות משאבי אנוש כלליות דרשו ידע כלשהו או שימוש בכלי ביג דאטה, וזהו גידול של יותר משליש בהשוואה ל-2013. ב-770 המשרות של מומחי הכשרה ופיתוח או ניהול שציינו בהם ביג דאטה נראתה עלייה גדולה אף יותר – 46%. משרות כמו ניהול הטבות דרשו תמיד הבנה כלשהי של נתונים גדולים ויישומם, בין אם נעשה שימוש במילים אלה ובין אם לא. ברבעון האחרון, מצאה חברת Wanted Analytics יותר מ-10,000 משרות ניהול הטבות שבמודעות הדרושים עבורן נושא הביג דאטה צוין כדרישת חובה.

על פי Wanted Analytics, בכל משרות משאבי אנוש שמופיעות באינטרנט, הדרישה להבנה בביג דאטה עלתה ב-41%.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה