שיתוף

המעבר לאחוזים גבוהים יותר של עובדים מהבית עלול ליצור קרקע פורייה לאפליה כנגד אלה מבין העובדים המבוגרים שהם פחות מיומנים בשימוש בכל הכלים הטכנולוגים שמאפשרים עבודה מרחוק.

כאן נכנס לתמונה מנהל משאבי האנוש, שבין שאר תפקידיו הרבים בימים אלה, שרק הולכים ומתרבים עוד ועוד, אמור למנות עובד או מנהל שיעביר הדרכה (בדרך כלל מרחוק) לעובדים שהינם פחות מיומנים מאחרים בכל הקשור לשימוש בזום, באימיילים וגם במערכות מסרים פנימיות של הארגון אם יש כאלה.

ארגונים שחושבים שנה או שנתיים קדימה, נדרשים ליישר קו עם נושא הגיוון התעסוקתי, ולא רק משום שההיפך מגיוון הוא אפליה אסורה על פי חוק.

שם המשחק הוא תרבות ארגונית של הכלה ושיתוף אוכלוסיות מגוונות. וכדי שזה אכן יצליח (ולא יסתיים רק בגיוס של אותן אוכלוסיות מופלות) יש להבין איך עובדי הארגון חווים את ההכלה והשיתוף.

התרבות הארגונית עצמה צריכה לייצר את אבני הבניין שמהם היא תתפתח ליצירת שיתוף מלא בכל הקשור לנטרול דעות קדומות, הכשרות, קידום וכו.

אין זה סוד שארגונים שמהווים קרקע פורייה לשיתוף והכלה של מגוון אוכלוסיות ראו בעשור האחרון תוצאות עסקיות טובות יותר.

יתרה מכך, ארגונים שיש בהם רמות גבוהות של שיתוף והכלה גם יש רמות גבוהות יותר של מחוברות עובדים, אווירה שמעודדת מוטיבציה ושיעורי תחלופת עובדים נמוכים יותר.

מסתבר שכדי ליצור תרבות ארגונית של הכלה ושיתוף, על הארגון להיות מכוון מטרה בנושא שיתוף והכלה ופרואקטיבי.

בין הפעולות המרכזיות שיש לנקוט כדי להטמיע גיוון תעסוקתי בצורה נכונה, חשוב מאוד להפגין אכפתיות כלפי העובדים על ידי שיחות קבועות של אחד על אחד בין העובד למנהל.

חשוב שמנהלי משאבי האנוש יעודדו את המנהלים הישירים להקצות זמן ייעודי לפגישות כאלה של אחד על אחד עם העובדים.

במהלך הפגישה יש להעביר לעובד את המסר באופן שהוא ידע שזה המקום שבו הוא יכול לדבר בגלוי וללא חשש ולהביע את דעתו על הדברים החשובים לו ביותר.

בין אם מדובר בפיתוח המקצועי של העובד, או בפרויקט הנוכחי שהוא מבצע ובין אם העובד חש שיש עליו עומס גדול מדי.

והכי חשוב – לא להסתפק בקביעת זמן במהלך היום לצורך השיחה. כלומר, לא לבצע את השיחה כדי לצאת ידי חובה.

הזמן המוקדש לשיחות אלה הינו קריטי כדי לספק תמיכה לעובד ולבנות כל יום מחדש את האמון בינו לבין המנהל הישיר ובינו לבין הארגון.

בשורה התחתונה חשוב לזכור, כי השקעה בשיתוף נכון, בריא ובונה של מגוון אוכלוסיות בארגון, יהווה קרש קפיצה לארגון עם היציאה מהמשבר.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה