מופנמים ועבודת צוות

מופנמים ועבודת צוות

עבודת צוות היא דבר חיובי ונחשק בעולם העבודה, אך מה עושים עם נתון שמראה שהמופנמים מהווים קרוב למחצית בקרב האוכלוסייה?

שיתוף
עבודת צוות

עבודת צוות

בעולם העסקים של היום יש נטייה לעודד עבודת צוות ושיתוף פעולה, ולכן גם יש ביקוש לאנשים שחשים בנוח בסביבות שדורשות התנהגויות מהסוג הזה. במילים אחרות: למוחצנים קל, למופנמים קשה. נכון, סיעור מוחות יכול לעשות פלאים, מוחכוורת בעבודה הוא דבר נפלא והצוות שווה יותר מסכך כל האנשים שמרכיבים אותו, אולם בעוד המוחצנים מחכים בכיליון עיניים לפגישות קבוצתיות ומדברים בלהט על ההקדמות שלהם בפרויקטים קבוצתיים, המופנמים עלולים להירתע. זה חבל, כיוון שהמשרד הפרודוקטיבי ביותר מספק לאנשים את הגמישות והעצמאות שלה הם זקוקים על מנת לבצע את עבודתם ולעשות את זה היטב.

עבודת צוות? זה טירוף!

בת' טיילור מ-PayScale מזכירה שבמידע הרב שנצבר על היתרונות של עבודה קבוצתית ותפוקת צוות, המיקוד הוא כיצד ליצור ולנהל צוותים כך שהעובדים החברים בהם יהיו חדורי הנעה ויפיקו מעצמם את המיטב. דוגמה לכך היא Belbin's Team Role, שירות אסטרטגי שמאפשר למנהלים להכניס אנשים לצוותים ולהתאים משימות לנקודות החוזק והתורפה שלהם.

המטרות כוללות בניית אמון הדדי בקרב עובדים ויחסי עבודה פרודוקטיביים. עבודה בצוות יכולה להיות חיובית, ויש מוחצנים שייהנו ממנה ואף ישתוקקו לה, אולם סוזן קיין, פסיכולוגית תעסוקתית, מסבירה בהרצאת ה-TED שלה, שבין שליש למחצית האוכלוסייה הם מופנמים. כמופנמת בעצמה, קיין מתייחסת לכמות עבודת הצוות בעולם התעסוקה של היום כאל "טירוף".

במקרים רבים המופנמים עובדים בצורה הטובה ביותר בתוך הראש שלהם. קיין מייעצת להפסיק לקיים פגישות קבוצתיות רשמיות לעתים כה קרובות ובמקום זאת להעצים את העובדים ולקיים שיחות מזדמנות על פרויקטים בעבודה. חופש ואוטונומיה לעבוד כפרט יניעו מועסקים אחראים לעבוד היטב. אינטראקציות חברתיות בלתי פוסקות בקבוצות מסיחות את דעתם של המופנמים ופוגעות בתפוקה שלהם. סביר שהמופנמים בקבוצה מחכים להזדמנות לשבת עם עצמם ולחשוב על העבודה שלהם.

הפרקטיקה שעשויה להיות הטובה ביותר היא לחשוב על "הכל במתינות". אפשר ליצור קבוצות, אבל גם לתת לאנשים הרבה זמן כדי לעבוד עם עצמם. במקרים רבים אנשים מופנמים מוציאים מעצמם את המיטב כאשר הם עובדים לבד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה