Mobile: משאבי אנוש דור המחר

Mobile: משאבי אנוש דור המחר

שימוש ב-Mobile עונה על צרכיו העסקיים של גוף משאבי האנוש בארגון, שלעתים עדיין נתפש כתחום לא טכנולוגי. כיצד? מרגלית ורנר, סמנכ"לית טכנולוגיות בחילן, מסבירה

שיתוף
משאבי אנוש ומובייל

משאבי אנוש ומובייל

"עולם ה-Mobile כבר מזמן אינו רק טלפוניה – הוא המשך טבעי של עולם ה-WEB. אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה, ואנחנו בהחלט שם". כך אומרת מרגלית ורנר, סמנכ"לית טכנולוגיות של חילן, בראיון מיוחד ל-HRus.

המציאות מראה תעבורה גדולה של משתמשים אל המכשירים הניידים, ואין ספק שהארגונים והמנהלים רוצים לעשות שימוש ביכולת זו. לדבריה של מרגלית, העולם הטכנולוגי מנסה לתת מענה לנושאים רבים וה-Mobile עונה על מספר היבטים. בהיבט הזמינות למשל, אדם המחזיק במכשיר חכם, מצד אחד הוא זמין בכל עת ומצד שני המידע המסופק על ידי אפליקציות ה-Mobile נגיש עבורו בכל עת . היבט נוסף הוא היכולת של אפליקציות ה-Mobile לזהות בכל עת גם את המיקום הגאוגרפי של המשתמש במכשיר Mobile.

מרגלית ורנר חילן
מרגלית ורנר

כמובן שבד בבד עם היכולות והיתרונות שמספק עולם ה-Mobile, יש להתייחס ולתת מענה לאבטחת המידע של מקורות המידע הנגישים באמצעות המכשיר הנייד. מדובר במהפכה בה כל הארגונים שבידם מערכות ממשקיות צריכים לתת מענה לאבטחת המידע באפליקציות הסלולריות. אפליקציה חדשה שפיתחה חילן מעניקה מענה לצרכים השונים של עולם משאבי האנוש.

מה הביא את חילן לפתח מערכת משאבי אנוש תומכת Mobile?

מרגלית ורנר: "השפעותיו הרבות של הטלפון החכם והטאבלטים על עולם משאבי האנוש הארגוני, הביא את חילן לפתח מערכת תומכת Mobile המעצימה את ההשפעות האלה: עליה באיכות השירות הניתן למנהלים ולעובדים ועלייה באפקטיביות ובתוצאות העסקיות של הארגון.
בשעה שעל ארגונים להתרכז במתן פתרונות ללקוחות שלהם על בסיס הטכנולוגיה, לעתים קרובות קורה שהם אינם מתרכזים במענה עבור עובדיהם עצמם. כך שהרחבת שירותי הענן שלנו גם לתחום הסלולר נועדה לאפשר לארגון להתרכז יותר בלקוחותיו ובעזרתנו להשלים את השירות עבור העובדים".

מה מציעה המערכת?

"אנו מסתכלים על סט היכולות שה-Mobile נותן לנו ומאפשרים באמצעות המערכת לתת לעובדים ולמנהלים מידע זמין גם כשהם נמצאים מחוץ למקום העבודה. דוגמא למידע משמעותי ונגיש שהמערכת מציעה עבור המנהל הוא היכולת לדעת מי מהעובדים כבר הגיע לעבודה, מי החתים כרטיס ולכן מי זמין לקבל קריאה מלקוח. הדבר מהווה יתרון עצום עבור עובדים פרויקטליים שעובדים אצל לקוחות, וכמובן זוהי הקלה עצומה גם לעובדים עצמם, שיכולים להשתמש במערכת מהירה ונגישה ומתאפשר להם דווח נוכחות בלחיצת כפתור. המערכת מתוחכמת מספיק כך שארגון המנהל פרויקט ומעסיק עובד בשטח יכול ליהנות מקליטת נוכחות העובד בקלות, כדי שידע לאיזה פרויקט הגיע ומתי. בנוסף לאספקט הניהולי יש גם אספקט שירותי לעובד, כי דיווח הנוכחות שלו קל יותר עבורו".

האם המערכת תומכת גם באפליקציות קיימות שמחלקת משאבי האנוש יכולה להיעזר בהן?

"מצלמת הטלפון החכם מאפשרת סיוע בשימוש באפליקציות שונות. המערכת של חילן מתממשקת למצלמת ה-Mobile ומציעה סט של אפשרויות, כמו דיווח וצירוף מסמכים לתהליכים שונים. לדוגמא, בעת דיווח היעדרות ניתן לצלם את אישור המחלה ולצרפו לדיווח הנוכחות.
דוגמא נוספת היא שימוש באפליקציה בעת הכנת דו"חות הוצאות, כשניתן לצלם חשבוניות ולצרפן לדו"ח. את הפעולות האלה יכול העובד לבצע בזמנו החופשי, וחשוב להוסיף כאן הסתייגות: האפליקציה תומכת בכך טכנולוגית, אך תהליכי הרגולציה מחייבים לשמור את מסמכי המקור. לפיכך האפליקציה מאפשרת סריקה ושמירת המסמכים בדואר הפנימי לצורכי הרגולציה".

כיצד המערכת תורמת לרמת שביעות הרצון של העובדים?

"אנשי משאבי אנוש מחפשים את שביעות הרצון של העובדים, ובשימוש במערכת מתקדמת העובדים ללא ספק מרוצים. שביעות הרצון גבוהה כאשר העובד מרגיש שהחברה צועדת עם הזמן, ומובן שמדובר גם בניהול נכון יותר. רוב העובדים רוצים לראות שהחברה מעניקה להם שירותים כפי שהם רגילים לתת שירות. שימוש במערכות מתקדמות יביא לייעול תהליכי עבודה ויעשה את החיים קלים יותר, למשל כשהעובד ידווח נוכחות והמערכת תעשה את העבודה בשבילו – אז תעלה גאוות היחידה שלו כאשר ידע כי גם התהליכים היומיומיים שלו הם קלים יותר לביצוע עבורו".

מהי רמת ההיענות של ארגונים למערכת?

"את אפליקציית ה-Mobile השקנו לפני כשנה ובהחלט ניתן לראות התעניינות הולכת וגדלה. אין ספק שנוצר הצורך משום שהרגלי השימוש של כולנו השתנו – המכשיר הנייד שימושי מאוד במבחר אפליקציות כך שאנו צריכים אותו גם להתנהלות שלנו מול ספקים וגם למקום העבודה שלנו, וזה טרנד צובר תאוצה. כך שבהחלט ניתן לומר שהשוק אמר את דברו".

לסיכום, פתרונות הנשענים על האפליקציה הסלולריות מעניקים למשאבי האנוש, שעד לא מכבר נתפש כגוף שירותי יותר וטכנולוגי פחות – חיבור לעובדים באמצעות העולם הטכנולוגי וכך תורמים לשיפור השירות לעובדים ולייעול תהליכים עסקיים. לדבריה של מרגלית ורנר, המטרה היא להסתכל על היכולות הנוספות ולאתגר את הצרכים, מתוך הכרות עמוקה של הביזנס סביב המשאב האנושי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה