השליחות שלי היא ללוות ולתמוך במשפחות שיוצאות לשליחות

השליחות שלי היא ללוות ולתמוך במשפחות שיוצאות לשליחות

חני בן שימול, מנכ"ל ובעלים של Realocation, מסבירה את האתגר שחווה משפחה ברילוקיישן ומציגה את הדרך שלה לוות מקרוב משפחות שטסות רחוק

שיתוף

ההרשמה לכנס השנתי לרילוקיישן 2015 בעיצומה! הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס שיתקיים ב-25 במרץ. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן

חני בן שימול, מנכ"ל ובעלים של חברת Realocation, הייתה הבחירה הטבעית שלנו לכנס השנתי לרילוקיישן 2015. בן שימול, המנהלת את החברה לייעוץ למשפחות ברילוקיישן לצד מיכל דליות (סופר נני), הינה מאמנת משפחתית, בוגרת מדעי ההתנהגות, ניהול וכלכלה מאוניברסיטת בן גוריון, אשר חזרה מרילוקיישן מסינגפור ולונדון לאחר שבע שנים.

 איך הגעת לתחום הרילוקיישן?
חני בן שימול: אני אימא לחמישה ילדים. לפני שנה וחצי חזרנו מרילוקיישן של 7 שנים בחו"ל. שנתיים בסינגפור וחמש שנים בלונדון. למעשה, אני מאמנת משפחתית שבמהלך הרילוקיישן שלי בלונדון החלטתי להקים ביה"ס להורים החווים את תהליך הרילוקיישן. התמקדתי בעיקר בישראלים שעברו רילוקיישן והתמודדו עם אותם האתגרים הרגילים (האישיים-משפחתיים) שכולנו חווים כשאחד מבני הזוג נשלח מטעם העבודה.

מה הם האתגרים העוברים על המשפחות ברילוקיישן?
חני בן שימול: כאשר מגיעים למדינה זרה, כל אחד מבני המשפחה מתמודד עם אתגרים הנובעים מהשוני התרבותי, הדו לשוניות, המסגרות החינוכיות הבאות עם דרישות שונות מהמסגרות הישראליות. הנושא החברתי המשפיע הן על הילדים שצריכים ללמוד להתבטא בשפה הזרה להם והן לבת הזוג אשר נעקרה מהקריירה שהייתה לה ומההווי החברתי, וצריכה כעת לבנות לעצמה מסגרת יום יומית חדשה השונה מזו שהורגלה אליה עד כה. כל אלה משפיעים על הלך הרוח של המשפחה ומוסיפים לבעל או לאישה (שבעקבותיו/ה עברו את תהליך הרילוקיישן) לחצים המשפיעים על חיי היום יום ועל תפוקת העבודה.

איך חברת לסופר נני מיכל דליות?
חני בן שימול: בסיום שנת פעילות בבית הספר שלי בלונדון יצרתי קשר עם מיכל והזמנתי אותה להשתתף באירוע הסיום ולספר על רילוקיישן מנקודת מבטה. מיכל מצאה כי הנושא קרוב לליבה היות ושלושה מתוך ילדיה עשו רילוקיישן. לאחר המפגש הזה מצאנו שפה משותפת והחלטנו להקים את Realocation. עם הקמת החברה, שמנו לעצמנו למטרה לתת מענה לחלקים הרכים של העובד ומשפחתו, מתוך אמונה שטיפול בצרכים הללו ייתן מענה וליווי לעובד ומשפחתו במקביל לחברה המעסיקה ויסייע הן בהשגת התפוקות הרצויות והן בשימור העובד במקום עבודתו גם לאחר החזרה ארצה.

מה התהליך שעובר העובד ובני משפחו מרגע הידיעה שהם מועמדים לרילוקיישן?
חני בן שימול: מרגע שעולה רעיון הרילוקיישן, עולה למעשה ההזדמנות לשינוי. עולים הרבה דברים כגון: חששות – האם זה מתאים למשפחה? האם זה מתאים לילדים? מה ניתן להפיק מהרילוקיישן? מה הם המכשולים שבהם עלולים להיתקל?

לרוב, אנשים הולכים קודם לדברים הבסיסיים: מציאת דירה, בתי ספר ולאחר ובמהלך התקופה הזו המשפחה מנסה להשיג כמה שיותר מידע על מה שהם הולכים לעבור. הם לרוב נעזרים בפורומים, חברים, מפגשים עם משפחות אחרות שעברו או עוברות במקביל אליהם את התהליך. העובד ומשפחתו לוקחים על עצמם את התפקיד הלוגיסטי, קרי בדיקת המעבר, הוויזות, וכדומה.

קרוב יותר למעבר נדרשת הכנה מנטלית, משמע תאום ציפיות עם הילדים והאישה, מה בעצם אנו רוצים להשיג מהתהליך? נדרשים תהליכי פרידה מהמשפחה, מחברים ומסגרות שונות. ישנו צורך לעשות תהליך אריזה – לדעת מה אנו רוצים לקחת אתנו במטוס? מה לשים במכולה? זו בעצם ההכנה הרכה לרילוקיישן. מרגע שעולה ההזדמנות ועד לרגע שיורדים מהמטוס. מעבר להכנה הנכונה עד לירידה מהמטוס אנו מנסות לעזור למשפחות "לפרוק את המזוודה התיאורטית" ברגע שנוחתים.

לרוב, ברגע שנוחתים קיים בלבול מאוד גדול. על אף שהתכוננו מראש, המון רגשות מתעוררות בבת אחת. לא ברור במה בעצם צריך לטפל קודם? ישנם המון נושאים לוגיסטיים – איך הופכים את המבנה שמצאנו לבית? המשפחה נוחתת למציאות שבה היא נדרשת לקבל החלטות ולפעול למציאת מסגרות חינוכיות לילדים, מציאת תעסוקה לבת הזוג ולהתחיל בעצם לחיות במקום זר.

חשוב לנו שהעובד, בת זוגו וילדיו, יקבלו כולם מענה לאתגרים והקשיים שאתם הם מתמודדים. עצם הסיוע לבנות הזוג ולילדים מסייע גם לבעל (הגורם לרילוקיישן) להירגע ולהיות מרוכז יותר בעבודתו. בצורה כזו יתאפשר לו לתת תפוקה טובה בעבודה ולהתרכז בענייני עבודה. כאשר בנות הזוג והילדים נינוחים, נוצרת סינרגיה המובילה ליצירת דינמיקה חדשה שיכולה להוות הזדמנות טובה לכל אחד מבני המשפחה ולכל המשפחה יחדיו.

איך Realocation מספקת מענה לאותם קשיים רכים?
חני בן שימול: כל משפחה מתמודדת עם קשיים שונים. מיכל ואני נותנות למשפחה את הסיוע בהתמודדות עם הציפיות שלהם. לכל משפחה יש מטרות אחרות. ישנן משפחות ששמות לעצמן למטרה "לקפוץ מדרגה כלכלית" בכדי לחזור לארץ ולחיות חיים נוחים יותר. ישנן משפחות שמעוניינות לחוות עולם ולטייל. כל משפחה יוצאת לדרך מסיבה אחרת.

האחריות של המעסיקים הנה בהבנה שהם לא שולחים רק עובד אלא גם בת הזוג וילדים ועל כן חשוב שבת הזוג לא תהיה מתוסכלת. חשוב שבת הזוג תהיה שותפה ולא תרגיש תסכול על כך שהיא ויתרה על עצמה ואולי חשפה את הילדים למשבר מיותר.

ישנם תסכולים רבים איתם כל משפחה שעוברת רילוקיישן צריכה להתמודד עד שהפער נסגר ואנו בחברה Realocation מודעות לקשיים הרכים הללו ומכירות את הכלים שיוכלו לסייע לבני המשפחות להתמודד ולגשר בין הציפיות שלהם לבין המצב הקיים ולסייע להן לצמצם את הפער ולהכיל את המעבר באופן הנכון ולסייע בשימור המשפחה מחד ומאידך בשימור העובד בחברה.

מה המסר שאת רוצה להעביר לעובדים שניצבים לקראת רילוקיישן?
חני בן שימול: המסר העיקרי שלי הנו שברגע שלוקחים את ההזדמנות לתהליך רילוקיישן, השאיפה היא להשיג ממנו את המרב! צריך לדעת שיוצאים למסע הזה ביחד כמשפחה וכי חשוב לתת לכל צד את המענה. צריך לזכור לבצע סדרי עדיפויות בכדי לתת לכולם את המענה. להיפרד בצורה נכונה ממי שנשאר בארץ, בכדי לא ליצור מועקות. חשוב לעשות התאמות מחדש כמשפחה. רילוקיישן זו שליחות בעקבות העבודה של הגבר אבל היא תצליח רק כשהמשפחה כולה תקבל / תכיל / תמצה את התהליך בצורה מיטבית.

ההרשמה לכנס השנתי לרילוקיישן 2015 בעיצומה! הירשמו עוד היום – ללא עלות – לכנס שיתקיים ב-25 במרץ. לפרטים והרשמה יש ללחוץ כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה