שיתוף

הכשרות, הדרכות והתפתחות מקצועית של העובדים, הולכים ותופסים מקום של כבוד באמצע השורה הראשונה של היכולת לשמר עובדים בארגון לאורך זמן.

למעשה, היכולת של הארגון לספק לעובדיו הכשרות שמאפשרות להם להתפתח מקצועית, הפכו לאחרונה לחוד החנית במאבק על שימורו של העובד בארגון.

בבריטניה נערך סקר שבדק את הגורמים העיקריים לשימור עובדים בארגון ולהגברת מידת המחוברות שלהם לארגון. מהמחקר עולה, כי בשנים הקרובות ינטשו כ-68% מהעובדים את מקום עבודתם מסיבה אחת מרכזית: הארגון לא מאפשר להם גישה אל מספיק הכשרות והדרכות שמאפשרות להם להתפתח במישור המקצועי, ולא חושף אותם למספיק הזדמנויות להתפתחות אישית ומקצועית.

המעבר מהתחמקות מהדרכות לרעב להכשרות 

במילים אחרות, אם עד לפני כמה שנים נאלצו מנהלי משאבי האנוש לכוחות שכנוע על אנושיים כדי לקבל את הסכמתם של העובדים להשתתף בהדרכות והכשרות, הרי שכיום, הרעב של עובדים להכשרות מטעם הארגון מהווה את אחד מגורמי המפתח להישארותם של העובדים בארגון לאורך זמן, או לחלופין לנטישתם את הארגון.

הסקר שבוצע בבריטניה מצא עוד, כי כ-90 אחוזים מהעובדים מצפים שהמעסיק שלהם יציע להם יותר הכשרות וקורסים, שיסייעו להם לפתח מיומנויות נוספות, מעבר לאלו שהם הגיעו איתם לארגון.

זאת ועוד, כשני שליש ממשתתפי הסקר הצהירו כי הכשרה בארגון הינה חשובה להם כיום, הרבה יותר מה שהיה לפני כמה שנים.

דרישה ליותר הזדמנויות פיתוח

הסקר בחן גם את ציפיות העובדים מהמעסיק בתחום הלמידה והפיתוח המקצועי. תוצאות הסקר מראות, כי כ-80% מהעובדים מסכימים על כך, שהחברות נדרשות כיום יותר ויותר להציע לעובדיהן הזדמנויות לפתח את רמת המקצועיות שלהם.

מסקר מקביל שנערך בקרב מנהלים בכירים עולה, כי קרוב ל-90% מהם העידו כי הם מעודדים את העובדים שלהם לרכוש מיומנויות מקצועיות.

השפעת הטכנולוגיה על הדרישה להכשרות

כך או כך, עולם ההכשרות בארגונים עובר שינוי מהיר מאוד בשנים אחרונות. ההתפתחות הטכנולוגית משפיעה על הלומד עצמו כמו גם על הדרך שבה המדריכים יכולים ללמד ולהדריך.

כיום נפתחות בפני המדריכים כמעט אינסוף אפשרויות טכנולוגיות המאפשרות להם להדריך בשיטות שונות לחלוטין מאלו שהיו נהוגות בעבר.

גם הכלים המשמשים כיום את אנשי ההדרכה הינם שונים בתכלית מאלו שהיו נהוגים בעבר, כאשר כיום עומדים לרשותם כלים מתקדמים הרבה יותר.

הכשרה מותאמת אישית ללומד

העובדים הלומדים, מצידם, מצפים כיום להכשרה שתהיה מותאמת להם באופן אישי: לזמן שלהם, לשיטות הלימוד המועדפות עליהם, ליכולות שלהם, לנושאים אותם הם מעוניינים ללמוד ועוד.

ברקע יש לקחת בחשבון שאמנם הרצון ללמוד עולה, אבל בה בעת, רמת הקשב והסבלנות של העובדים נמוכה הרבה יותר מאשר בעבר.

המשמעות היא, שהמדריכים מתמודדים כיום עם שורה ארוכה של אתגרים, שבעבר הם לא נדרשו להתמודד איתם. והאתגר אולי המשמעותי ביותר הוא העובדה שעובדים צעירים, מדורות ה-Y וה-Z, מעדיפים ללמוד בשיטות חדשות ומגוונות.

אתגרים נוספים שהמדריכים נאלצים להתמודד איתם כיום, נובעים מכך שהשינויים בארגונים מתרחשים כיום בקצב מאוד מהיר, וערוצי התקשורת והלמידה הם רבים ומגוונים ללא השוואה או דימיון למה שהיה קיים בעבר. כל אלו מביאים את הארגונים, ובעיקר את המדריכים להתמודד עם דור חדש של הכשרות ושל יצירת קשב.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה