מחלקת משאבי אנוש היא זו שמעלה את האנשים הנכונים על האוטובוס

מחלקת משאבי אנוש היא זו שמעלה את האנשים הנכונים על האוטובוס

כנס מנכ"לים שנערך בשבוע שעבר בפיליפינים היווה הזדמנות מצוינת לבחון את מעמדם ואת עתידם של מנהלי משאבי אנוש בכלכלת המדינה המתפתחת

שיתוף
ניהול משאבי אנוש
ניהול משאבי אנוש

סוגיית מעמדו של מנהל משאבי אנוש בארגון המודרני נידונה רבות באתר זה במהלך השנה האחרונה אך מה בנוגע למעמדו של מנהל משאבי אנוש במדינה מתפתחת? סוגיה זו נידונה בהרחבה במסגרת פורום מנכ"לים בחברות המובילות בפיליפינים. 

ארתור לואיס פלורנטין, מנהל משאבי אנוש בחברת החשמל בפיליפינים, נשא נאום בכנס מנכ"לים מטעם ה-People Management Association בשבוע שעבר. במסגרת הרצאתו בכנס שנערך במנילה (בירת הפיליפינים) בפני מנכ"לים ממדינות אסיה, ציין פלורנטין את תפקידו החשוב של מנהל משאבי אנוש בארגון בשנים האחרונות כתפקיד שפרץ מגבולות האדמיניסטרציה ועבר לניהול הבכיר. לדבריו, מנהלי משאבי אנוש הם כבר לא רק הפונקציה שמטפלת בגיוס עובדים, קליטת עובדים, טיפול בשכר ובפרט, אלא פונקציה מרכזית בארגון המסייעת לו בכל מהלך אסטרטגי בדרך לצמיחה כלכלית.

אולם המצב כיום הוא כזה שרק ל-2.5% מהחברות בפיליפינים יש מחלקת משאבי אנוש. כל ה-97.5% מהחברות הנותרות מנהלות את ההון האנושי בכוחות עצמן, ללא מחלקת משאבי אנוש וללא שירותי משאבי אנוש במיקור חוץ. מרבית החברות הן חברות קטנות עד בינוניות בהן המנהלים המקצועיים ובעלי החברה מטפלים גם בנושאי משאבי אנוש באופן חלקי ובלתי מקצועי.

"ללא השקעה בהון האנושי, דרך מחלקת משאבי אנוש מקצועית, החברות הלו פשוט לא יצמחו. הכלכלה לא תצמח! מחלקת משאבי אנוש היא כל כך רלוונטית לחברות במדינות מתפתחות שנזקקות כיום ליוזמות, פיתוח וחדשנות. כל אלה יבואו רק ממקור אחד וזה העובדים. אי אפשר רק לשאוף ליעדים, צריך לגייס את האנשים שיוכלו להגיע ליעדים הללו!" כך טען פלורנטין בנאומו.

לדברי פלורנטין, תפקידו של מנהל משאבי אנוש הוא להיות הארכיטקט, מי שאחראי על התכנית לפיתוח החברה. הוא בעצם ה-Talent Architect שמלווה את התהליך מהתכניות הראשוניות, דרך הגיוס, המיון, ההדרכה, השימור והקידום של העובדים בחברה הצומחת.

בני פייג'ס, יו"ר חברת האחזקות Pages Holdings, ניצל את האירוע כדי להודות למחלקת משאבי אנוש בחברתו על תרומתה האדירה להצלחת החברה. פייג'ס התייחס להצלחת שתי הרשתות שאותן הוא מנהל Moon Cafe ו-Thirsty Juice . "מה שמונע מהמשק לצמוח זה לא מחסור במקורות מימון אלא מחסור בהון אנושי מתאים. מחלקת משאבי אנושה נחוצה ביותר לארגון בעת צמיחה כי היא הגורם שמעלה את האנשים הנכונים על האוטובוס."

בברלי דיאנן, נשיאת חברת האחזקות Contempo Property Holdings: "מחלקת משאבי אנוש היא לב לבו של הארגון. כדי להצליח בעסקים צריך להכניס את הלב הזה לישיבות ההנהלה ולתת לו מקום של כבוד."

בכנס הוקדש פאנל מיוחד לנושא פיתוח Talent Management ככלי עסקי ומיתוג העסק דרך ההון האנושי המועסק בו, ותפקידו הקריטי של מנהלי משאבי אנוש במערך זה.

מעמדו של מנהל משאבי אנוש בחברה בתקופת משבר ו/או בעת שינוי יהיה אחד מנושאי הליבה בכנס:
אסטרטגיות משאבי אנוש, שיתקיים ב-9 בספטמבר. ההרשמה בעיצומה!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה