מנהלים בבריטניה: הערכת עובדים על פי תוצאות ולא נוכחות והגעה בזמן

מנהלים בבריטניה: הערכת עובדים על פי תוצאות ולא נוכחות והגעה בזמן

שיטות הערכת עובדים המסורתיות איבדו את הרלוונטיות שלהם בקרב 70% מהמנהלים בבריטניה, שעברו להערכה ע"פ תוצאות

שיתוף
טיפים למנהלי משאבי אנוש
טיפים למנהלי משאבי אנוש

ערב השנה האזרחית החדשה, כשכלל  החברות במשק מקיימות הערכות עובדים לקראת הארכת חוזים והעלאות שכר, חושפים המנהלים הבריטים את הקריטריון החשוב ביותר להערכת עובד והוא – הערכת עובד על פי מוכוונות תוצאה.

700 מתוך 1,000 מנהלים בחברות הבריטיות המובילות, חושבים ששיטת הערכת העובד המסורתית היא מיושנת ולא רלוונטית. מתוך סקר שהתפרסם בעיתון HR Magazine הבריטי, 70% מהמנהלים אינם שמים דגש על נושאים שהיו בעבר בבסיסה של הערכת העובדים: נוכחות, הגעה בזמן, הקפדה על נהלי עבודה לרבות יציאה להפסקות על פי נוהל, יחסי אנוש, תקשורת עם המנהל הישיר ועוד. שיטת ההערכה הפכה קצרה יותר, ממוקדת יותר, ופשוטה יותר – האם העובד עמד ביעדיו?

63% מקרב המנהלים, טענו שכלל לא מעניין אותם האם העובדים עסקו בעניינים פרטיים בזמן העבודה. 90% השיבו כי הם לא מקפידים על שעות עבודה מסודרות וכי אין להם בעיה עם עבודה גמישה (לרבות ביצוע משימות מחוץ למשרד ואף מהבית). ל-93% מהמנהלים אין שום בעיה לדרוש מהעובדים לעבוד שעות נוספות, בין אם זה במשרד ובין אם זה מהבית, העיקר שהעבודה תתבצע.

59% מהמנהלים מאפשרים לתת לעובדים שלהם לעבוד מהבית למשך ימי עבודה שלמים, אולם רק 12% מהנשאלים השיבו שהם מספקים לעובדים שלהם תשתית לעבודה מהבית.

פטר קלי, מנהל בכיר בתאגיד התקשורת Vodafone UK: "יש כאן דור חדש של מנהלים שחושבים שמשרה במתכונת   Nine-to-five  (09:00-17:00) היא לא רלוונטית כיום. מנהלים במשק אינם יכולים להרשות לעצמם לדאוג ליצירת כללי משמעת ופיקוח אחריהם, בעיקר לאור העובדה שכללים אלו אינם טומנים בחובם את הסוד להצלחה מסחרית. מנהלים במשק שואפים להצלחה, שמקורה בחתירה להישגים וזו איננה תלוית זמן ומקום. מנהלים מעבירים לעובדים שלהם, ביותר ויותר ארגונים, שלא מעניין אותם מתי העובדים הגיעו וכמה שעות הם 'בילו' בעבודה, מה שמעניין אותם זו התוצאה הסופית."

המודל החדש להערכת עובדים הוא בשורה חדשה למחלקות משאבי אנוש רבות, בהן עדיין ניתן למצוא שאלונים למנהלים הכוללים סעיפים כגון: "האם העובד מקפיד להגיע לעבודה בזמן?", "האם העובד מסכים להישאר מעבר לשעות העבודה" וכיו"ב.

זה בדיוק הזמן למחוק מהמחשב את הקבצים הישנים, כי בוודאי שלא יהיה בהם שימוש בעתיד הקרוב וכנראה גם לא הרחוק ולהתחיל לעבוד על שאלונים חדשים להערכת עובדים על פי יעדים, מטרות ומילת המפתח – תוצאות. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה