מחקר: משאבי אנוש מרחיבים את תפקידם האסטרטגי

מחקר: משאבי אנוש מרחיבים את תפקידם האסטרטגי

החוקרים זיהו עלייה בשיעור השתתפות ראשי חטיבת משאבי אנוש בארגוני שונים ברחבי העולם כחלק מהדירקטוריון או מצוות ההנהלה הבכיר

שיתוף
שיטות עבודה במשאבי אנוש

שיטות עבודה במשאבי אנוש

משאבי אנוש מרחיבים את תפקידם האסטרטגי – אין אלה חדשות מרעישות פרט לעובדה שהפעם מדובר באמירה המעוגנת מחקרית בדוח שפורסם בשבוע שעבר על ידי Cranet, המכון למשאבי אנוש, ניהול מדיניות ושיטות עבודה בארה"ב. ממצאי המחקר מתבססים על סקר שנערך בקרב קרוב ל-700 בכירים בתחום משאבי אנוש בארגונים המונים למעלה מ-200 עובדים.

כוח Photo by hin255החוקרים זיהו עלייה בהשתתפות ראשי חטיבת משאבי אנוש בארגוני שונים ברחבי העולם כחלק מהדירקטוריון או מצוות ההנהלה הבכיר. כך, כ-70% מהארגונים משלבים את בכירי משאבי אנוש בצוות ההנהלה, בהשוואה ל-63% ב-2009 ול-41% בלבד לפני כעשור.

הדוח דן בשימוש בטכנולוגיה כבסיס למנהיגות מוגברת של משאבי אנוש, כאשר 83% מהארגונים עושים שימוש במערכות מידע או מערכות ניהול משאבי אנוש, וכ-67% מהארגונים עושים שימוש באפשרות למתן שירות עצמי לעובד.

עוד עולה מהדוח כי חלה ירידה בשיעור מחלקות משאבי אנוש בארגונים שעברו מיזוג, רילוקיישן או רכישה בין 2004 (8%) ל-2009 (4%), בעוד במהלך השנתיים האחרונות עלה שיעורן מחדש ל-9%. הדבר מצביע, לדעת החוקרים, על כך שמשאבי אנוש ממשיכים להיות כיום מעורבים בתהליכים החיוניים להצלחת הארגון.

בנוסף נמצא כי ארגונים מרחיבים את כוח העבודה שלהם ומדווחים על רמה גבוהה יותר של תחלופת עובדים ביחס לשנים האחרונות. כאשר יש צורך בנקיטת צמצומים, הדבר נעשה לרוב באמצעות הקפאת תהליכי גיוס לצד הקפאת השכר, ורוב הארגונים מעדיפים לבצע תהליכי ניוד במקום לקלוט עובדים מבחוץ.

השימוש באתרי מחפשי עבודה מסחריים גדל גם הוא, ואילו ראיונות אחד-על-אחד מתקיימים בתדירות נמוכה יותר. התדירות של עבודה במשרד חלקית יורדת, ואילו עבודה מרחוק ועבודה במשמרות נמצאות בסימן עלייה.

 

יום עיון למנהלי משאבי אנוש בנושא מימוש אסטרטגיה ותכניות עבודה יתקיים ב-22 באוקטובר בכפר המכביה
לצפייה בתכנית לחצו כאן 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה