לראיין עובדים מלחיץ? כך תעברו את זה בשלום!

לראיין עובדים מלחיץ? כך תעברו את זה בשלום!

הנה עצות שימושיות כיצד להתגבר על לחץ ולקיים ראיון עבודה אפקטיבי

שיתוף
לראיין עובדים

מגייסות ורכזים בתחילת דרכם מדווחים לא פעם על תחושת לחץ ואפילו בלקאאוט בזמן ראיון עבודה. המראיין יכול להיות מקצועי, להכין את כל הנדרש לפני הראיון עצמו, אך המעמד עצמו הוא שיקבע את הצלחתו של התהליך – ולעיתים גם המנוסים נראים כאחרון המגושמים.

נכון, ההקשר המתבקש בין לחץ לראיון עבודה נמצא בהדרת כבוד בצד המרואיינים, אך אין הדבר אומר כי יש להם בלעדיות על הנושא, וגם היושבים מצידו השני של שולחן הראיונות לא פעם נופלים למלכודת של לחץ, בלבול וחוסר אונים במהלך ראיון העבודה. הדבר מטיל אליהם קושי רב יותר שכן מהם מצופה להוביל את הראיון – מה שמוסיף דלק נוסף למדורת הלחץ.

למה זה קורה?

ע"פ ליליה פאוקר, מנהלת מחלקת מיון עובדים ב-AllJobs הסיבה העיקרית לכך היא חוסר ניסיון של המראיין. "החשש מהמעמד המחייב, הצורך לשאול את השאלות והרצון לפצח את התשובות שנותן המועמד עלולים לייצר לחץ בראיון עבודה מצידו של המראיין".

3 משפטי היחלצות ממצוקת מראיין בראיון עבודה

חשוב לזכור כי ניהולו של ראיון עבודה בצורה מקצועית תלוי רבות גם בניסיון ובמיומנויות נרכשות. מעבר לכך, נדרש מהמראיין להכין את עצמו לראיון מבעוד מועד, להגיע מוכן: להכיר את המועמד עצמו וביחס למועמדים האחרים שזימנתם לאותו התפקיד, להכין שאלות רלוונטיות מראש ואף להבין מה תהליך ההתנהלות הנכון מבחינתכם לכך ראיון עבודה.

ואם עשיתם כל זאת ועדיין נתקעתם במהלך ראיון העבודה, טד לאונהארדט, מייסד חברת tedleonhardt לייעוץ לעסקים מציע לשלב בטבעיות את שלושת המשפטים הבאים במהלך ראיון עבודה:

"בוא ניקח כמה דקות של הפסקה להתאווררות"

זה בסדר להספיק ראיון עבודה למספר דקות, במיוחד אם הוא ארוך יחסית, הצד השני גם יודה לכך על כך. נתקעתם, נסו לשנות אווירה, לעשות הפסקה קלה – לשבור את הראיון, להתאפס מחדש ולהמשיך מאיפה שהפסקתם.

"אני מופתע לשמוע אותך אומר את זה. האם תוכל להרחיב יותר בנושא?"

הופתעת מתשובה שניתנה לכם, במקום להיות נבוכים ולהיכנס למעגל האכזרי של שתיקה ארוכה, פשוט אמרו את אשר על ליבכם ובקשו הבהרות שנושא. כך גם תתנו למועמד את הבמה להבהיר את כוונתו וגם תקבלו מרווח לנשימה שיעזור לכם לחזור למסלול המתוכנן.

"בוא נחשוב יחד על דרך כלשהי איתה נגיע לעמק השווה בינינו"

נתקלתם בבעיה עם הצד השני, למה שלא תעבירו לו את רשות הדיבור ושהוא יציע פתרון. הרווח שלכם כמראיינים כפול: מעט מהלחץ עובר ממכם למרואיין, אך יותר מכך, הדבר מאפשר לכם גם לבחון את כישורי המועמד והלך המחשבה שלו.

ועוד טיפ קטן לסיום, פאוקר ממליצה להתייחס לכל ראיון עבודה כבליינד-דייט ובכך לאפשר לו להיות קליל יותר. זכרו כי המטרה היא להכיר וללמוד על המרואיין ולאפשר לו ללמוד על הארגון.


לוח דרושים AllJobsמאמר זה נכתב ע"י צוות מערכת אתר הדרושים AllJobs לטובת קהילת הגיוס של פורטל משאבי האנוש ומבוסס על ידע ונתונים ממקורות חיצוניים ופנימיים הנאספים ע"י AllJobs.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה