אעשה את המקסימום כדי להצמיח את האנשים בארגון!

אעשה את המקסימום כדי להצמיח את האנשים בארגון!

מירי שפיר, מנכ"לית חברת מטבחי רגבה, מציגה את השינוי הארגוני שעוברת החברה ומשתפת אותנו בתפישה הייחודית שלה את ההון האנושי

שיתוף
מירי שפיר, מנכ

 הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ 
לפרטים והרשמה לחצו כאן

מירי שפיר, מנכ"לית חברת מטבחי רגבה, תיקח חלק בפאנל המרצים שלנו יחד עם תמי מלול, סמנכ"לית משאבי אנוש של החברה, בכנס השנתי למשאבי אנוש 2015. לצד היועצים הארגוניים סמדר תדמור וקובי רוזנברג (מנהלים שותפים בחברת הייעוץ מטיס), מירי שפיר תציג את השינוי הארגוני שהיא מובילה בחברת מטבחי רגבה.

רקע על המרצה:
מירי שפיר הינה מנכ"לית חברת מטבחי רגבה (החל מנובמבר 2014). שפיר מונתה לתפקיד מנכ"לית מבית שכן היא צמחה מתוך מטבחי רגבה, מתפקיד מנהלת רשת חנויות של החברה במשך 3 שנים ושנתיים כמנהלת פיתוח ותפעול מכירות. לפני שהצטרפה למטבחי רגבה, שפיר עבדה בחברה לריהוט משרדי טקניון- פיניש, במשך 11 שנים, במגוון תפקידים.

מירי שפיר הגיעה לתחום הניהול לאחר מסלול ארוך ומרתק שהחל עוד בטרם התגייסה לצבא. שפיר למדה לתואר הנדסאית בניין, במסלול עתודה, והיא החלה את דרכה המקצועית כאמור כשרטטת, והתקדמה למספר תפקידי ניהול שהקנו לה ניסיון במגוון תחומים: שיווק, מכירות, פיתוח ועוד. במסגרת עבודתה בטקניון – פיניש, שפיר נשלחה ללמוד לתואר MBA (מנהל עסקים) במכללת רופין ושם היא התחברה לצד הניהולי / העסקי.

כיצד התחיל הקשר עם סמדר וקובי ממטיס?
מירי שפיר: אני יזמתי את הקשר עם סמדר וקובי כשחיפשתי ספקים להדרכות עובדים. חברת מטבחי רגבה בחרה כל שנתיים ספקים לביצוע הדרכות לאנשי מכירות. רציתי לבחור חלופה מרעננת שמבשרת גישה חדשה למכירות. עייפתי מכל המודלים והשיטות השכיחות למכירות, רציתי מישהו שיתחבר ללב של העובדים שלנו. במסגרת החיפוש שלי אחרי אותו "משהו", תמי מלול, סמנכ"לית משאבי אנוש שלנו, הפנתה אותי למטיס. היא הכירה את סמדר תדמור וחשבה שיהיה נכון להיפגש איתה ועם קובי ולראות מה הם יכולים להביא לתהליך.

ומה היה אותו "משהו" חדש ומרענן שהם הביאו לתהליך?
מירי שפיר: התרשמתי מהשאלות שהם הציגו, שלא התמקדו במכירות אלא בגישה הניהולית. הם עזרו לי להסתכל אחרת על קבוצות של בעלי תפקידים. יש לנו 13 חנויות ברחבי הארץ, בכל חנות יש מנהל ועוד מגוון של תפקידים: מעצבות, אנשי שרות, מנהלי סניפים וכיו"ב. הם רצו להבין איך קבוצות העובדים הללו פועלות? מה מניע אותן? איך נותנים להם כלים? משם יצאנו לדרך ששמה את העובדים במרכז ומתמקד בפיתוח העובד ולא רק בהדרכה.

השלב המתבקש הבא היה פיתוח ניהולי ומקצועי של אוכלוסיות נוספות בארגון: עובדי מטה, מפעל וכמובן ההנהלה. כמעט כל אנשי החברה הכירו את סמדר וקובי כיועצים שמלווים אותנו ולכן, כשאני נכנסתי לתפקיד מנכ"לית החברה, היה לי טבעי להמשיך לעבוד איתם והפעם בתפקיד ליווי מנכ"ל.

איך את מגדירה הצלחה וספציפית, איך הגדרת את המהלך עם העובדים כהצלחה?
מירי שפיר: בהתחלה הייתה תחושה שאנחנו זורעים זרעים. עדיין לא רואים תוצאות אבל התחלנו לראות התקדמות. לדוגמה, אחת המטרות בפיתוח עובדים הייתה להגדיל את המכירות ללקוחות הפרטיים וזה אכן קרה בעקבות התהליך, שהוביל את כולנו לעבוד בצורה הרבה יותר מבוקרת ומדידה.

קיבצנו את מנהלי הסניפים שלנו ופיתחנו עבורם מסלול הכשרה חווייתי שנמשך על פני שנה לערך. זה תרם להם הרבה מעבר להקניית הכלים המקצועיים כי הם למדו לעבוד יחד. בנוסף, הם קיבלו כלים לעבוד בצורה הרבה יותר מבוקרת, לבנות תכניות עבודה, לזהות את אזורי הנוחות של העובדים. נכנסנו איתם ממש לעומקם של תהליכים ניהוליים.

היו מנהלים שהארגון נפרד מהם כחלק מהתהליך?
מירי שפיר: אכן. היו מנהלים שנשרו כחלק מהתהליך. זו לחלוטין לא הייתה המטרה אבל זה קרה. המהלך כולו נועד להצמיח אנשים, להעצים אותם, לתת להם יותר ולדרוש מהם יותר. היו אנשים שהבינו שזה פשוט לא מתאים להם יותר. כפי שציינתי, המטרה שלי לא הייתה להיפרד מאנשים אלא לפתח אותם. אני לעולם לא אוותר על עובד או מנהל לפני שאדע שעשיתי את המקסימום שביכולתי כדי לתת לו כלים להצליח.

לאנשים קשה להתמודד עם שינויים, זה טבעי. מאחורי כל שינוי מסתתר פחד של האנשים מהשינוי, שתפקידנו כמנהלים לזהות אותו ולסייע להם להירתם למהלכים, תוף שיתוף במטרות שלנו בשינויים המתוכננים. זה קשה כי אנחנו חברה שקיימת כבר 60 שנה ופועלים בה 4 דורות. יש לנו עובדים עם ותק של 30 ו-40 שנים. אנשים שפורשים לצד אנשים צעירים שמביאים רוח רעננה, חדשנות ויוזמות חדשות. חשוב לי לשמר ולחזק את האנשים שלי, הם המשאב היקר והחשוב ביותר (אלה שני דברים שונים).

אני לומדת לצעוד בשבילים מקבילים של שימור ושינוי, לחזק ולהעצים, למקסם יכולות של עובדים, לרתום אותם לתהליכים ולסייע להם להתמודד עם החשש מפני שינוי.

מה המסר שלך למנהלי משאבי אנוש ובכלל למנהלים במשק?
מירי שפיר: בכניסה שלי לתפקיד רציתי יועץ שילווה אותי. אנחנו עושים יחד פגישות וסדנאות של ההנהלה ומתמקדים בפיתוח של ההון האנושי. נוצרה אווירה ושפה חדשה בקרב חברי ההנהלה. כל אחד מביא איתו ניסיון חיים, ניסיון מקצועי, תפישה ניהולית והרבה רצון. יחד אנחנו שותפים לבנייה של תרבות ארגונית שנשענת על ערכים ומסורת ארוכת שנים של החברה המיוחדת הזו.

אני כמנכ"לית אעשה את המקסימום להצמיח אנשים. בשביל למקסם את זה אני מוכנה לקבל המון כלים, ידע, תובנות, ניסיון ופרספקטיבות חדשות מבחוץ. היועצים שמלווים אותי, סמדר וקובי, מציגים לי דברים מזווית חדשה. דברים שאני לא תמיד רואה מהמקום שבו אני נמצאת. יתרה מזאת, יועצים חיצוניים מביאים איתם ניסיון מענפים ומארגונים אחרים. אני מדברת על מצבור של חוויות, הצלחות וכישלונות, שאליהם לא נחשפתי ולכן הידע שלהם מקצר תהליכים. במקום ללמוד לבד, אני מסתמכת על הידע שלהם וזה מעשיר אותי ומאפשר לי להעשיר ולהעצים את המנהלים והעובדים שלי.

המסר שלי למנהלי משאבי אנוש הוא לא לחשוש בעצמם משינויים, לקחת מקום של יוזמה והובלה, לפתח ערוצי תקשורת פתוחה עם כל הרבדים בארגון ולבסס שיתוף פעולה עם יועץ. בחירה נכונה של יועץ היא בחירה שתביא לארגון ערך מוסף רב, אך לא תעשה למנהל משאבי האנוש קיצורי דרך, מפני שאני רואה חשיבות רבה מאוד למקום שלו בארגון ובהנהלה.

 הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס השנתי למשאבי אנוש שיתקיים ב-25/26 במרץ. 
לפרטים והרשמה לחצו כאן

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה