איך אנשים מצליחים שומרים על פרודוקטיביות?

איך אנשים מצליחים שומרים על פרודוקטיביות?

המפתח הוא שליטה עצמית. הבעיה היא ששליטה עצמית לא באה בקלות, אך יש הרגלים והתנהגויות שעוזרים לחזק אותה והם מאפיינים אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה

שיתוף
עובדים פרודוקטיביים

עובדים פרודוקטיביים

חברת TalentSmart בדקה מה מאפיין עובדים בעלי ביצועים גבוהים. נמצא שיש להם אינטליגנציה רגשית גבוהה, שהדבר החשוב ביותר בה הוא שליטה עצמית שמובילה לפריון עבודה גבוה באמצעות שמירה על מיקוד. טראוויס בראדברי, נשיא TalentSmart, כותב בלינקדאין שלרוע המזל קשה להסתמך על שליטה עצמית כיוון שזוהי יכולת נדירה – מחקר של מרטין זלימן ועמיתיו באוניברסיטת פנסילבניה, שסקר שני מיליון אנשים וביקש מהם לדרג את נקודות החוזק שלהם, מצא ששליטה עצמית ממוקמת אחרונה ברשימת 24 יכולות.

כיוון שאי אפשר לבנות על שליטה עצמית, בראדברי חפר בנתוני המחקר שלו כדי לגלות אילו דברים עושים אנשים בעלי אינטליגנציה רגשית גבוהה על מנת לשמור על תפוקות עבודה גבוהות ולהיות בשליטה. הוא איתר 12 התנהגויות שיכולות לעזור לכל אחד מאתנו.

הם סולחים לעצמם. מעגל כשפים של כישלון לשלוט בעצמי מביא בהמשך תחושה חזקה של שנאה עצמית וגועל. רגשות אלה מביאים לנטייה חזקה יותר להתנהגויות הבלתי רצויות (כלומר לכישלונות לשלוט בעצמי). אז פשוט תסלחו לעצמכם ואל תשקעו בשנאה עצמית. זה לא אומר שצריך להתעלם משגיאות, כמובן.

הם לא אומרים "כן" אלא אם הם רוצים באמת. מחקר מאוניברסיטת קליפורניה מראה שככל שקשה לכם יותר להגיד "לא", כך סביר יותר שתחוו מתח, שחיקה ואפילו דיכאון, כל אלה פוגעים בשליטה העצמית. היכולת להגיד לא היא אתגר בשליטה עצמית, אבל "לא" היא מילה חזקה שכדאי להשתמש בה. כשאתם אומרם "לא" למחויבות אחת על מנת להישאר מחויבים למחויבות אחרת, אתם פשוט לוקחים אחריות.

הם אינם שואפים לשלמות. השלמות אינה המטרה שלהם כי הם יודעים שהיא לא קיימת וכך מונעים מעצמם תחושת כישלון.

הם מתמקדים בפתרונות. אם מתמקדים בפעולות שיש לנקוט על מנת לשפר מצב קיים במקום להתקבע על הבעיה, יוצרים תחושה של יעילות עצמית שמולידה רגשות חיוביים והגברה של התפוקה.

הם נמנעים מהשאלה "מה אם…?" השאלה "מה אם…?" המוסיפה שמן למדורת המתח והדאגה, שפוגעים בשליטה העצמית. כל דבר יכול להתפתח בהמון כיוונים. עדיף לחשוב על תרחישים הגיוניים ולהחליף את הדאגה בחשיבה אסטרטגית.

הם נשארים חיוביים. חשיבה חיובית עוזרת לתרגל שליטה עצמית באמצעות מיקוד הקשב בתגמולים הרגשיים שתשיגו בתמורה מאמציכם.

הם אוכלים. הימנעות מאכילה היא דרכם של חלק מהאנשים לתרגל שליטה עצמית, אבל כאשר רמות הסוכר בדם נמוכות מדי, הסיכון להיכשל ולפעול על פי דחפים הרסנים הוא גדול יותר. הרבה פעמים במצבים כאלה אנו נוטים לאכול משהו מתוק, שמקפיץ את רמות הסוכר בדם בבת אחת ואז הן גם צונחות במהירות. אנשים מצליחים מקדישים זמן לאכול אוכל אמיתי.

הם ישנים. הרעיון כאן דומה לרעיון האכילה – לספק לגוף ולמוח את הצרכים הבסיסיים שלהם ולא להביא אותם אל קצה גבול היכולת, מה שאחר כך גורם להם לתפקד גרוע יותר.

• הם עושים פעילות גופנית. מדובר לא רק בתחזוקה חשובה של הגוף. פעילות גופנית גם מביאה לשחרור GABA, מוליך עצבי שמרגיע את המוח ועוזר לנו לשלוט בדחפים שלנו. אם אתם מרגישים דחף לבצע התנהגות שלילית כלשהו, פשוט צאו להליכה, אפילו בתוך המשרד. זה ירגיע את הדחף.

הם מתרגלים מדיטציה. המדיטציה מאמנת את המוח להיות מכונה ששולטת בעצמה. גם טכניקות פשוטות כמו קשיבות (מיינדפולנס), שכוללות הקדשת חמש דקות להתמקדות בנשימה ובתחושות, משפרות את המודעות העצמית ואת יכולתו של המוח להתנגד לדחפים הרסניים.

הם רוכבים על הגל. לתשוקה והסחת דעת יש גאות ושפל. כשהדחף שבו עליכם לשלוט חזק, מספיק בדרך כלל לחכות שהגל שלו יחלוף. חוק האצבע הוא להמתין 10 דקות לפני שנכנעים לפיתוי.

הם נמנעים מדיבור-עצמי שלילי. כשאנחנו עסוקים במחשבות שליליות, אנו מחזקים אותן. רוב במחשבות השליליות שלנו הן רק מחשבות, לא עובדות. כאשר אנו מתחילים להאמין במחשבות השליליות והפסימיות שלנו, צרך להתיישב ולרשום אותן. כך מאטים את המומנטום השלילי והופכים רציונליים וצלולים יותר וניתן לבדוק את הממשות של אותן מחשבות.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה