מגבשים את הצוות – כיצד לאחד את הקבוצה שלך

מגבשים את הצוות – כיצד לאחד את הקבוצה שלך

כמנהל, יצירת תחושה של אחדות אצל חברי הצוות או המחלקה שלך היא משימה מאתגרת. פעמים רבות מנהלים מבלים זמן רב בניהול שלא לצורך את הדינמיקה האנושית

שיתוף
כוח ניהולי מגוון

כוח ניהולי מגוון

אם אתה כמנהל, תוכל להיות המוקד של חברי הצוות שלך ולהתמקד בניהול המשימה מבלי להתפזר בדינמיקה של חברי הצוות, יכולת חברי הצוות לקחת על עצמם אחריות תגדל באופן משמעותי.

להלן כמה טיפים ליצירת תחושה של אחדות בצוות שלך:

בסס פורום של הדברות פתוחה

כמנהל עליך להגדיר פלטפורמה שבאמצעותה חברי הצוות יוכלו לדון בין היתר באחריות של הצוות כקבוצה על הפרויקטים. כיצד מומחיות הפרט שלהם יבוא לידי ביטוי בפרויקט, כיצד ישתלב בו כל אחד מהם וכיצד זה יתבטא בתמונה הכללית. הפלטפורמה הזו יכולה להיות פורום בחדר ישיבות שיתקיים אחד לתקופה ובו כל אחד מהם יבוא לידי ביטוי.

חינוך לשיתוף פעולה

עליך להזכיר ולחדד לחברי הצוות, כי הם עובדים כיחידה אחת ואחראים להצלחת הפרויקט יחד. במרבית החברות המודרניות התחרותיות, המיקוד עשוי בעיקר לקדם אינדיבידואליזם במקום לעבוד ביחד כיחידה אחת. עם זאת, בארגונים המודרניים היום ישנה התמקדות על עבודת צוות משותפת והבנה כיצד כל אחד מחברי הצוות תרם להצלחת הפרויקט. עליך כמנהל להנחיל תרבות זו לחברי הצוות שלך.

להיות קשוב לחברי הצוות

כמנהל צוות, עליך להיות קשוב לחברי הצוות ובמידה ותוכל לקיים מדיניות של "דלת פתוחה" עבורם ולעודד אותם לפנות אליך בעת הצורך עם שאלות ובקשות לסיוע במהלך הפרויקט. גם סוגיות של קושי בעבודת הצוות יכולות ומורשות לעלות שם, ועליך להתמודד איתם באמצעות הניסיון והידע שלך ולנסות לטפל בקשיי תקשורת ובעיות אגו שעלולות לצוץ.

הימנע מהתערבות

בניהול הקבוצה עליך להימנע ככל האפשר מלהתערב בעבודת הצוות. נסה לספק לחברי הצוות שלך יד חופשית בעבודתם וסמוך עליהם שיבצעו את משימותיהם כראוי. עליך לספק להם תחושת אמון וביטחון ולשקף להם שאתה סומך עליהם ועל החלטותיהם. חברי הצוות צריכים להרגיש שהם חופשיים ועצמאיים ואתה נמצא שם כדי לסייע ולא על מנת לבלום.

אל תילחץ מטעויות

גם האנשים הטובים והמוכשרים ביותר, טועים לפעמים. חברי הצוות שלך צריכים להרגיש נוח להתנסות וגם להיכשל ולטעות. מנהלים שכועסים על טעויות, מונעים בכך מהעובדים שלהם להעז ולצמוח. כאשר אתה כמנהל מקבל בהבנה את הטעויות של העובדים שלך ומנחה אותם כיצד ללמוד מטעויות אלו, הם ימשיכו לנסות ולעבוד כצוות מאוחד ומגובש.
ציינו את הישגי הצוות

ציין הישגים

אחת מהדרכים האפקטיביות לגיבוש צוות היא לחגוג את ההישגים שלו ושל העבודה המשותפת. ציינו את הישגי הצוות והסבירו לעובדים כיצד עבודת הצוות תרמה להישג. בקשו אף מהם להסביר כיצד הם חושבים מנקודת המבט שלהם שעבודת הצוות הועילה להגיע להישגים אלו. ציון וחגיגת הישגי הצוות מהווה תמריץ לעבודת צוות פוריה ומשותפת גם בעתיד.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה