שיתוף

שוק העבודה חווה מהפך אדיר במהלך 2020 הכולל אינספור שינויים ששינו כמעט את כל מה שהיה מוכר עד כה למנהלי משאבי האנוש.

נקודת האור היחידה של המצב החדש היא בכך שהיא מאלצת ארגונים לבחון את עצמם לעומק, לבצע שינויים חדים במהירות, להסתגל במהירות למצבים חדשים ולשים דגש על הדברים החשובים ביותר.

עם תום שנת 2020 זה הזמן להתבונן בשינויים החיוביים שהתרחשו בשוק הארגונים ולהבין איך הם עומדים להמשיך להשפיע עליו גם במהלך השנה הבאה.

מסקר שבוצע בארה"ב בתחום ניהול משאבי אנוש על ידי SHRM, בקרב יותר מאלפיים ארגונים עולה, כי כשניים מתוך שלושה מעסיקים טוענים כי אחד האתגרים הגדולים הנובעים ממשבר הקורונה הוא שמירה על מורל העובדים.

מבצעי הסקר מציינים, כי  כ-71% מהמעסיקים טוענים כי ההסתגלות לעבודה מרחוק היתה קשה וכ-83% מהמעסיקים טוענים כי הם נאלצו לבצע התאמות בשיטות העבודה שלהם בגלל משבר הקורונה.

ההשלכות לטווח הארוך אמנם עדיין לא ברורות, אבל אין ספק כי שיטות העבודה וניהול המשאב האנושי השתנו לפחות לגבי העתיד הנראה לעין.

אחד הגלגלים שהניעו את המשבר היה אי הוודאות, ומנהלי משאבי האנוש התייצבו להתמודדות עם האתגר שבראשו התמודדות עם שינויים בכל מחלקות הארגון וההבנה כי השינויים אינם זמניים וכי במידה רבה הם ישארו כאן לתמיד.

אחד השינויים היסודיים שצפויים לקראת שנת 2021 הוא הבינה המלאכותית שהולכת והופכת לשותף החדש של מנהלי משאבי האנוש.

בשנים האחרונות כבר התוודעו מנהלי משאבי האנוש אל העוצמה הרבה של הבינה המלאכותית. ומומחים צופים כי בשנה האזרחית הבאה, יהיו יותר צוותי משאבי אנוש שישקיעו בכלים של בינה מלאכותית במקום העבודה.

ניתן להשתמש בכלים של בינה מלאכותית כדי לסייע בגיוס המועמדים הטובים ביותר, ניתן להסתמך על הבינה המלאכותית כדי להמליץ ​​על תכני הלמידה הטובים ביותר והמתאימים ביותר, ניתן להסתמך על הבינה המלאכותית לצורך בניית תוכניות פיתוח מותאמות אישית, ובמשימות רבות נוספות.

לבינה המלאכותית יש פוטנציאל לסייע לעובדים לצמוח ולשגשג באמצעות שינוי. לדוגמה, משבר הקורונה אילץ עובדים רבים להכיר בצורך לשנות במהירות את מערכי המיומנויות שלהם.

כיום יותר מתמיד עובדים צריכים להתמקד במציאת פתרונות יצירתיים ולהתמקד בדברים שהם חזקים בהם.

הבינה המלאכותית יכולה לעזור לעובדים ומנהלים כאחד, ברמת יעילות גבוהה יותר מאי פעם בכל מה שקשור לרכישת מיומנויות.

אחד האתגרים נעוץ בכך שמנהלים רבים אינם מודעים לשימושים המעשיים הרבים של הבינה המלאכותית במקום העבודה.

חשוב מאוד שמנהלי משאבי האנוש יקחו את המושכות ויהיו חוד החנית של ההסברה בנוגע לחשיבותה של הבינה המלאכותית בארגון ותרומתה הרבה לקידום מטרות הארגון וחסכון במשאבים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה